سرنوشت لایحه فرونشست زمین در مجلس به کجا رسید؟ دستور اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه فوری در برابر «حشره سنک» در مشهد حریق کنتور برق در خیابان بابانظر (۳ شهریور ۱۴۰۳) مرگ تلخ مادر باردار و دختر خردسال مشهدی در دریای خزر (۳ شهریور ۱۴۰۳) پیام وزیر جدید آموزش و پرورش درباره دغدغه‌های معیشتی فرهنگیان تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای روز اربعین در مشهد (۳ شهریور ۱۴۰۳) ستاد مرکزی اربعین: زائران روز اربعین به کشور برنگردند قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی در شب به سلامتی شما آسیب می‌رساند هواشناسی: دمای ۴۸ درجه‌ای در شهر‌های زیارتی عراق به ثبت رسید ویدئو | لحظه دیده شدن پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور (۳ شهریور ۱۴۰۳) دومین مورد آبله میمونی جهش‌یافته در خارج از آفریقا تایید شد سردار رادان: ۲.۵ میلیون زائر تاکنون از عراق بازگشته‌اند (سوم شهریور ۱۴۰۳) سازمان اورژانس کشور: روند کاهشی موارد غرق‌‍شدگی در استان‌های خراسان تغییر در نرخ اضافه‌کار پرستاران و استخدام نیرو‌های جدید (سوم شهریور ۱۴۰۳) راه‌های موثر برای مبارزه با حشره «سِنَک» ستاد اربعین هلال احمر:۲۵۳ زائر مصدوم و جان‌باخته به داخل کشور انتقال یافتند تصادف شدید موتورسیکلت و خودرو در بلوار شریعتی مشهد + جزئیات (۳ شهریور ۱۴۰۳) تحویل وزارت میراث فرهنگی به صالحی امیری با حضور عزت الله ضرغامی دستگیری ۵ متهم درگیری مسلحانه در مشهد + فیلم دبیر انجمن علمی داروسازان ایران: به دلیل اعمال تحریم‌ها، با کمبود دارو‌ مواجه هستیم پلیس هرمزگان از کشف هروئین در چند بسته‌ شیرخشک‌‌‌ خبر داد ویدئو | لحظه انفجار خودروی سواری پس از تصادف با تریلی در محور ایلام-مهران (۲ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قربانیان آتش‌سوزی‌های جنگلی در شیلی به ۱۲۳ تن رسید + عکس

  • کد خبر: ۲۱۰۵۳۶
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
قربانیان آتش‌سوزی‌های جنگلی در شیلی به ۱۲۳ تن رسید + عکس
شمار تلفات آتش‌سوزی‌های گسترده جنگلی در شیلی به ۱۲۳ تن رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، آتش نشانان در مرکز شیلی تا روز گذشته (دوشنبه) برای فرونشاندن آتش سوزی‌های شدید جنگلی که تاکنون ۱۲۳ نفر را در این کشور کشته و خسارات گسترده برجای گذاشته، مبارزه کردند.

مقامات می‌گویند هنوز صد‌ها نفر ناپدید هستند و این نگرانی وجود دارد که تعداد کشته‌ها همچنان افزایش یابد، زیرا اجساد بیشتری در دامنه تپه‌ها و خانه‌های ویران شده در آتش سوزی پیدا می‌شود.

این آتش‌سوزی‌ها روز جمعه شدت گرفت و اکنون دو شهر ساحلی محبوب برای گردشگران را تهدید می‌کند.

ویدئو‌های منتشر شده مناطق حادثه دیده را نشان می‌دهد که در آتش می‌سوزند.

قربانیان آتش‌سوزی‌های جنگلی در شیلی به ۱۲۳ تن رسید + عکس

مقامات شیلی از ساعت ۹ شب، منع آمد و شد در مناطقی که بیشترین آسیب را دیده اند، اعلام کرده‌اند و نیرو‌های نظامی هم برای کمک به آتش نشانان در تلاش برای جلوگیری از گسترش آتش سوزی به مناطق درگیر با حریق اعزام شدند. در همین حال، بالگرد‌ها برای خاموش کردن شعله‌های آتش از هوا به پایین آب می‌ریختند.

از روز گذشته به مدت دو روز در این کشور عزای عمومی اعلام شده است.

گفته می‌شود که ۱۶۵ آتش سوزی در سراسر شیلی شعله ور شده است و تخمین زده می‌شود که حدود ۱۴ هزار خانه تنها در مناطق «وینیا دل مار» و «کیلپوئه» آسیب دیده اند.

بسیاری از افراد دارایی و وسایل خود را در این آتش‌سوزی‌ها از دست داده‌اند.

قربانیان آتش‌سوزی‌های جنگلی در شیلی به ۱۲۳ تن رسید + عکس

همچنین وزارت بهداشت شیلی یک هشدار بهداشتی در «والپارایسو» اعلام کرده است. این وزارتخانه خواستار ایجاد بیمارستان‌های صحرایی نیز شده است.

این وزارتخانه در همین بیانیه اعلام کرده است دانشجویان پزشکی نزدیک به پایان تحصیلات خود برای کمک به کاهش فشار بر کادر درمان استخدام خواهند شد.

دولت شیلی از مردم خواسته است به مناطق آسیب دیده از آتش سوزی سفر نکنند.

به گزارش رویترز، اگرچه آتش‌سوزی‌های جنگلی در طول تابستان نیمکره جنوبی غیرمعمول نیستند، اما مرگبار بودن این آتش‌سوزی‌ها برجسته است و آن‌ها را به بدترین فاجعه ملی این کشور از زمان زلزله سال ۲۰۱۰ که در آن حدود ۵۰۰ نفر کشته شدند، تبدیل می‌کند.

در همین حال، سال گذشته در پی موج گرما بی سابقه در شیلی حدود ۲۷ نفر جان باختند و بیش از ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی نیز تحت تاثیر قرار گرفتند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->