ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | رفاه کارگر در موضوع معیشت آن گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار دردسرهای کارگران تمامی ندارد | نبود امنیت شغلی حتی برای کارگران ماهر
سرخط خبرها

جدیدترین قیمت مرغ اعلام شد (۱۱ بهمن ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۹۲۷۰
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
جدیدترین قیمت مرغ اعلام شد (۱۱ بهمن ۱۴۰۲)
رئیس جهاد کشاورزی استان تهران اعلام کرده است که قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در واحد‌های تولیدی بین ۵۷ تا ۵۸ هزار تومان است.

به گزارش شهرآرانیوز، جبرئیل برادری در نشست خبری آستانه گرامیداشت دهه فجر اعلام کرده است که در این ایام قرار است ۹۷ پروژه شاخص و اثرگذار در استان تهران افتتاح شود.

او اظهار داشته است که برای این پروژه‌ها مبلغی بیش از ۲هزارمیلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است و قرار است با ایجاد این پروژه‌ها برای ۲۸۰۰ نفر اشتغال‌زایی انجام شود. از این تعداد پروژه‌ها، ۱۱ پروژه در حوزه تولیدات گیاهی، ۷۴ پروژه در حوزه آب و خاک، ۶ پروژه در حوزه صنایع تبدیل، ۴ پروژه در حوزه دام و طیور و ۲ پروژه در حوزه شیلات قرار دارند.

وی با بیان اینکه استان تهران بهره‌وری بالایی در بخش کشاورزی دارد، افزود: ۱.۲ درصد اراضی کشور را در اختیار داریم و بیش از پنج درصد محصولات کشاورزی را تولید می‌کنیم. در تولید ۱۴ محصول کشاورزی، استان تهران جایگاه اول تا چهارم را در کشور به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اضافه کرد: با توجه به اینکه منابع آبی محدودی داریم قصد داریم کشت فضای باز را به محیط‌های گلخانه‌ای و بسته انتقال دهیم. توسعه کشت گلخانه‌ای در بحث امنیت غذایی بسیار تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: در استان تهران بیش از ۵ هزارهکتار گلخانه داریم که سالانه بیش از یک میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌کنند.

برادری عنوان کرد: در حوزه آب و خاک نیز بیش از ۹۰ درصد اراضی که قابلیت اجرای سامانه‌های نوین آبیاری داشتند را به این سامانه‌ها تجهیز کردیم. همچنین انتقال آب با لوله به مزارع انجام شده و بیش از ۲۸۰۰ کیلومتر در سطح استان تهران لوله انتقال آب به مزارع کشیده شده است.

وی همچنین به بتنی کردن کانال‌های خاکی نیز اشاره کرد و گفت: قصد داریم با بتنی کردن این کانال‌ها از هدررفت آب جلوگیری کنیم.

به گفته وی احیا و بازسازی و مرمت قنوات در دستورکار است. در سطح استان تهران ۲۱۱ قنات داریم که از این میزان ۱۵۲ قنات را احیا و بازسازی کردیم.

برادری به تامین اقلام مورد نیاز شب عید و ماه رمضان اشاره کرد و گفت: تامین اقلام مورد نیاز این ایام جزو اولویت‌های اصلی ماست و شبانه‌روز تلاش می‌کنیم که این اقلام در اختیار مردم قرار گیرد. در بحث تامین گوشت مرغ، جوجه‌ریزی در سطح کشور بیش از ۱۴۷ میلیون قطعه بوده که این میزان می‌تواند بازار شب عید و ایام نوروز کل کشور را تامین کند. به گفته وی استان تهران نیز مشکلی در تامین گوشت مرغ نخواهد داشت.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در واحد‌های تولیدی بین ۵۷ تا ۵۸ هزارتومان است که گوشت مرغ آن به طور متوسط بین ۷۸ تا ۸۵ هزار تومان باید به دست مصرف‌کنندگان برسد، افزود: نیاز استان تهران به گوشت مرغ روزانه ۱۵۰۰ تن و گوشت قرمز ۴۸۰ تن است که در حال حاضر به دلیل فراوانی جوجه‌ریزی و واردات گوشت قرمز، مرغ و گوشت قرمز استان تامین است.

به گفته وی در بحث تامین گوشت گوساله هیچ مشکلی نداریم. در تامین گوشت گوسفندی با اندکی ضعف روبه‌رو هستیم که براساس برنامه‌ریزی دولت روزانه ۱۵۰ تن گوشت گوسفندی وارداتی توزیع می‌شود.

برادری همچنین به میوه شب عید نیز اشاره کرد و گفت: امسال با برنامه ریزی‌های انجام شده بخش خصوصی همچون سال گذشته ذخیره سازی مطلوبی در میوه شب عید انجام داده است و توزیع آن توسط میادین میوه وتره بار و سازمان تعاون روستایی انجام می‌شود. این میوه‌ها در اواخر اسفندماه در میادین میوه و تره بار و مراکز مشخص شده توزیع می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران در ادامه گفت: تاکنون برای تهران ۵۰۰۰ تن سیب درختی قرمز و زرد و پرتقال تامسون شمال ذخیره سازی شده است.

برادری با بیان اینکه در تامین خرما مورد نیاز ایام مبارک ماه رمضان نیز ذخیره سازی‌های خوبی صورت گرفته، گفت: مشکلی در تامین و عرضه این محصول با قیمت‌های مناسب در سطح استان نداریم.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم کوچکترین التهابی در بازار شب عید و ایام مبارک ماه رمضان برای گوشت قرمز، گوشت مرغ، کالا‌های اساسی و خرما اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه سنددار کردن اراضی کشاورزی اولویت جهاد استان است، افزود: بیش از ۵۴ درصد اراضی کشاورزی تهران در یکسال و نیم پیش سنددار شده، یعنی از ۱۹۰ هزار هکتار ۱۰۳ هزار هکتار سند دار شده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->