چیستی عید غدیرخم در  تبیین پیامبراکرم‌(ص) میهمانی غدیر در ۳۰۰ شهر برگزار می‌شود ۱۰۰ هزار بوته و شاخه گل نذر عید ولایت شدند فضاآرایی ویژه حرم مطهر امام‌رضا(ع) به مناسبت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم میراثبان نفائس خطی حرم رضوی | یادی از مرحوم میرزا مهدی ولایی، فهرست‌نگار کتابخانه حرم حرص پسندیده و ناپسند در اخلاق رضوی چرا به زیارت امام‌رضا(ع) حج فقرا گفته می‌شود؟ | جان به قربان تو شاها که حج فقرایی برپایی جشن بزرگ «بابا علی» با حضور ۳۱ هزار یتیم در استان‌های کشور ۱۲ خادم هنرمند مشغول شستشو و پرداخت گنبد رضوی (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) تصاویری زیبا از کتیبه جدید صحن گوهرشاد در آستانه عید غدیر (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) همایش بزرگداشت روز بسیج اساتید برگزار شد | تشکیل شبکه اساتید بسیجی خراسان‌رضوی کتاب «تواضع»، دومین جلد از مجموعه اخلاق توحیدی، منتشر شد با میراث شهدا چه می‌کنیم؟! آیت‌الله مکارم‌شیرازی از بیمارستان مرخص شد (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) آفرین بر نظر پاک خطاپوشش باد! مروری بر ادعیه و احادیثی که از امام علی (ع) برای ما به جا مانده است| باب‌الرَّحمه، دری که بسته نمی‌شود آغاز عملیات تنظیف گنبد منور حرم امام‌رضا‌(ع) به‌مناسبت عید سعید غدیرخم + تصاویر
سرخط خبرها

فراخوان نخستین سوگواره بین المللی سفینه النجاه

  • کد خبر: ۲۳۱۹۳۸
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۵
فراخوان نخستین سوگواره بین المللی سفینه النجاه
فراخوان نخستین سوگواره بین المللی سفینه النجاه با هدف تبیین و آشکارسازی نیروهای نجات بخش در کربلا  منتشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نخستین سوگواره بین المللی سفینه النجاه با هدف تبیین و آشکار سازی نیرو‌های نجات بخش در کربلا و به کارگیری هنر به مثابه ابزار در جهت ابلاغ پیام نجات خلق با کشتی نجات حسین ابن علی (ع) و همچنین اثبات نیاز کنونی شیعه و آحاد جامعه بشری در برافراشتن نمادی برای معرفی کربلا و ایجاد فضایی برای اشتراک گذاری دیدگاه‌ها، جذب متخصصان برجسته حوزه‌های مختلف و تشویق پژوهشگران به تحقیق در زمینه‌های نو و نیز افزایش آگاهی مردم در زمینه آرمان‌های مهدویت و جریان سازی در جامعه منتشر شد.

این سوگواره در بخش‌های علمی، ادبی و هنری با موضوعیت"پیراهن معظم حضرت سیدالشهدا علیه السلام" در ۱۲ محور برگزار می‌شود و آثار مربوطه در زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و اردو خلق خواهند شد.

بر اساس این فراخوان، هنرمندان تا تاریخ اول محرم الحرام ۱۴۴۶ فرصت دارند نسبت به ثبت نام و ارسال آثار خود در پایگاه سوگواره بین المللی سفینه النجاه به نشانی www.al-nejat.com اقدام نمایند.

همچنین هنرمندان محترم می‌توانند در مسیر خلق اثر، برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با اسناد تاریخی و معرفتیمربوط به "پیراهن معظم سیدالشهدا علیه السلام" به نشانی www.atigh.org مراجعه بفرمایند.

