بازدید فرماندار مشهد از نمایشگاه فروش پاییزه | حداقل تخفیف ۲۰ درصد، شرط حضور غرفه‌داران در نمایشگاه امسال تصویر دنیای هزاررنگ پاییز در نمایشگاه بین‌المللی مشهد | گزارش شهرآرانیوز از بیست‌وچهارمین نمایشگاه فروش پاییزه  احداث ایستگاه دائمی استقبال از زائران مشهد در مراحل پایانی قرار دارد + فیلم اصلی‌ترین دغدغه ساکنان محله نهضت قاسم آباد مشهد تعریض کوچه ابرار ۱۰ است تکمیل یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های قطار شهری مشهد تا پایان ۱۴۰۴ | اعتبار ۷۰۰‌میلیارد‌تومانی ساخت ایستگاه بسیج تأمین شد تجهیز ۱۵۰ چراغ راهنمایی‌و‌رانندگی مشهد به برق اضطراری توسط مدیریت شهری پویش ملی دانش‌آموزی «ایران سرافراز» در مشهد آغاز شد  عضو شورای اسلامی شهر مشهد: باید به سمت افزایش سطح تعاملات اجتماعی در بوستان‌ها حرکت کنیم معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد: تله‌کابین بوستان خورشید با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذار اجرا می‌شود + فیلم زنگ هشدار برای فراریان مالیات؛ از کارت به کارت فاصله بگیرید فرماندار مشهد: بوستان خورشید تا ۳۶۰ هکتار گسترش خواهد یافت شهردار مشهدمقدس: تاکنون ۱۵ پروژه از ۴۷ کلان‌پروژه هدف‌گذاری‌شده شهرداری به بهره‌برداری رسیده است + فیلم بهره‌برداری از مصلای شهدای مدافع حرم بوستان خورشید مشهد کیفیت امروز هوای مشهد «قابل قبول»، اما در مرز ناسالم‌شدن (پنجشنبه، ۲۷ شهریور ۱۴۰۴) ویدئو | بابک شهبازی چه اطلاعاتی را به موساد فروخته بود؟ + تصاویری از اعترافات و لحظه دستگیری مصلی و المان شهدای مدافع حرم بوستان خورشید و ۱۵ پروژه عمرانی در منطقه ۹ مشهد فردا (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) افتتاح می‌شود شهردار مشهد مقدس: جهاد تبیین و امیدآفرینی یکی از وظایف اصلی خبرنگاران است سکونت ۲۰ میلیون نفر در بافت‌های ناکارآمد | تعریف ۱۸‌ همت پروژه توسط دفاتر تسهیلگری سخنگوی وزارت خارجه: ایران و اروپا امروز به صورت تلفنی رایزنی می‌کنند
سرخط خبرها

جای خالی دیگر کشورها در بازار هدف خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۲۴۵
  • ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
جای خالی دیگر کشورها در بازار هدف خراسان رضوی
محمدابراهیم لاریجانی، مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری ایران، روز گذشته از تهیه و ابلاغ شیوه نامه تورهای آشناسازی ایران برای خارجی ها خبر داد.

رَزان - برگزاری تورهای آشناسازی، یکی از ابزارهای تبلیغات گردشگری است که در ایران نیز رواج داشته است، اما متأسفانه تا کنون در ایران این تورها بدون هیچ برنامه ریزی و هدف گذاری برگزار می شده و معمولا هم هزینه گشت و اقامت در تورهای آشناسازی به عهده میزبان بوده است. هرچند در برخی کشورها تمام هزینه را شرکت کنندگان در تورهای آشناسازی پرداخت می کنند. بنابراین در این اوضاع خبر تهیه و ابلاغ شیوه نامه تورهای آشناسازی می تواند بسیار امیدوار کننده باشد.
اما نگاهی به جزئیات این خبر به ویژه برای خراسان رضوی اندکی نگران کننده است. در این خبر از قول آقای لاریجانی می خوانیم؛ « این شیوه نامه دو بخش دارد که در بخش نخست آن، انواع تورهای آشناسازی مشخص شده که شامل 6گروهِ «توراپراتورها، آژانس ها و فعالان گردشگری»، «اصحاب رسانه، بلاگرها، مجریان رادیو و تلویزیون»، «افراد اثرگذار مرجع و اینفلوئنسرها»، «سلبریتی ها، هنرمندان و افراد مشهور در آن کشور»، «مدیران دولتی کشورهای هدف» و گروه های ترکیبی که همه این شخصیت ها را دربرمی گیرد، است.»
تا اینجای کار خیلی هم خوب است، نکته نگران کننده ماجرا وقتی است که او با مصداق توضیح می دهد:
« استان A بازار هدفش چین است و چون آن استان در کشور هدف شناخته شده نیست، ترجیح بر این است که نخست برای خبرنگاران و مجریان رادیو و تلویزیون تور آشناسازی برگزار شود تا آن را معرفی کنند، اما در استان هایی مثل شیراز و اصفهان که برای اروپایی ها شناخته شده اند، پیشنهاد می شود تور آشناسازی برای توراپراتورها برگزار شود تا سریع وارد مرحله تهیه پکیج سفر و فروش آن شوند. این اولویت بندی برای تمام استان ها انجام شده است.»
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری ادامه داد: « قسمت سوم این شیوه نامه به تورهای آشناسازی مشترک با سایر استان ها می پردازد. مثلا استان های قم، خراسان رضوی و مازندران، هم زمان عراق کشور بازار هدفشان است که مشترک یک تور آشناسازی با هزینه این 3استان و با مشارکت بخش خصوصی می توان برگزار کرد. یا درباره چین که بازار هدف 7استان اصفهان، فارس، یزد، تهران، گلستان، کرمان و قزوین است، با یکدیگر می توانند یک یا دو تور آشناسازی برای چینی ها اجرا کنند.»
با این توضیح به نظر می رسد سهم خراسان از این شیوه نامه تنها برنامه ریزی برای گردشگران عراقی است و هیچ برنامه ای برای معرفی این استان به سایر کشورها وجود ندارد، حال آنکه این استان با ظرفیت های فراوانی که در حوزه گردشگری ادبی، تاریخی و... دارد می تواند مقصد مناسبی برای همه گردشگران به ویژه اروپایی و چینی ها نیز باشد. شیوه نامه تور آشناسازی خارجی ها از سوی معاون گردشگری به استان ها ابلاغ شده است و دفتر بازار یابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دنبال تنظیم تقویم تور آشناسازی سال ۹۸ است تا مشخص شود این تورها چه زمان و در کدام استان ها اجرا می شود..

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->