وصیت نامه شهید آیت الله آل هاشم منتشر شد | می دانم شهید می شوم مشارکت ۶۰۰ مکبر نوجوان و جوان در نماز‌های جماعت حرم مطهر رضوی مشهدالرضا(ع) آماده برگزاری جشن‌های باشکوه عید غدیرخم | جشن بزرگ عید غدیر در حرم امام‌رضا(ع) برگزار می‌شود جشن ازدواج ۱۱۴ زوج دانشجوی مشهدی در حرم امام‌رضا(ع) برگزار شد مردم و  خواص در  منطق حکومتی امام علی (ع) کتاب «عیدگاه» منتشر شد | بازسازی فضای تاریخی و بومی مشهد ویژه مخاطب نوجوان تبلور اندیشه‌های شریعتی، فراتر از ایران گفتاری از دکتر علیرضا واسعی در تحلیل وضعیت اجتماعی و سیاسی دوران امام علی‌النقی(ع) برپایی ایستگاه‌های نقاشی غدیر ویژه کودکان در حرم مطهر رضوی برگزاری ۵۰۰ جشن غدیر با همکاری مردم در مشهد بازگشت زائران بدحال از عربستان با اولین پرواز‌ها (یکم تیر ۱۴۰۳) چیستی عید غدیرخم در  تبیین پیامبراکرم‌(ص) بررسی شبهات مرتبط با «غدیر» | تلاش شکست خورده برای تحریف تاریخ میهمانی غدیر در ۳۰۰ شهر برگزار می‌شود ۱۰۰ هزار بوته و شاخه گل نذر عید ولایت شدند فضاآرایی ویژه حرم مطهر امام‌رضا(ع) به مناسبت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم میراثبان نفائس خطی حرم رضوی | یادی از مرحوم میرزا مهدی ولایی، فهرست‌نگار کتابخانه حرم حرص پسندیده و ناپسند در اخلاق رضوی
سرخط خبرها

۱۲ خادم هنرمند مشغول شستشو و پرداخت گنبد رضوی (۳۰ خرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۳۴۵۵۹
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹
۱۲ خادم هنرمند مشغول شستشو و پرداخت گنبد رضوی (۳۰ خرداد ۱۴۰۳)
در آستانه عید غدیر خم، این هنرمندان با عشق و ارادت خود، بار دیگر شکوه و عظمت گنبد این بارگاه ملکوتی را احیا می‌کنند و نغمه عشق و ارادت را در دل زائران طنین‌انداز می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، این قطرات که بر گنبد بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) می‌نشینند، حامل نجوا‌های دل‌های عاشق و ارادتمند هستند، اما گذر زمان و همنشینی با گرد و غبار، نیاز به نو شدن و پرداخت دوباره را در این گنبد نورانی آشکار می‌کند.

به همین منظور، خادمان هنرمند و عاشق سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی، دستان خود را به کار می‌گیرند تا بار دیگر، شکوه و عظمت این گنبد بی‌نظیر را به رخ آسمان بکشند.

از سی‌ام خرداد، تیمی متشکل از ۱۲ نفر از این خادمان هنرمند، با ظرافت و عشق، عملیات شست‌وشو و پرداخت گنبد را آغاز می‌کنند.

این عملیات سه روز به طول خواهد انجامید و در نهایت، گنبد بارگاه منور امام رضا (ع) درخششی بی‌نظیر خواهد یافت و انعکاس‌دهنده عشق و ارادت زائران به این امام همام خواهد بود.

هنرمندان بخش طلاکاری سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی، که سابقه‌ای درخشان در خلق آثار نفیس دارند، پیش از این نیز مفتخر به ساخت گلدسته‌های صحن پیامبر اعظم (ص)، درب طلای رواق دارالسیاده و پرداخت ایوان‌های طلا در صحنین حرم مطهر و پرداخت ضریح مطهر حضرت رضا (ع) بوده‌اند.

اکنون، در آستانه عید غدیر خم، این هنرمندان با عشق و ارادت خود، بار دیگر شکوه و عظمت گنبد این بارگاه ملکوتی را احیا می‌کنند و نغمه عشق و ارادت را در دل زائران طنین‌انداز می‌کنند.

گنبد بارگاه امام رضا (ع)، تنها یک گنبد طلا نیست، بلکه نمادی از عشق و ارادت میلیون‌ها انسان به خاندان عصمت و طهارت است. شست‌وشو و پرداخت این گنبد، اقدامی ارزشمند برای پاسداشت این عشق و ارادت و تجدید میثاق با امام رضا (ع) است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->