متن فراخوان این سوگواره بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"پیراهن معظم حضرت سیدالشهدا علیه السلام، پرچم برافراشته قیام قائم عجل الله تعالی فرجه؛ عطر ظهور در سوگواره جهانی سفینة النجاة"

به حول و قوّه الهی، سوگواره جهانی سفینه النجاة آغازی ست برای پاسخ به مهم‌ترین آرزو و بلکه نیاز فطری بشر یعنی نجات از هرگونه درد، رنج و نابودی.
سوگواره بین المللی سفینه النجاه فرصتی است برای عرض تعظیمی نو به بارگاه بلند مرتبه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام. هماره قلب ما با احساس نیاز به رکوع خاضعانه به این دردانه بی مثال حق، در پی بهانه ایست برای جلوه گر شدن خود، تا شاید در حین این رکوع به حقیقت سجده رسیده و جوهر عبودیت را در خود یافته به کنه ربوبیت رهسپار شود.

پیراهن معظم پدر بندگی، امروز اجازت بر جلوه گرفته تا شاید جای خالی تصویر تام عاشورا را در هزاران هزار ایام و روزگاران پر کند و چشم آخرالزمانی‌ها را در پیدایش قبله‌ای برای اظهار وجود، روشن کند.

پیراهن حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام پرچم قیام صاحب ماست، پس با این نماد تام مظلومیت می‌توانیم جهان را به توجه، تدبر و خضوع دعوت کنیم.
«جهانیان تشنه هستند، تشنه حقیقت حسینعلیه السلام»

داود منافی پور                                              
دبیر سوگواره جهانی سفینه النجاه

اهداف برگزاری سوگواره

نخستین سوگواره بین المللی سفینه النجاه دارای اهداف زیر می باشد:

  • تبیین و آشکار سازی نیرو‌های نجات بخش در کربلا به عنوان ظرفیت‌های اثر گذار برای تهییج فطرت‌ها در جهت رسیدن به آرمان‌های حسینی
  • استفاده مطلوب از ذوق و استعداد‌های هنری و به کارگیری هنر به مثابه ابزار در جهت ابلاغ پیام نجات خلق با کشتی نجات حسین بن علی علیه السلام
  • اثبات نیاز کنونی شیعه و آحاد جامعه بشری در برافراشتن نمادی برای معرفی کربلا، جغرافیای نجات بخش
  • ایجاد فضایی برای ارتباط و اشتراک گذاری تجربه و دیدگاه‌ها و جذب متخصصان برجسته حوزه‌های مختلف
  • تشویق پژوهشگران به تحقیق در زمینه‌های نو و افزایش آگاهی و دانش مردم در زمینه آرمان‌های مهدویت
  • جریان سازی در جامعه و در میان گروه‌های مختلف از طریق آگاهی بخشی به ایشان در موضوعات مطرح شده
  • این سوگواره در گستره بین المللی و به زبان های فارسی، عربی، اردو، انگلیسی و آذری برگزار خواهد شد
     
    محور‌ها و موضوعات سوگواره

هرساله این سوگواره مختص به موضوعی می‌باشد و امسال با موضوع "پیراهن معظم حضرت سیّدالشهدا علیه السلام " برگزار خواهد شد که دارای ریز موضوعات زیر می باشد:

۱- نزول پیراهن از بهشت و قبول توبه‌ حضرت آدم علیه السلام به واسطه این پیراهن

۲- سیر و اسفار این پیراهن در میان انبیای عظام و نجات همه‌ی ایشان به واسطه این پیراهن

۳- نزول پیراهن در هنگام به آتش افتادن حضرت ابراهیم، علیه السلام، و نجات ایشان

۴- شفای چشمان حضرت یعقوب علیه السلام به واسطه  این پیراهن

۵- نجات حضرت یونس، علیه السلام از شکم ماهی به واسطه این پیراهن

۶- تحویل پیراهن به حضرت زینب سلام الله علیها توسط حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها، سه روز پیش از شهادتشان جهت ارسال به کربلا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->