شهردار مشهد مقدس: در راستای سامان‌دهی «کال زرکش» ۴ پروژه در حال اجراست آمادگی هتل های مشهد جهت استقبال از زائران دهه ولایت | افزایش قیمت نخواهیم داشت حفظ مشارکت شهروندان در نگهداری فضای سبز شهری مشهد کارگر فرودگاه مشهد کیف پول ۷۰۰ میلیونی را به صاحبش برگرداند خدمت‌رسانی ۳۸۰۰ دستگاه تاکسی در روزهای عرفه و عید سعید قربان در مشهد ایستگاه شریعتی مترو مشهد میزبان «مترو گالری» ۱۱ هزار سفر با دوچرخه‌های بایدو در یک هفته گذشته ترافیک سنگین در معابر بزرگراهی مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای هفت منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط «پاک» قرار دارد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) سیاحی که عکاسی را به جواهر تبدیل کرد ساکنان محله حرعاملی مشهد خواستار قلع ساختمان کج شدند+تصویر آمادگی مشهد برای همکاری با سازمان شانگهای در حوزه دیپلماسی شهری زمان اتمام پروژه سامان‌دهی کال و تعریض پل زرکش مشهد اعلام شد مشهدالرضا (ع)؛ مهیای جشن‌های ولایت | گل‌آرایی و نورپردازی شهر مشهد ویژه دهه «ولایت و امامت» مجموعه آبی شهید قربانی معیار خدمت در مناطق کم‌برخوردار مشهد معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با شهردار مشهد مقدس دیدار کرد استقرار آتش‌نشانان در خیابان‌های منتهی به حرم امام رضا (ع) همزمان با روز عرفه و عید قربان شهروند خبرنگار | درخواست افزایش تعداد صندلی بانوان در برخی از خطوط اتوبوسرانی مشهد + پاسخ فاز یک خط سه متروی مشهد امسال به بهره‌برداری می‌رسد شهردار مشهد مقدس خبر داد: انتشار ۶ هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با عاملیت بانک شهر اعمال‌قانون ۱۵۳۶ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۲۶ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پیاده‌رو خیابان‌های «بهار» و «امام رضا(ع)» مشهد بهسازی می‌شود

  • کد خبر: ۲۳۰۵۴۳
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴
پیاده‌رو خیابان‌های «بهار» و «امام رضا(ع)» مشهد بهسازی می‌شود
پیگیری وعده رفع مشکلات محله امام رضا(ع) مشهد به نتیجه رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، اردیبهشت سال گذشته در گزارشی از تریبون مردمی محله امام رضا(ع)، شهروندان مشکلاتی را درباره پیاده‌روسازی خیابان‌های امام رضا(ع) و بهار، مزاحمت‌های مشاغل خدمات خودرویی و نبود مرکز فرهنگی در محله مطرح کردند. در این تریبون مردمی شهردار وقت منطقه‌۸ درباره خواسته‌‎های مردمی قول‌هایی داد. اکنون پس از گذشت یک‌سال پیگیر تحقق وعده‌های شهرداری شدیم.

در آن گزارش یکی از شهروندان به ورودی شهر و اهمیت دادن به این محدوده اشاره کرد. به اذعان این شهروند، محله امام رضا(ع) یکی از ورودی‌های شهر مشهد است، بنابراین رسیدگی به  این محله خیلی تأثیر گذار است.

این شهروند گفته بود: از  ابتدای ورود به  محله، زوار با  تعداد زیادی از مشاغل مکانیکی رو به رو می‌شوند که  جلوه نامناسبی به  محله می‌دهد. علاوه بر آن حضور این مکانیکی‌ها برای ساکنان محله نیز دردسرساز است تا جایی که سر‌و‌صدا، مزاحمت و  مشکل رفت وآمد ایجاد کرده‌اند. شهردار وقت منطقه‌۸ در پاسخ به شهروندان به اخطار اولیه برای مشاغل مزاحم در خیابان امام رضا(ع) اشاره کرده بود.

