علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟
سرخط خبرها

۱۹۴۷ روستای سیستان و بلوچستان از سیل متاثر شده اند

  • کد خبر: ۲۱۵۲۷۵
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
۱۹۴۷ روستای سیستان و بلوچستان از سیل متاثر شده اند
مدیرکل ستاد بحران سیستان وبلوچستان گفت: بر اساس برآورد اولیه تاکنون سیلاب در این استان ۲۲ هزار میلیارد ریال خسارت به زیرساخت‌های این استان وارد کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز مجید محبی در ستاد بحران استان امروز ۱۴ اسفند اظهارکرد: عمده خسارت‌های وارده این مدت به زیر ساخت‌هایی نظیر راه، کشاورزی و منازل مسکونی مربوط می‌شود که تیم‌های ارزیاب ستاد بحران سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.

وی ادامه داد: یک‌هزار و ۹۴۷ روستای سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سیلاب قرار گرفت که برای رفع مشکلات شهروندان این مناطق جلسات مدیریت بحران با حضور وزیر کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، استاندار و سایر مسئولان استانی برگزار شد.

مدیرکل ستاد بحران سیستان وبلوچستان گفت: همچنین تیم‌های راهداری، هلال احمر، برق، آب و سایر دستگاه‌های خدمات رسان در مناطق سیل زده مستقر و به صورت شبانه روزی در حال خدمات رسانی هستند.

وی ادامه داد: همچنین به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم درگیر سیلاب در مناطق سخت گذر سیستان و بلوچستان، بالگرد‌های هوایی هلال احمر بکارگیری شد و ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در قالب ۵۱۶ خانوار توسط این نهاد خدمات رسان در چادر اسکان داده شدند.

محبی تصریح کرد: همچنین ۵۰۰ دستگاه چادر هلال احمر در مناطق درگیر آب‌گرفتگی مستقر شد و بیش از ۲ هزار بسته غذایی در کنار سایر اقلام ضروری بین افراد آسیب دیده توزیع شد.

وی گفت: براثر سیلاب ۳۰ مسیر ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان قطع شده بود که با تلاش راهداران ۲۹ مسیر ارتباطی بازگشایی شده است.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: همچنین ۴۱ روستای جنوب این استان دچار قطعی برق شدند که در این مدت برق ۳۱ روستا برقرار و بقیه نیز در حال انجام است.

وی تاکید کرد: ارزیابی دقیق خسارت‌ها با توجه به تداوم ورود سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان در روز‌های پایانی هفته ادامه دارد.

محبی افزود: با توجه با تداوم بارندگی و برودت هوای سرد در سیستان و بلوچستان شهروندان از سفر‌های غیرضروری، فعالیت کوهنوردی، اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی و موقعیت خاص جغرافیایی همواره با بحران‌های طبیعی روبروست که سیل، خشکسالی و طوفان‌های سهمگین ۱۲۰ کیلومتری به طور همزمان از بحران‌های این استان است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->