پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری مشهد با همکاری بانک شهر | ۵۹ دستگاه اتوبوس وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود دعوت شهردار مشهد مقدس از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برای حضور پرشور در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری اعمال‌قانون ۲۳۰۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله پنجتن مشهد از جولان موتورسیکلت‌ها در بوستان‌ها پنجمین جشنواره قلم در مشهد برگزار می‌شود مشهد شهر پیشگام در انتشار اوراق مشارکت ترافیک سنگین در کوثر، خیام و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۴ تیر ۱۴۰۳) اعزام بیش از ۳۳ هزار نیروی کارگری در مشهد به پروژه‌های شخصی توسط ایست‌کار‌ها هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۱۴ تیر ۱۴۰۳) راه اندازی ایستگاه ویژه غواصی و کار در اتفاع آتش نشانی مشهد آغاز کار ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد با محوریت خدمت رسانی به زائران قرائت میثاق‌نامه خدمت ۱۷۰۰ دانش‌آموخته علوم پزشکی در حرم امام‌رضا(ع) بایدو فرصتی که زائران از آن سهمی ندارند شهردار مشهد خبر داد: اجرای عملیات تراش و روکش آسفالت بولوارهای نامجو و ارشاد شهروند خبرنگار | نمایی از پارک ملت مشهد ( ۱۳ تیرماه ۱۴۰۳ ) نجات فضای سبز مشهد با آب خاکستری | فضای سبز یاری‌گر منابع آبی
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

گلایه ساکنان محله پنجتن مشهد از جولان موتورسیکلت‌ها در بوستان‌ها

  • کد خبر: ۲۳۷۳۲۷
  • ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
گلایه ساکنان محله پنجتن مشهد از جولان موتورسیکلت‌ها در بوستان‌ها
معاون فنی و اجرایی منطقه‌۴‌ گفت: تخریب فضای سبز و چمن کمترین تبعات حضور موتورسواران است که با همت جمعی و فرهنگ‌سازی باید برطرف کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، ویراژ موتورسواران در پارک لاله خیابان پنجتن‌۵۵ سبب سلب آرامش و امنیت، بی‌نظمی و آلودگی صوتی برای ساکنان محله شده است.

با وجود طرح‌های ویژه شهرداری، نیروی انتظامی و بسیج مبنی بر ممنوعیت ورود هرگونه وسیله نقلیه به این بوستان محلی و برخورد جدی با این افراد همچنان راکبان در این بوستان ویراژ می‌دهند.

سروصدا‌های گوش‌خراش موتور‌ها و مزاحمت‌های بی‌وقفه آنها سبب گلایه ساکنان محله به صدای مردم شهرآرا شد. به دنبال این گلایه‌ها سری به این محل می‌زنیم.

حمل ارابه‌های آهنی از روی حائل

تقریبا ورودی‌های پارک برای ورود این ارابه‌های آهنی بسته است، اما در کمال ناباوری موتورسواران با کمک دوستان خود، این ارابه آهنی را از روی موانع به داخل پارک هدایت می‌کنند تا بساط موتورسواری و رقابتشان مهیا باشد. موتورسواران بدون ملاحظه از هر سو می‌تازند و با ویراژ و تردد‌های گاه‌و‌بیگاه مزاحم مردمی می‌شوند که در پارک هستند.

مادری که همراه پسر نوجوانش به بوستان آمده است، به صدای مردم این‌طور می‌گوید: ساکن پنجتن هستیم و تنها پارک نزدیک ما همین پارک لاله است.
سبزواری می‌گوید: شهرداری یا سازنده این پارک‌ها و نیروی انتظامی فکری برای این موتورسوار‌ها بکنند. داخل پارک انگار پیست موتور‌سواری است. بچه‌هایمان آسایش ندارند. جرئت نمی‌کنم پسرم را تنها به این پارک بفرستم.

