پیشی گرفتن قربانیان الکل از کرونا در شیراز

  • کد خبر: ۲۱۳۰۵
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
پیشی گرفتن قربانیان الکل از کرونا در شیراز
رئیس اورژانس فارس گفت: شمار جانباختگان مسمومیت با الکل از قربانیان کرونا در استان فارس پیشی گرفت.
به گزارش شهرآرانیوز؛ محمد جواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس، از افزایش آمار مسمومیت‌ها به ۳۱۶ نفر و فوتی‌ها با الکل به ۳۶ نفر در استان خبر داد و گفت: طی چندروز گذشته تعداد ۲۸۰ نفر بر اثر مصرف الکل در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

وی افزود: ۲۴۶ نفر از مراجعان در شیراز و ۵۷ نفر نیز در سایر شهرستان‌های استان بستری شده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس از مرگ ۳۶ نفر بر اثر مصرف الکل و مسمومیت ناشی از آن در این استان خبر داد.

مرادیان تاکید کرد: شایعاتی مبنی بر تاثیر مثبت الکل برای مقابله با کرونا از سوی سودجویان منتشر شد که از مردم خواهش می‌کنیم به هیج وجه اقدام به خوردن الکل که هیج گونه تاثیری در روند درمان کرونا ندارد، نکنند.

وی گفت: این بیماری از طریق سیستم تنفسی وارد بدن می‌شود بنابراین مصرف الکل هیچ تاثیری در پیشگیری و درمان کرونا ندارد، بهترین راهکار برای مقابله با این ویروس کرونا، درمان خود قرنطینه کردن و در خانه ماندن و نیز رعایت مسائل بهداشتی است.

با شناسایی ۲۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس شمار مبتلایان در این استان به ۲۶۸ نفر افزایش یافت، تاکنون ۹ نفر از هم استانی‌ها به علت ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند، ۴۵ نفر با بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند و ۷۸ نفر نیز به دلیل وضعیت جسمی مناسب در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.


منبع: ایلنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->