عبور ۱۵۲ هزار زائر عتبات از مرز مهران تا صبح عاشورا مصرف سالانه ۶ کیلو نمک توسط هر ایرانی‌ ادامه آتش سوزی در جنگل اولنگ| ۵ هکتار دیگر سوخت دستگاه قضایی علیه ناشران شایعه انفجار در حرم شاهچراغ (ع) اعلام جرم کرد (۲۶ تیر ۱۴۰۳) زمان انتشار کلید اولیه سوالات نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ مشخص شد وزش باد پدیده غالب جوی در خراسان رضوی برخورد پراید وانت با گاردریل کنار بزرگراه مشهد-قوچان حادثه آفرید (۲۶ تیر ۱۴۰۳) حریق منزل مسکونی در خیابان سیدی مشهد+تصاویر وضعیت جاده‌های کشور در روز عاشورا (۲۶ تیر ۱۴۰۳) ۱۵ نکته مهم برای مصرف ویتامین‌های مختلف آیا تخم مرغ‌های قهوه‌ای ارزش غذایی بالاتری دارند؟ مشعل گردانی تجلی گر میراث مشترک و ناملموس ایران و عراق هشدار یک متخصص: درمان سنتی جایگزین درمان‌های پزشکی سرطان نیست شکسته شدن حکم متهم پرونده آزار بانوان در پارک مهرگان تکذیب شد هشدارهای ایمنی استفاده از وسایل سرمایشی زندگی محیط‌بانان فیلم سینمایی می‌شود ایجاد خانه‌های همیار طبیعت برای مشارکت مردم در نگهداری محیط زیست حجم بالای استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف در محرم| این ظرف‌ها تا ۵۰۰ سال تجزیه نمی‌شوند فعالیت ۱۰ پایگاه انتقال خون خراسان رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی آیا همه باید مولتی ویتامین مصرف کنند؟
سرخط خبرها

مرحله دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مشهد؛ کاهش ۱۵ درصدی داوطلبان و افزایش قابل‌توجه دختران کنکوری

  • کد خبر: ۲۳۸۴۲۰
  • ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
مرحله دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مشهد؛ کاهش ۱۵ درصدی داوطلبان و افزایش قابل‌توجه دختران کنکوری
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در مشهد از کاهش ۱۵ درصدی داوطلبان کنکور سراسری در سراسر استان خبر داد.

داوود قرونه در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری مرحله دوم از آزمون سراسری سال ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در خراسان‌رضوی و مشهد اعلام کرد: برای مرحله دوم، ۲۵ شهرستان استان در قالب ۳۵ حوزه امتحانی روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته جاری در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد که شهر‌های مشهد و نیشابور به‌ترتیب با ۷ و ۵ حوزه امتحانی، بیشترین حزه را در میان شهرستان‌های خراسان‌رضوی دارند.

وی ادامه داد: در مشهد، دانشگاه فردوسی به عنوان حوزه اصلی و بزرگ‌ترین حوزه امتحانی کشور در کنار دانشگاه‌های خیام، امام‌رضا‌(ع)، سجاد، علوم پزشکی، شهید منتظری و جهاد دانشگاهی، پذیرای داوطلبان است.

قرونه به آمار‌های مرحله دوم اشاره کرد و اظهار داشت: برای مرحله دوم در خراسان‌رضوی، ۷۶ هزار و ۲۱۹ نفر داوطلب شرکت خواهند کرد که این آمار نسبت به دور اول، ۱۵ درصد کاهش دارد و حاکی از آن است که برخی داوطلبان در مرحله نخست، رتبه مطلوب را کسب کرده‌اند. از سوی دیگر، در این مرحله، آزمون ویژه دانشگاه فرهنگیان نخواهیم داشت و به‌طبع، نفرات شرکت‌کننده نیز ریزش خواهند داشت.

رئیس اداره آموزش دانشگاه فردوسی مشهد و نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش خاطرنشان کرد: داوطلبان گروه آموزشی علوم تجربی با ۳۵ هزار و ۷۱۰ نفر، علوم‌انسانی با ۲۲ هزار و ۴۵۹ نفر، علوم ریاضی با ۹ هزار و ۳۱۷ نفر، زبان با ۴ هزار و ۴۷۶ نفر و هنر با ۳ هزار و ۹۵۷ نفر، آمار این مرحله را در خراسان‌رضوی نشان می‌دهند.

قرونه همچنین اشاره کرد: از مجموع داوطلبان یاد‌شده، ۲۶ هزار و ۴۱ نفر در دانشگاه فردوسی مشهد آزمون خواهند داد. همچنین در این مرحله، شاهد حضور گسترده دختران کنکوری هستیم؛ در رشته‌های زبان و هنر به‌ترتیب ۳ هزار و ۱۱۲ نفر و ۳ هزار و ۴۰ نفر از مجموع داوطلبان را دختران تشکیل می‌دهند. کمترین حضور دختران در رشته ریاضی با ۳ هزار و ۷۶۸ نفر از مجموع داوطلبان این گروه آموزشی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->