روایتی از آیین سنتی «اذن عزا» در حرم مطهر رضوی | این پرچم سیاه عزا آبروی ماست آیین اذن عزای محرم در حرم مطهر رضوی برگزار شد + فیلم (۱۶ تیر ۱۴۰۳) حرم امام‌رضا(ع) سیاه‌پوش عزای امام‌حسین(ع) شد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) + تصاویر دوخت ۸ هزار لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر امام‌رضا(ع) پیام تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت ارتحال پدر شهید مدافع حرم پیکر پدر شهید مدافع حرم مرتضی عطایی در مشهد تشییع شد آیت‌الله علم‌الهدی رأی خود را به صندوق انداخت (۱۵ تیر ۱۴۰۳) | امام‌جمعه مشهد: مشارکت در دور دوم انتخابات، تکمیل برکت مشارکت در دور اول است + فیلم رونمایی از بسته محتوایی شعر ماه محرم ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی آغاز فرایند اخذ رأی مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در حرم امام‌رضا (ع) (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + فیلم و تصاویر پدر شهید مدافع حرم «مرتضی عطایی» درگذشت +زمان و مکان تشییع  دیدار صمیمی اهالی قلم با تولیت آستان قدس رضوی| هنر نویسندگی؛ امتداد دهنده سیره ائمه اطهار(ع) در جامعه مشارکت در انتخابات؛ مصداق عمل منتظرانه همه آنچه باید پیش از ورود به ماه محرم بدانیم زمان ثبت‌نام اربعین اعلام شد + لینک آیت الله سیستانی دوشنبه را اول ماه محرم ۱۴۴۶ اعلام کرد برگزاری «کرسی تفسیر موضوعی قرآن کریم» در حرم امام‌رضا(ع) عزاداری هیئت‌های مذهبی سراسر کشور در "حسینیه حرم" زیارت دلیل رفاقت بود
سرخط خبرها

آیین اذن عزای محرم در حرم مطهر رضوی برگزار شد + فیلم (۱۶ تیر ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۳۷۶۹۶
  • ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰
آیین اذن عزای محرم در حرم مطهر رضوی برگزار شد + فیلم (۱۶ تیر ۱۴۰۳)
در آستانه فرارسیدن ماه محرم الحرام، آیین اذن عزای محرم با حضور جمعی از اعضای هیئات مذهبی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، بار دیگر ماه عزای حسینی فرا رسید و دل‌های ارادتمندان به آستان ولایت و امامت، متوجه و روانه حرم مطهر سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شد. ماهی که در آن، خون سید شهیدان عالم بر زمین ریخت تا سندی بر آزادگی مظلومان عالم باشد. ماهی که عاشورای آن، تجلی رضایت به قضای الهی شد و جلوه‌های تولی و تبری و تسلیم و تصدیق و وفا، در آن جاودانه شد.

در آستانه فرارسیدن ماه محرم الحرام، آیین‌های مختلف مذهبی در سراسر کشور برگزار می‌شود. حرم مطهر رضوی نیز همه ساله در مراسمی با حضور خادمان حرم مطهر رضوی سیاه‌پوش می‌شود و هیئات مذهبی نیز به حرم مطهر می‌آیند و از ولی‌نعمت خود، اذن عزا می‌گیرند.

اما مراسم اذن عزای محرم، عصر امروز (۱۶ تیرماه) و در آخرین روز از ماه ذیحجه، با حضور جمعی از خادمان حرم مطهر رضوی و اعضای هیئات مذهبی در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی برگزار شد.

همزمان با برگزاری این مراسم، پرچم‌های عزای محرم بر فراز گنبد و صحن‌های حرم مطهر رضوی به اهتزاز در آمد و کتیبه‌های منقش به عبارت «آزادگان عالم، در خیمه حسینند» در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر نصب شد.

در بخش‌های دیگری از این مراسم، پرچم متبرک حرم‌های سید الشهدا (ع) اباالفضل العباس (ع) برای نصب در صحن آزادی حرم مطهر به مسئولان صحن تحویل داده شد و نمایندگان ۱۳۰ هیئت مذهبی از سراسر کشور و نیز برخی از هیئات شیعیان دیگر کشورها، پرچم متبرک حرم مطهر رضوی را برای اهتزاز در مراسم هیئات دریافت کردند.

همچنین شال عزای حسینی به برخی از پیشکسوتان هیئات مذهبی اهدا شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->