ایست قلبی راننده کامیون در مسیر فریمان- مشهد (۳ مرداد ۱۴۰۳) تولید واکسن نوترکیب آنفلوانزا H۵ برای اولین بار در کشور قول وزیر کار به بازنشستگان: تلاش می‌کنیم صدور احکام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در این ماه انجام شود (۳ مرداد ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۸۴۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۹ خودروی متخلف (۳ مرداد ۱۴۰۳) برخورد قاطع آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی با تخلفات مدیران مدارس اثرگذاری فراورده‌های دفع پشه آئدس موجود در بازار اثبات نشده است تنهامرکز جامع درمان بیماران ام‌اس شرق کشور در بیمارستان قائم(عج) مشهد فعال است گرمازدگی می‌تواند به سکته قلبی منجر شود درباره راهکارهای مدیریت اضطراب در خانه آخرین اخبار از صدور احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی (۳ مرداد ۱۴۰۳) پشه آئدس عامل ۴ بیماری | ۸۰ درصد مبتلایان تب دنگی علائم خفیف دارند همه در مدیریت مصرف آب همراه باشیم دهک‌های یک تا چهار، با ۱۰۰ میلیون تومان صاحب‌خانه می‌شوند روایتی متفاوت از دیدار تولیت آستان قدس با خانواده خیرخواه مشهدی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهارشنبه ٣ مرداد ١۴٠٣) | دمای مشهد به ۴۰ درجه می‌رسد چاقی ارتباط تنگاتنگی با اضطراب و افسردگی دارد ابلاغ شیوه نامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس برنامه رژیم غذایی باید زیر نظر پزشک متخصص تغذیه انجام شود آفت کشی یا  آدم کشی؟ | درباره خطر استفاده از خدمات سم‌پاش‌های غیرمجاز
سرخط خبرها

ورزش، روش ساده پیشگیری از سرطان کبد

  • کد خبر: ۲۳۹۴۶
  • ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
ورزش، روش ساده پیشگیری از سرطان کبد
با توجه به اینکه روش‌‌های درمانی در سرطان کبد هنوز اثربخشی لازم را ندارند، پیشگیری از این سرطان، دارای اهمیت ویژه‌‌ای است؛ محققان از طریق انجام یک آزمایشی جالب، به یک راهکار ساده برای پیشگیری از سرطان کبد دست یافته‌اند.
به گزارش شهرآرانیوز، سرطان کبد، چهارمین علت شایع مرگ بر اثر سرطان در جهان است.
سالانه حدود ۸۰۰ هزار نفر به این سرطان مبتلا می‌شوند و متأسفانه تعداد بسیاری از مبتلایان جان خود را از دست می‌دهند. با توجه به اینکه روش‌های درمانی سرطان کبد هنوز اثربخشی کافی و لازم را برای درمان تمام بیماران ندارند، پیشگیری از ابتلا به این نوع سرطان، اهمیت ویژه‌ای دارد.
محققان بر روی موش‌ها آزمایشی انجام داده اند تا به اثرات ورزش کردن بر پیشرفت سرطان کبد در موش‌های چاق و دیابتی، پی ببرند. در این آزمایش، در محفظه نگهداری نیمی از موش‌های چاق و دیابتی که به آن‌ها عوامل ایجادکننده سرطان تزریق شده بود، یک چرخ برای فعالیت موش‌ها قرار داده شد و میزان فعالیت آن‌ها سنجیده شد.
درواقع نیمی از موش‌ها به چرخ گردان دسترسی داشتند و مدام روی آن می‌دویدند و نیمی دیگر کاملا بی‌حرکت بودند. موش‌هایی که به چرخ گردان دسترسی داشتند، حدود ۴۰ کیلومتر حرکت داشتند. پس از ۶ ماه، نتایج مطالعه نشان داد که بیشتر موش‌های بی تحرک به سرطان کبد مبتلا شده بودند در حالی که هیچ یک از موش‌های دارای فعالیت بدنی، دچار سرطان کبد نشده بودند. بر اساس نتایج منتشر شده محققان متوجه شدند که ورزش کردن باعث فعال شدن مسیر‌های سیگنالینگ مولکولی خاصی می‌شود که از این طریق ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.
مطالعات همچنین نشان داده‌است که ورزش کردن می‌تواند بر سیروز کبدی نیز مؤثر باشد و شروع سرطان کبد را به تأخیر بیندازد. گفتنی است کبد چرب یکی از عواملی است که نقش مهمی در بروز سرطان‌های کبدی دارد.

منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->