به گزارش شهرآرا نیوز، احمد رمضانیفرخد تصریح کرد: وقتی شهروندی با ما تماس میگیرد تمام تلاش خود را میکنیم تا با بالاترین سرعت پاسخگوی او باشیم. در سال گذشته ۶۵۶ هزار و ۱۱۰ شهروند در باب مسائل و مشکلات شهری با ۸ درگاه مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ تماس داشتهاند که این تماسها شامل یک میلیون و ۷۲ هزار و ۲۵۰ دقیقه بوده است.
وی ادامه داد: ۵۲ درصد از کل شهروندان تماس گیرنده، به صورت آنی و در همان لحظه تماس، راهنمایی و پاسخگویی شدهاند و درخواستهای ۴۲ درصد دیگر از شهروندان نیز جهت پیگیری و پاسخگویی، ثبت و به معاونتها، مناطق، سازمانها و شرکتهای شهرداری ارجاع شده است.
سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۵۹ هزار و ۳۳۸ مسأله و مشکل شهری انعکاس داده شده از سوی شهروندان در چرخه پیگیری قرار گرفت که حدود ۶۱ درصد از این مشکلات گره گشایی شده است. ۱۳ درصد از درخواستهای مردمی نیز در دست اقدام است و فقط ۳ درصد از مجموع این درخواستها به دلیل نبود امکانات و بودجه حل نشده باقی مانده است.
رمضانی ادامه داد: همچنین ۲۳ درصد از مجموع درخواستهای شهروندان نیز مربوط به سایر ارگانها بوده یا مشکل اعلامی شهروند در محدوده شهری نبوده است.
وی تصریح کرد: از اتفاقات بسیار خوب سال گذشته مرکز ۱۳۷، راهاندازی نهضت پاسخگویی است. براساس آن شهروندان بدون هیچ سانسوری میتوانستند با مسئولان و اعضاء شورا صحبت کنند. در این خصوص ۳۲۶۷ شهروند در ۱۱۱ جلسه پاسخگویی مشارکت داشتند که این جلسات پاسخگویی مستقیم تلفنی مسئولان به شهروندان، ۱۲ هزار و ۲۰۰ دقیقه مکالمه را به همراه داشته است.
بیشترین درخواستها در زمینه نظارت بر ساختوسازهای شهری است
سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد در خصوص مهمترین مسائل مطرح شده شهروندان در تماس با مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ طی سال گذشته گفت: مهمترین و اولین مسأله و مشکل شهروندان در زمینه نظارت بر ساختوسازهای شهری است که ۱۱ درصد درخواستهای مردمی ۱۳۷ در سال ۹۸ را به خود اختصاص داده است. دومین موضوع پرتکرار، شستوشوی معابر شهری است که حدود ۹ درصد تماسها را شامل میشود. همچنین مسأله سوم در زمینه آسفالت، روکش و لکهگیری معابر است که تقریبا ۱۲ هزار و ۷۹۴ درخواست در این حوزه ثبت و پیگیری شده است.
وی ادامه داد: مسأله چهارم شامل مشکلات و مسائل مربوط به فضای سبز بوده که بیش از ۸ درصد درخواستها به این موضوع اختصاص داشت. مسأله پنجم که بیش از ۱۰ هزار شهروند یعنی در حدود ۶ درصد از تماسها را به خود اختصاص داده، مشکل سد معبر بوده است.
منبع:ایسنا