اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد امیر آذریان: هرکس برای شهدا قدم بردارد، به امنیت کشور کمک می‌کند شهردار منطقه۸ مشهد: اجرای پروژه‌های عمرانی در اراضی پادگان، حاصل تعامل ارتش با مدیریت شهری است گلایه ساکنان محله مهرآباد مشهد از انسداد یک پُل تشکیل ۶ کمیته تخصصی برای استقبال از زائران دهه آخر صفر در مشهد آغاز عملیات اجرایی فاز یک بوستان ۲۵ هکتاری جهانشهر در مشهد ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و میدان فلسطین در مشهد | فوت عابر پیاده در تصادف با کامیون (۳۱ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۱۰۹ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۳ خودروی متخلف توقیف شدند (۳۱ تیر ۱۴۰۳) مرکز فرماندهی آتش نشانی و مدیریت بحران مشهد ساخته می‌شود دیدار هیئت عالی شهرداری مشهد با نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق نمایشگاه بین‌المللی پرچمدار دیپلماسی اقتصادی مدیریت شهری مشهد است واژگونی خودرو در شمال‌غرب مشهد ۸ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۳۰ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله اسماعیل‌آباد مشهد از روند کند اجرای پروژه فضای سبز این محدوده | پاییز، کال سرسبز می‌شود
سرخط خبرها

مرکز فرماندهی آتش نشانی و مدیریت بحران مشهد ساخته می‌شود

  • کد خبر: ۲۴۰۱۵۶
  • ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
مرکز فرماندهی آتش نشانی و مدیریت بحران مشهد ساخته می‌شود
این مرکز در ۱۰ طبقه شامل ساختمان ستاد (۷ طبقه) و ساختمان فرماندهی (۳ طبقه) با قرارداد به ارزش ۱۹۸ میلیارد تومان ساخته می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، یک مرکز فرماندهی آتش‌نشانی و مدیریت بحران، حلقه مفقوده شهر مشهد در همه این سال‌ها بود و آن‌چنان که باید و شاید قدمی برای حل‌وفصل این مشکل برداشته نشد. تقریبا یک سال پیش و در خرداد ماه ۱۴۰۲، سرانجام اولین قدم برای ساخت این مرکز مهم برداشته شد و کلنگ ساخت مرکز فرماندهی آتش‌نشانی شهرداری مشهد در میدان ابوطالب به زمین خورد. این مرکز فرماندهی که بزرگ‌ترین مرکز در شرق کشور و دومین در ایران است، حدود ۱۲ هزار مترمربع زیربنا دارد و با قرارداد ۱۹۸ میلیارد تومانی قرار است سه ساله به بهره‌برداری برسد.

کمبود ساختمانی واحد برای همه ارکان سازمان آتش‌نشانی و از همه مهم‌تر یک مرکز فرماندهی و کنترل حوادث و بحران، مدت‌ها بود که در شهر مشهد حس می‌شد، ولی آن‌طور که باید و شاید اتفاقی برای رفع‌ورجوع این کمبود مهم رخ نمی‌داد. اما خردادماه ۱۴۰۲ این طلسم در مشهد شکسته شد و کلنگ ساخت مرکز فرماندهی آتش‌نشانی شهرداری به عنوان بزرگ‌ترین مرکز فرماندهی شرق کشور به زمین خورد.

این ساختمان که دومین مرکز فرماندهی و کنترل حوادث کشور بعد از تهران است، ۱۲ هزارمترمربع زیربنا دارد و قرار است در ۱۰ طبقه و در دو ساختمان مجزا شامل ساختمان ستاد (۷ طبقه) و ساختمان فرماندهی (۳ طبقه) ساخته شود. آن‌طور که شهردار مشهد در روز آغاز ساخت مرکز فرماندهی آتش‌نشانی مشهد اعلام کرد، مدیریت شهری برای این پروژه ۱۹۸ میلیارد تومان اعتبار کنار گذاشته است و در برآورد اولیه قرار شده این پروژه طی سه‌سال به بهره‌برداری برسد.

وعده جدید برای سرعت در افتتاح پروژه

هر چند که محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهد، ۹ ماه پس از آغاز این پروژه مهم شهری و در جریان بازدید از آن، وعده جدیدتری برای بهره‌برداری از این پروژه مطرح کرد و گفت: مرکز فرماندهی آتش‌نشانی مشهد در ساختمانی استیجاری مستقر است که این در شأن و جایگاه آتش‌نشانی ما نیست.

بر همین اساس پروژه احداث مرکز فرماندهی سازمان در میدان ابوطالب در دستورکار قرارگرفته است و عملیات اجرایی آن خردادماه آغاز شد و با افتتاح این مرکز فرماندهی، به آتش‌نشانی در حوزه ستاد و فرماندهی شخصیت خواهیم داد. تلاش می‌کنیم تا با سرعت‌دادن به روند اجرای پروژه، ساختمان اداری و مرکز فرماندهی سازمان آتش‌نشانی در سال ۱۴۰۴ آماده بهره‌برداری شود.

اما براساس آلبوم بودجه امسال مدیریت شهری که شهرداری چندی پیش آن را منتشر کرد، پروژه مرکز فرماندهی آتش‌نشانی شهرداری مشهد، امسال ۹۰ میلیارد تومان بودجه خواهد داشت تا فرایند ساخت‌وساز آن متوقف نشود و با سرعت بیشتری جلو برود. 

سرعت گرفتن ساخت‌وساز مرکز فرماندهی آتش‌نشانی موضوعی بود که معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد هم در جریان بازدید مفصلی که از این پروژه داشت، بر روی آن تأکید کرد و توضیح داد: این پروژه بیش از ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به اهمیت پروژه، روند اجرای احداث ساختمان اداری و مرکز فرماندهی سازمان آتش‌نشانی به عنوان بزرگ‌ترین و به‌روزترین مرکز فرماندهی و عملیاتی آتش‌نشانی شرق کشور در مشهد سرعت خواهد گرفت.

مهدی یعقوبی ادامه داد: ساخت این مرکز فرماندهی با توجه به اهمیت تقویت زیرساخت‌های حوزه ایمنی و سازمان آتش‌نشانی، در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت و عملیات اجرایی این پروژه در میدان ابوطالب از سال گذشته شروع شده و در هفت طبقه اداری و سه طبقه فرماندهی، در دو ساختمان مجزا و زیربنایی بیش از ۱۲هزار مترمربع به بهره‌برداری خواهد رسید.

ساخت دومین مرکز فرماندهی آتش‌نشانی کشور در مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->