خراسان رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد
سرخط خبرها

زنگ خطر سالمندی در ایران به صدا درآمد (۱۸ دی ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۴۹۸۲
  • ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
زنگ خطر سالمندی در ایران به صدا درآمد (۱۸ دی ۱۴۰۲)
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور از روند رو به رشد جمعیت سالمندی در کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مژگان رضازاده امروز، دوشنبه ۱۸ دی ماه، در دیدار با محمود منطقی، مدیرکل بهزیستی سمنان و مشاور استاندار در امور توان‌خواهان اظهار کرد: در حال حاضر جمعیت سالمندی کشور حدود ۹ میلیون ۸۰۰ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه در سند ملی سالمندان و براساس دستورالعمل‌های کشوری، افراد بالای ۶۰ سال واجد دریافت خدمات از بهزیستی هستند، به جمعیت سالمندان در استان سمنان پرداخت و گفت: ۱۱.۵۸ درصد جمعیت فعلی استان را سالمندان تشکیل می‌دهند. باید از هم‌اکنون برای جمعیت رو به افزایش سالمندان در کشور برنامه‌ریزی شود.

او خواستار پیگیری جدی درباره لزوم برنامه‌ریزی در حوزه سالمندان شد و بیان کرد: سازمان بهزیستی از هم‌اکنون در حوزه‌هایی مانند گردشگری، حمل و نقل، بررسی سلامت جسمی و روحی و توانمندی اقتصادی سالمندان، برنامه‌ها و تمهیداتی اندیشیده است.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان ادامه داد: نگاه سازمان بهزیستی کشور درباره فعالیت‌های مرتبط با سالمندان این است که به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که سالمندان افرادی فعال و پویا در حوزه‌های فردی و اجتماعی باشند.

وی بر لزوم حمایت و تقویت تشکل‌ها و بنیاد‌های مرتبط با سالمندان مانند بنیاد فرزانگان تاکید و بیان کرد: برگزاری نشست‌های مجازی با هدف تقویت و ارائه خدمات مطلوب، یکی از مراحل تحقق این هدف است که اجرایی شده است.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور از برنامه‌ریزی برای برگزاری اولین دوره آموزشی محیط دوستدار سالمند در بهمن امسال خبر داد و اظهار کرد: از همین امروز باید به فکر رشد سالمندی بود.

وی با بیان اینکه زنگ خطر سالمندی در استان سمنان و کشور به صدا درآمده است، گفت: باید با برنامه‌های اجرایی موثر از روند رو به رشد جمعیت سالمندی جلوگیری کرد و یکی از راه‌های تحقق این شعار، ایجاد نگاه و دغدغه در مدیران کشوری و استانی است.

رضازاده با قدردانی از اقدامات بهزیستی استان سمنان، یکی از راه‌های پویایی بنیاد‌هایی مانند بنیاد فرزانگان را استفاده از ظرفیت شخصیت‌های پیشکسوت شناخته‌شده دانست و افزود: باید از ظرفیت پیشکسوتان صاحب تجربه در کنار نیرو‌های جوان استفاده شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->