شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی وعده صادق؛ عملیات تنبیهی ایران اسلامی نگاهی به جایگاه کار و کارگر در فرهنگ دینی| دستانی که آتش به آنها نمی‌رسد عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است | نیازمند تقویت قدرت اقناع در دولت هستیم نقش مشاور در ارتقای سلامت جامعه انکارناپذیر است | مردم به مشاوران دارای پروانه تخصصی مراجعه کنند درباره آیت ا... محمدجواد انصاری همدانی، فقیه و عارف معاصر شیعه| در هوای عشق او پر می‌زنم تا عرش اعلی خدا سر کار هم با ما همراه است اهمیت حقوق مردم در قبال یکدیگر در کلام وعاظ| هر چه کنی، به خود کنی خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند
سرخط خبرها

بارگاه ملکوتی رضوی در سوگ باب‌الحوائج(ع) سیاه‌پوش شد + تصاویر

  • کد خبر: ۲۱۰۱۷۴
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
بارگاه ملکوتی رضوی در سوگ باب‌الحوائج(ع) سیاه‌پوش شد + تصاویر
به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت موسی‌بن‌جعفر باب‌الحوائج(ع)، بارگاه ملکوتی رضوی در سوگ این امام همام سیاه‌پوش شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در آستانه بیست‌وپنجم ماه رجب، سالروز شهادت هفتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت و پدر بزرگوار حضرت رضا(ع)، به همت خادمان آستان قدس رضوی گوشه و کنار این سرای قدسی با نصب پرچم و کتیبه‌های مشکی، رنگ‌وبوی ماتم و عزا به خود گرفت.

در این راستا، دو کتیبه بزرگ مشکی بر بلندای ایوان صحن‌های انقلاب اسلامی و گوهرشاد نصب شد که بر روی آن‌ها عبارت‌های مناسبتی مرتبط همچون «یا باب الحوائج» نقش بسته است.

همچنین با نصب کتیبه‌های مشکی دیواری در صحن‌های مختلف مرکزی و پیرامونی و سیاه‌پوشی ارتفاعات نظیر دور گلدسته ایوان طلا، ساعت صحن آزادی، سقاخانه‌های صحن‌های انقلاب و جمهوری و نقاره‌خانه، حال و هوای عزاداری حرم مطهر در نظر زائران و مجاوران دوچندان شده است. به این مناسبت پرچم‌های مشکی نیز در میانه صحن بزرگ پیامبر اعظم(ص) قابل رؤیت است.

پذیرایی ویژه از زائران عزادار

همچنین در راستای پذیرایی از عزاداران، یک موکب خدمت‌رسان از کشور‌های عراق و پاکستان در محل مفصل شرقی در باب الکاظم(ع) در جوار حرم مطهر رضوی مستقر شده است و در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه ۲۴ و ۲۵ ماه رجب با توزیع ۲ هزار پرس غذای گرم در هر وعده صبحانه و شام و همچنین چای در میان وعده از زائران و مجاوران سوگوار پذیرایی می‌کند.

چای‌خانه‌های حضرت رضا(ع) نیز با مشارکت موکب‌های خدمت‌رسان و خادمیاران رضوی با توزیع چای و سایر اقلام متبرک همچون دمنوش در این ایام پذیرای ارادتمندان حضرت رضا(ع) هستند.

شایان ذکر است، سایر بخش‌ها و دفاتر خدمت‌رسان حرم مطهر همچون فرش، تنظیف، بهداشت، امداد و صندلی چرخ‌دار و زائربر‌های برقی و دفاتر امانات، دفاتر پیداشدگان و خدمات مادر و کودک و پایگاه‌های فوریت پزشکی نیز با اتخاذ پیش‌بینی‌های لازم آماده میزبانی از خیل پرشور محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) هستند که برای شرکت در مراسم‌ عزاداری این ایام به صحن و سرای رضوی مشرف می‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->