آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟ ۵ ماده غذایی که مصرف منظم آنها به افزایش هوش کمک می‌کند ویزیت‌های نجومی روانشناسان | از ۳۵۰ هزارتومان تا ۲ میلیون تومان! کلاس‌های دانشگاه‌ها تعطیل شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره + جدول بدون تفریح، «زن» افسرده و «خانواده» مختل می‌شود اهمیت خوردن صبحانه برای دانش‌آموزان | کودکان به چه ویتامینی نیاز دارند؟ آیا راهی برای افزایش قد کودکان و نوجوانان وجود دارد؟ درد در سنین رشد را جدی بگیرید آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟ آیا مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی در اردیبهشت پرداخت می‌شود؟ افزایش حقوق بازنشستگان منتظر تایید هیات دولت است جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط و توضیحات بانک رفاه کارگران (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند پیش‌بینی رگبار باران در برخی نقاط کشور (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سرانه خرابی دندان برای ایرانیان؛ حداقل ۶ دندان پوسیده

  • کد خبر: ۲۱۴۴۹۵
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
سرانه خرابی دندان برای ایرانیان؛ حداقل ۶ دندان پوسیده
دندانپزشکی جزو گران‌ترین درمان‌ها در میان بیماری‌های شایع و مزمن به شمار می‌رود؛ اخیرا مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به وضعیت دندانپزشکی در ایران پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، براساس نتایج پیمایش مرکز پژوهش‌های مجلس، سرانه خرابی دندان برای ایرانیان حداقل ۶ دندان پوسیده است. افراد ۳۰ تا ۴۰ ساله که در سن فعالیت اجتماعی هستند نیز ۱۲ تا ۱۳ دندان دارای مشکل دارند. به همین مناسبت نگاهی به تعداد دندان‌پزشکان به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت میان کشور‌های منطقه می‌اندازیم.

دندانپزشکی جزو گران‌ترین درمان‌ها در میان بیماری‌های شایع و مزمن به شمار می‌رود؛ اخیرا مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به وضعیت دندانپزشکی در ایران پرداخت؛ در این گزارش آمده، توزیع نامناسب دندانپزشکان در استان‌ها و عدم پوشش کافی هزینه‌ها توسط بیمه‌ها از جمله چالش‌های مهم این حوزه است. بر اساس آخرین پیمایش‌ها در سال ۱۴۰۰، سهم دندانپزشکی از کل پرداخت از جیب هزینه‌های سلامت در سطح کل جمعیت ۲۱.۱۴ درصد است. این به معنای آن است که پس از دارو، دندانپزشکی در رتبه دوم سهم پرداخت از جیب کل را دارد.


سرانه خرابی دندان برای ایرانیان حداقل ۶ دندان پوسیده است



گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->