سرنوشت لایحه فرونشست زمین در مجلس به کجا رسید؟ دستور اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه فوری در برابر «حشره سنک» در مشهد حریق کنتور برق در خیابان بابانظر (۳ شهریور ۱۴۰۳) مرگ تلخ مادر باردار و دختر خردسال مشهدی در دریای خزر (۳ شهریور ۱۴۰۳) پیام وزیر جدید آموزش و پرورش درباره دغدغه‌های معیشتی فرهنگیان تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای روز اربعین در مشهد (۳ شهریور ۱۴۰۳) ستاد مرکزی اربعین: زائران روز اربعین به کشور برنگردند قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی در شب به سلامتی شما آسیب می‌رساند هواشناسی: دمای ۴۸ درجه‌ای در شهر‌های زیارتی عراق به ثبت رسید ویدئو | لحظه دیده شدن پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور (۳ شهریور ۱۴۰۳) دومین مورد آبله میمونی جهش‌یافته در خارج از آفریقا تایید شد سردار رادان: ۲.۵ میلیون زائر تاکنون از عراق بازگشته‌اند (سوم شهریور ۱۴۰۳) سازمان اورژانس کشور: روند کاهشی موارد غرق‌‍شدگی در استان‌های خراسان تغییر در نرخ اضافه‌کار پرستاران و استخدام نیرو‌های جدید (سوم شهریور ۱۴۰۳) راه‌های موثر برای مبارزه با حشره «سِنَک» ستاد اربعین هلال احمر:۲۵۳ زائر مصدوم و جان‌باخته به داخل کشور انتقال یافتند تصادف شدید موتورسیکلت و خودرو در بلوار شریعتی مشهد + جزئیات (۳ شهریور ۱۴۰۳) تحویل وزارت میراث فرهنگی به صالحی امیری با حضور عزت الله ضرغامی دستگیری ۵ متهم درگیری مسلحانه در مشهد + فیلم دبیر انجمن علمی داروسازان ایران: به دلیل اعمال تحریم‌ها، با کمبود دارو‌ مواجه هستیم پلیس هرمزگان از کشف هروئین در چند بسته‌ شیرخشک‌‌‌ خبر داد ویدئو | لحظه انفجار خودروی سواری پس از تصادف با تریلی در محور ایلام-مهران (۲ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

واکنش رئیس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران به تبلیغ عمل لیزیک در «سایت دیوار»

  • کد خبر: ۲۳۳۷۸۴
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
واکنش رئیس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران به تبلیغ عمل لیزیک در «سایت دیوار»
رئیس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران گفت: تبلیغ سودجویانه و عوام فریبانه عمل لیزیک چشم در بخش زیبایی و آرایشی سایت دیوار انتقاد دارم. تبلیغ عمل لیزیک در «سایت دیوار»، بازی با سلامت مردم است و این امر سلامت جامعه را به شدت تهدید می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پرویز زرین بخش اظهار کرد: با اینکه چندی پیش معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی از ساماندهی تبلیغات خدمات پزشکی در کشور خبر داده بود، ولی همچنان این تبلیغات در فضای مجازی به خصوص در سایت‌های پرمراجعه‌ای مانند سایت دیوار و بدتر از آن در بخش آرایشگری و زیبایی در حال انتشار هستند که ادامه این روند سلامت جامعه را به شدت تهدید می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: درتبلیغات این سایت با عنوان حذف دائمی عینک نه تنها از روش‌های جراحی چشم از قبیل لازک لیزیک، ترنس فمتو و PRK نام برده شده که پزشکان تبلیغ کننده، متاسفانه با شعار‌های فریبنده از جمله «ما شما را بی نیاز از عینک می‌کنیم» یا «حذف عینک در ده ثانیه» خبر از جشنواره‌های تخفیفی می‌دهند که این امر به دور از شان و منزلت پزشکی است.

به گفته این جراح و متخصص بیماری‌های چشم سازمان نظام پزشکی اخیرا از آغاز ساماندهی تبلیغات پزشکی و الزام پزشکان به دریافت مجوز تبلیغات خبر و نسبت به مسدود کردن شماره تلفن تبلیغ کنندگانی که بدون داشتن مجوز اقدام به تبلیغات می‌کنند، هشدار داده بود، اما متاسفانه هنوز هم شاهد ادامه روند تبلیغات مانند گذشته هستیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه این روند نشانگر آن است که سلامت فدای زیبایی شده است، گفت: امروزه آرایشگاه‌های زنانه محلی برای ارایه لنز‌های رنگی به خصوص برای عروس‌ها و تزریق بوتاکس توسط افراد غیر متخصص شده که در مواردی این افراد به دلیل ناآشنایی با آناتومی صورت و ناحیه اطراف چشم و نداشتن تجربه لازم در این زمینه با تزریق غلط بوتاکس باعث افتادگی پلک و نامتقارن شدن صورت شده‌اند و متاسفانه این خدمات بیشتر از طریق فضای مجازی به خصوص در سایت دیوار و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام اطلاع رسانی می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران با تاکید بر ضرورت هشیاری مردم و اطمینان از انتخاب پزشک معالج خود ادامه داد: در بسیاری از این تبلغات شاهد ادعا‌هایی از قبیل بالاترین تعداد مراجعه کننده در کل تهران، جراحی توسط پزشک با سابقه هزاران عمل موفق لیزیک و لازک، حذف تضمینی و دائمی عینک بدون بازگشت و نیز جراحی در پیشرفته‌ترین و مجهزترین مرکز فوق تخصصی چشم تهران هستیم که تماما ادعا‌هایی غیر قابل اثبات و صرفا با هدف جذب هر چه بیشتر افراد برای اعمال جراحی و کسب سود است.

وی تصریح کرد: در پزشکی تضمین جنبه تبلیغات داشته و مبنای علمی ندارد و دادن تضمین به بیمار به دلیل آنکه در هر عمل جراحی احتمال ناموفق بودن وجود دارد، عملی غیر قانونی است. همانطور که معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد، تبلیغات در حوزه سلامت دچار رهاشدگی است و برخی تبلیغ کنندگان در این حوزه صرفا به دنبال رضایتمندی مشتری‌ها هستند و به هر ترفندی در این باره دست می‌زنند. به همین دلیل از ناآگاهی مردم نهایت سوءاستفاده را می‌کنند به طوری که بسیاری از مردم به جای رفتن به مبادی رسمی و یا جستجوی پزشک از طریق سایت‌های رسمی و سامانه سازمان نظام پزشکی بیشتر از طریق فضای مجازی -عمدتا اینستاگرام- به دنبال پیدا کردن فرد متخصص در اعمالی که بخواهند انجام بدهند، هستند.

وی خواستار تسریع در امر ساماندهی در تبلیغات پزشکی به خصوص چشم پزشکی از سوی سازمان نظام پزشکی کشور و وزارت بهداشت و در گام‌های نخست جلوگیری از انتشار تبلیغات اعمال جراحی چشم در سایت دیوار و دیگر سایت‌های پرمخاطب شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->