او همچنین به تذکرات لازم به  واحد‌های صنفی خدمات خودرویی محدوده موردنظر تأکید داشت. شهردار وقت منطقه‌۸ با بیان اینکه بی‌توجهی به رویکرد‌های محیط زیستی در  محله، فوق العاده به  چشم می‌خورد، با ارائه توضیحاتی گفته بود: بی‌توجهی به  درختان در  محله و  باغچه‌سازی نکردن مناسب هم در  خیابان‌های اصلی و  کوچه‌های فرعی به  وضوح دیده می‌شود. گاهی یک درخت جای تنفس و  رشد ندارد، چون فقط یک عدد موزاییک برداشته شده، درخت دورش محصور است.

نبود مرکز فرهنگی در محله

در ادامه شهروندان ساکن در خیابان امام رضا(ع) به نبود مرکز فرهنگی و  فرهنگ سرا برای گذران اوقات فراغت جوانان اشاره کردند. به گفته آنها‌  امور فرهنگ سازی در  قالب یک مکان امن برای کودکان، نوجوانان و جوانان و  حتی والدین و  مادران ضروری است. با این حال مسئولان شهرداری تنها سرانه فرهنگ‌سرای محله را  حواله  به فرهنگ سرای کوهسنگی کردند. در شرایطی که ساکنان محله معتقدند این فرهنگ‌سرا  از محله دور است و  امکان آن وجود ندارد که متقاضیان به‌راحتی خودشان را  به  فرهنگ‌سرا برسانند.

در آن گزارش یوسف اسماعیل زاده، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و  اجتماعی شهرداری مشهد درباره احداث فرهنگ‌سرا در  محله توضیح داد. او گفته بود که در منطقه ۸  مشکل تملک زمین داریم و  شهرداری به‌راحتی نمی‌تواند زمینی را  تهیه کند. در  طول زمان اگر زمینی را  خیران همانند مناطق ۵ و ۶ برای مرکز فرهنگی تملک کنند می‌توان اقداماتی انجام داد. البته  احداث یک مرکز فرهنگی در  پارک جهان‌شهر در  حال مطالعه و  بررسی است.

وضعیت نامناسب پیاده‌رو‌ها

در آن گزارش شهروند دیگری وضعیت پیاده‌روسازی پیاده‌رو‌های دو خیابان مهم محله را  به ما نشان داد. او گفته بود پایانه مسافربری امام رضا(ع) یکی از ورودی‌های شهر است.  دقیقا حدفاصل پایانه مسافربری تا  میدان ۱۵‌خرداد، پیاده رو‌های نامناسبی با پستی و بلندی وجود دارد که  در نگاه زائر، شهر مشهد را  شهری نازیبا جلوه می‌دهد. بهسازی پیاده رو‌های خیابان بهار نیز باید مورد توجه شهرداری قرار بگیرد.

شهردار وقت منطقه ۸  درباره این خواسته شهروند به اقدامات عمرانی محله اشاره کرده بود. او گفته بود که برای بهسازی پیاده رو خیابان بهار، امسال برنامه‌ای نداریم، اما پیاده روسازی خیابان امام رضا(ع) جزو پروژه‌های اجرایی امسال است.

بهسازی پیاده‌رو‌های خیابان بهار امسال

اما در پیگیری مجدد از شهردار منطقه‌۸، وضعیت وعده‌های شهرداری را درباره رفع مشکلات محله جویا می‌شویم. کاظم یزدان‌مهر در خصوص رفع نواقص پیاده رو‌های خیابان خرمشهر می‌گوید: مواردی که دارای نقص بود از طریق پیمانکار و اجرای تعمیرات اضطراری منطقه برطرف شد. همچنین در صورت مشاهده نقاط نیازمند لکه‌گیری یا اعلام آنها از سوی شهروندان محترم در اسرع وقت موارد رفع می‌شود.

او درباره بهسازی پیاده رو خیابان بهار می‌افزاید: به منظور بهسازی پیاده‌رو‌ها در سال‌۱۴۰۳ برای این منطقه اعتبار در نظر گرفته شده است که بر اساس میزان اعتبار تخصیصی امسال پیاده‌رو فوق بهسازی خواهد شد.

