۲ مدرک هویتی شناسنامه یا کارت ملی برای رای دادن مجاز است پایان مهلت تبلیغات نامزدهای انتخابات در ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه (۷ تیر ۱۴۰۳) مشهد کانون انتخابات در آخرین روز تبلیغات ریاست‌جمهوری + فیلم پیش بینی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ براساس نظرسنجی ایسپا (۶تیر ۱۴۰۳) تقدیر شورای‌عالی اجماع نیروهای انقلاب از قاضی‌زاده هاشمی نامه قاضی‌زاده هاشمی به خانواده شهید رئیسی: باید از شهید مظلوم‌مان دفاع کنیم پورمحمدی: مشارکت بالا به رفع تحریم کمک می‌کند | برای روش مصرف انرژی رفراندوم بگذاریم قاضی‌زاده‌هاشمی انصراف داد (۶ تیر ۱۴۰۳) سپاه امام‌رضا(ع): ملت ایران حماسه تشییع شهدای خدمت را با حضور در انتخابات تکمیل می‌کند هشدار سازمان ملل: گسترش جنگ به لبنان به طور بالقوه آخرالزمانی است مخبر در گفت‌وگو با پوتین: روابط راهبردی تهران-مسکو غیر قابل تغییر است نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری تا چه زمانی می‌توانند انصراف دهند؟ جزئیاتی از موشک هایپرسونیک جدید نیروهای مسلح یمن (۶ تیر ۱۴۰۳) زاکانی در برنامه «بدون تعارف»: آمدم که به دهه ۹۰ برنگردیم + فیلم عملیات مشترک نیروهای مسلح یمن و مقاومت عراق | کشتی رژیم صهیونیستی در بندر حیفا هدف قرار گرفت حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک صهیونیست‌نشین «العین الثالثه» کاخ سفید: کمک‌های نظامی به تل آویو ادامه دارد اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور درباره حضور نماینده کاندیدا‌ها در شعب اخذ رأی‌ قالیباف در اجتماع هواداران خود در مشهد: کشور تاب اختلاف و دعوا و بهانه جویی ندارد| ما سیاست بلدیم، اما کار‌های خلاف انجام نمی‌دهیم+ فیلم و عکس (۶ تیرماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سازمان ملل: پوتین به زودی طالبان را از فهرست گروه تروریستی خارج می‌کند

  • کد خبر: ۲۳۴۹۶۷
  • ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۸
سازمان ملل: پوتین به زودی طالبان را از فهرست گروه تروریستی خارج می‌کند
نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان جمعه گفت: رئیس جمهور روسیه به زودی حکم خارج کردن طالبان از فهرست گروه‌های تروریستی را امضا خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، رزا اتونبایوا علام کرد که سازمان ملل تصمیم روسیه برای خارج کردن طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه را می‌پذیرد.

وی افزود: این یک مساله حیاتی است و هیچ بحثی درباره آن وجود ندارد. تا جایی که من می‌دانم پوتین به زودی حکمی امضا می‌کند و طالبان از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج خواهد شد.

اتونبایوا تاکید کرد: همانطور که می‌دانید گام اول در این زمینه را قزاقستان برداشت. این یک تصمیم سیاسی توسط این کشورهاست و ما آن را خواهیم پذیرفت.

ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان پیشتر به خبرگزاری تاس گفته بود که وزارتخانه‌های دادگستری و خارجه روسیه به پوتین در باره امکان حذف نام سران طالبان از فهرست گروه‌های تروریستی گزارش داده‌اند.

وی افزود: دولت طالبان از زمان روی‌کار آمدن در افغانستان در سال ۲۰۲۱، راه درازی را برای به‌رسمیت شناخته شدن طی کرده است. اما هنوز چند مانع وجود دارد که باید بر آن غلبه کرد که پس از آن، رهبری روسیه تصمیم خواهد گرفت.

در همین حال، قاسم جومارت توکایف رئیس جمهوری قزاقستان به طور رسمی خارج شدن طالبان از فهرست گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی این کشور را اعلام کرد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->