فضای سبز امن می‌خواهیم

نگرانی شهروند دیگر اراذل و اوباش و حرکات غیرمتعارف آنهاست. حرف دل محمدزادگان این است: در کنار موتورسوارها، اراذل و اوباش هم تجمع می‌کنند. با این اوضاع و احوال می‌توانم بچه‌ام را میان این افراد رها کنم؟ از طرف دیگر کودک و نوجوان ما احتیاج به بازی در چنین فضا‌هایی دارند. یک فضای سبز امن می‌خواهیم تا با خانواده‌ام در آن با آرامش خاطر تفریح و ورزش کنیم. او می‌خواهد صدایش را به گوش مسئولان برسانیم تا بساط این افراد از اینجا برای همیشه برچیده شود.

هم‌محله‌ای دیگر هم از ماهیت این بوستان‌ها می‌گوید: فضای سبز تعریف دارد. باید این فضا‌ها طوری طراحی شود تا فکر کوچک‌ترین خطایی در آن به سر هیچ کس نزند چه برسد به حرکات نمایشی با این موتور‌های سرعتی. همچنین مخاطب این طور پارک‌ها کودکان و سالمندان هستند. اگر حین ویراژ یکی از همین موتورسوارها، اتفاقی برای شهروند کوچک و بزرگ بیفتد چه کسی پاسخ‌گوست؟

پیست بزنید تا به بوستان نیاییم

کمتر از هجده‌سال به نظر می‌رسد. به هیچ عنوان به کلاه و لوازم ایمنی مجهز نیست. سرعت موتورش عجیب است و هیجان از سر و رویش می‌بارد. به نمایندگی از موتورسوار‌ها می‌خواهد حرف بزند: اصلا در این منطقه ما جایی داریم که انرژی‌مان را تخلیه کنیم یا حتی ورزش کنیم؟ این همه زمین افتاده و رها در پنجتن و التیمور، پیست موتورسواری راه بیندازید تا دیگر به این پارک نیاییم.

پارک، محصور شده است

احسان قیطاقی، معاون فنی و اجرایی منطقه‌۴ شهرداری در پاسخ به درخواست شهروندان می‌گوید: معضل ویراژ موتورسوار‌ها در بوستان‌ها، فقط به پارک لاله و خیابان پنجتن اختصاص ندارد.
در همین منطقه، بوستان ارم نیز با این معضل دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد و در دیگر بوستان‌های سطح شهر، ویراژ موتورسوار‌ها را به چشم دیده‌ایم.

قیطاقی در مورد راهکار‌های حل این مسئله توضیح می‌دهد: همه می‌دانیم که پارک و بوستان محل ویراژ موتورسوار نیست و این مسئله‌ای فرهنگی است. در واقع نمی‌توان دور تا دور پارک را با دیوار محصور کرد تا موتوری به درون آن راه پیدا نکند. زیرا آنها سرانجام راهی پیدا خواهند کرد. با این حال از ظرفیت مأموران نیروی انتظامی و بسیج کمک گرفتیم تا دیگر شاهد آمد‌و‌شد‌های این افراد به این بوستان نباشیم.

معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه‌۴ همچنین ابراز می‌کند: تمام مسیر‌های ورودی این بوستان را طوری تعریف و طراحی کرده‌ایم که فقط امکان تردد فرد باشد. به نوعی با حائل‌هایی مسیر گذر موتورسوار‌ها را بسته‌ایم. اما آنها موتور را از روی این موانع عبور می‌دهند.
حتی مسیر آمد‌و‌شد ویلچر‌ها طوری ساخته شده که فقط یک فرد دارای ویلچر از آن بتواند بگذرد.

قیطاقی این موضوع را نیز مطرح می‌کند که باید فرهنگ‌سازی در این زمینه صورت بگیرد. او ادامه می‌دهد: انتظامات بوستان بار‌ها تذکر جدی به این افراد داده است، اما به هر حال این افراد کار خود را انجام می‌دهند و شهرداری نمی‌تواند با آنها برخورد قهری و قضایی داشته باشد.
او با اشاره به اینکه ورود این افراد برای شهرداری نیز پیامد‌هایی دارد، می‌افزاید: تخریب فضای سبز و چمن کمترین تبعات آن است و رفع این مسئله همت جمعی از متولیان و فرهنگ‌سازی را می‌طلبد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->