بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است
سرخط خبرها

تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد

  • کد خبر: ۲۲۳۳۷۷
  • ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
  • ۱
تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد
سال گذشته ۲ میلیارد تومان برای تعمیر و هدایت ترافیکی معبر سواره‌رو بولوار شیخ صدوق هزینه شد.

به گزارش شهرآرانیوز در تریبون مردمی این هفته شهرآرا بنا به درخواست ساکنان محله خیرآباد همراه با شهردار منطقه‌۳ پای صحبت‌های شهروندان می‌نشینیم تا از وضعیت محله مطلع شویم و شهردار منطقه نیز قول پیگیری معضلات را بدهد. موضوع سالن ورزشی مطلوب برای استفاده ساکنان محله و درخواست برای بهسازی پیاده‌رو‌ها مهم‌ترین خواسته‌های مردمی در این دیدار است.

محله خیرآباد به لحاظ تاریخی سابقه روستایی دارد. این محله از یک طرف به چهارراه برق و از سمت دیگر به چهارراه گاز رسالت می‌رسد. ضلع دیگر محله نیز با خیابان مسلم تلاقی دارد.

مشکلات پارک ارکیده

قرار ما با ساکنان در مسجد صاحب‌الزمان (عج) است. همراه با شهردار منطقه‌۳ و مدیرانش در آن محل حاضر می‌شویم. شهروندان یک‌به‌یک از راه می‌رسند و دور شهردار منطقه‌۳ حلقه می‌زنند و مشکلات را بیان می‌کنند. در ابتدا رئیس شورای اجتماعی محله خیرآباد معضلات مهم محله را مطرح می‌کند. او دراین‌باره می‌گوید: سهمیه مشخصی برای استفاده از سالن شورای اجتماعی محله تعیین نشده است. از جمله مسائل دیگر می‌توان به تأمین نشدن تجهیزات و امنیت لازم برای کاربران سالن ورزشی اشاره کرد.

مهدی بخشی ادامه می‌دهد: وضعیت لاین چپ و راست پیاده‌رو پارک ارکیده یا سخاوتی نیز بسیار خراب است و شرایطش مورد انتظار ساکنان نیست. عدم تعمیر و نگهداری صحیح این پیاده‌رو منجر به ایجاد موانع جدی برای رفت‌و‌آمد مردم در این محله شده است و نیازمندیم که شهرداری اقدامات لازم را برای بازسازی و بهسازی آن انجام دهد.

وضعیت خراب پیاده‌رو‌ها

در ادامه همراه با اعضای شورای اجتماعی محله و ساکنان به سمت مسجد الزهرا (س) می‌رویم. یکی از شهروندان خودش را به شهردار منطقه می‌رساند و بیان می‌کند: وضعیت پیاده‌رو مسجد الزهرا (س) نیز از لحاظ تردد سالمندان و کودکان نگران‌کننده است. کاهش کیفیت و ایمنی نداشتن این پیاده‌رو سبب ناراحتی و نارضایتی مردم شده است و انتظار می‌رود که شهرداری با تخصیص منابع مالی و تجهیزات لازم، به اصلاح و بهبود وضعیت این پیاده‌رو بپردازد.

رستمی یکی از فعالان فرهنگی محله نیز در مورد وضعیت مساجد محله توضیح می‌دهد: در مورد کمک‌های مالی به مساجد در سال جدید، اهالی محله نیازمند بیشترین شفافیت هستند. آنها می‌خواهند بدانند که کمک‌های مالی به کدام مساجد و به چه صورت ارائه می‌شود و آیا این کمک‌ها محدود به سیستم صوت است یا شامل دیگر نیاز‌های مسجد نیز می‌شود. او می‌افزاید: درباره کمک به سرویس بهداشتی مسجد انصارالمهدی (عج)، نیز باید گفت علاوه بر اینکه کمک ارائه می‌شود باید به صورت مداوم و منظم این کمک‌ها صورت گیرد تا به نیاز‌های مردم در این زمینه پاسخ‌دهی شود.

وعده‌های شهردار منطقه ۳

در پایان این تریبون مردمی، شهردار منطقه‌۳ به سؤالات و مشکلات شهروندان محله خیرآباد پاسخ می‌دهد. سید علی حسینی ملک‌آباد با بیان اینکه سالن ورزشی مسجد امام زمان (عج) برای ورزش صبحگاهی بانوان به صورت روزانه استفاده می‌شود، می‌گوید: در این سالن به منظور حمایت از پسران محروم، ورزش رزمی نیز برای آنها به صورت رایگان برگزار می‌شود.

او درباره بهسازی پیاده‌رو‌های محله نیز توضیح می‌دهد: در سال گذشته ۲ میلیارد تومان برای تعمیرات اساسی تجهیزات ایمنی و هدایت ترافیکی معبر سواره‌رو بولوار شیخ صدوق از بولوار رسالت تا بولوار طبرسی هزینه شد. در سال‌۱۴۰۳ در مجموع حدود ۴ میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌ها و معابر و همچنین نقاشی دیواری به این محله اختصاص داده شده است.

شهردار منطقه‌۳ در مورد بهسازی پیاده‌رو مسجدالزهرا (س) نیز بیان می‌کند: آمادگی داریم که قرارداد این پروژه در سال‌۱۴۰۳ منعقد شود تا مصالح ساخت‌و‌ساز را در اختیار مسجد قرار دهیم و مشارکتی اجرا کنیم.

حسینی درباره کمک‌های مالی به مساجد محله نیز می‌گوید: این مورد در قالب پروژه بهبود و بهسازی مساجد است که اعتبارات پس از بررسی و کارشناسی و با توجه به نیاز مساجد پس از تأیید مرکز کمک‌ها در قالب‌های مختلف لحاظ خواهد شد. 

شهردار منطقه ۳ ادامه می‌دهد: بابت بهره‌برداری از سرویس‌های بهداشتی مساجد و خدمات‌دهی به شهروندان محترم در طول روز، در صورت درخواست هیئت امنای مسجد و انعقاد قرارداد با شهرداری منطقه، امکان پرداخت قسمتی از هزینه‌های باز بودن سرویس بهداشتی وجود دارد. در خصوص کمک ماهانه باید گفت که اعتباری برای این موضوع وجود ندارد ولی برای تجهیز و بهسازی می‌توانند درخواست مکتوب برای سال‌۱۴۰۳ ارائه دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
کورش احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
0
0
اون شال سبز که انشاءالله ریا نباشد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->