شهردار منطقه‌۸ درباره پیاده روسازی خیابان امام رضا(ع) نیز این‌طور توضیح می‌دهد: سال گذشته برای عقد قرارداد پیاده‌روسازی ضلع غربی حدفاصل میدان ۱۵‌خرداد تا پایانه مسافربری، با اعتباری بالغ بر ۱۵۰‌میلیارد ریال اقدام شد. برای بازسازی پیاده‌رو‌های ضلع شرقی نیز در سال‌۱۴۰۳ اعتبار پیش‌بینی شده است که در صورت تخصیص اعتبار بازسازی انجام می‌شود.

ابلاغ ۹۰ اخطار به مشاغل خدمات خودرویی

یزدان‌مهر همچنین در مورد مشاغل خدمات خودرویی در خیابان امام رضا(ع) می‌گوید: در سال گذشته تعداد نود اخطاریه سدمعبر به صنوف مزاحم خدمات خودرویی خیابان امام رضا(ع) ابلاغ شد. در همین راستا پرونده ۴۲ مورد از صنوف مزاحم برای تشکیل بررسی به کمیسیون بند‌۲۰ ارجاع و اخطار بند‌۲۰ به مالکان صنوف مزاحم ابلاغ شد.

 او ادامه می‌دهد: علاوه بر آن جلسه‌ای در‌باره سامان‌دهی مشاغل مذکور در تاریخ ۲۰/۰۲/۱۴۰۳ با حضور نماینده محترم اتاق اصناف و رؤسای اتحادیه‌های مربوط در محل شهرداری منطقه‌۸ برگزار و در همان جلسه مقرر شد جلسه‌ای به مدیریت اتاق اصناف با حضور نمایندگان محترم اتحادیه‌های مذکور برگزار و تصمیمی در این باره اتخاذ شود.

شهردار منطقه‌۸ درباره احداث فرهنگ‌سرا در این محله نیز این‌طور توضیح می‌دهد: مرکز فرهنگی و مسجد بوستان جهان‌شهر اکنون در حال مرمت است. همچنین فرهنگ‌سرای «کودک و آینده» در بوستان کوهسنگی نیز با دارا بودن پنج سالن بازی و سرگرمی و برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت ویژه تمامی رده‌های سنی، فضایی مفرح و امن برای حضور شهروندان است. 

پیگیری قول‌های داده شده به ساکنان محله امام رضا (ع)

وعده محقق شده

وضعیت پیاده‌روسازی پیاده‌رو‌های خیابان خرمشهر یکی از دغدغه‌های مطرح شده شهروندان بود. در پیگیری مجدد گفته شد که با بررسی صورت گرفته موارد دارای نقص برطرف شد. 

اجرایی در امسال

نبود مرکز فرهنگی و  فرهنگ سرا برای گذران اوقات فراغت جوانان دغدغه شهروندان بود. در پیگیری مجدد گفته شد که مرکز فرهنگی بوستان جهان‌شهر در حال مرمت است.

وعده محقق شده 

وضعیت پیاده‌های خیابان امام رضا(ع) یکی از مشکلات مهم مطرح شده شهروندان بود. شهردار منطقه ۸ در پیگیری مجدد ما خبر خوشی درباره بازسازی پیاده‌رو‌های ضلع شرقی حدفاصل میدان ۱۵ خرداد تا پایانه مسافربری داد.

اجرایی در امسال

بهسازی پیاده رو خیابان بهار یکی دیگر از خواسته‌های شهروندان بود. درپیگیری مجدد شهردار منطقه گفت که به منظور بهسازی پیاده‌رو‌ها در سال‌۱۴۰۳ برای این منطقه اعتبار در نظر گرفته شده است که بر اساس میزان اعتبار تخصیصی امسال پیاده‌رو فوق بهسازی می‌شود.

وعده محقق شده 

پیاده‌روسازی ضلع غربی حدفاصل میدان ۱۵‌خرداد تا پایانه مسافربری خواسته مورد تاکید شهروندان بود که شهردار منطقه نیز از تحقق این قول گفت. به گفته یزدان مهر پیاده‌روسازی ضلع غربی این محدوده انجام شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->