دیدار سرکنسول جمهوری پاکستان با شهردار مشهدمقدس (۲۷ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در پل جهاد، سه‌راه خیام و تقاطع خیام در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۵۱۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۷ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۷ تیر ۱۴۰۳) بوستان برکت؛ بستری برای کشاورزی شهروندان مشهدی هوای کلانشهر مشهد امروز «سالم» است (۲۷ تیر ۱۴۰۳) افزایش ساعت کار مترو مشهد در شام غریبان (۲۶ تیر ۱۴۰۳) ترافیک نیمه‌سنگین در ورودی‌های مشهد (۲۶ تیر ۱۴۰۳) ویدئو | باز این چه شورش است که در خلق عالم است شهردار مشهد مقدس: عملیات اجرایی فاز اول سامان‌دهی و تجهیز بوستان «جهان‌شهر» آغاز می‌شود فراهم‌شدن امکان مشاهده آنلاین ظرفیت پارکینگ‌های مشهد در روز عاشورا (۲۶ تیر ۱۴۰۳) آماده‌باش نیرو‌های فضای سبز محدوده حرم رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی حریق کارگاه چوب در جاده کلات (۲۵ تیر ۱۴۰۳) ۲۶۰ هیئت مذهبی در مشهد مجوز فعالیت دارند عزاداری ظهر تاسوعا در آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد + تصاویر فرماندار مشهد خبر داد: تامین زیرساخت‌های خدماتی و امنیتی برای زائران حسینی ۸۰۰ ایستگاه صلواتی به‌مناسبت ماه محرم در مشهد برپا شده است پیش‌بینی تردد ۵۰۰ هزار زائر خارجی مقیم و غیر مقیم از مرزهای کشور | صدور گذرنامه اربعین تنها با ۶۵ هزار تومان انتصاب سرپرست شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس (۲۴ تیر ۱۴۰۳) دیدار هیئت عالی شهرداری مشهد با رئیس مجلس استان نجف تعطیلی بازار‌های سیار و ایست‌کار‌ها در روز تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۴۰۳ در مشهد سامان‌دهی غرفه‌های شهرداری مشهد در بوستان‌های سطح شهر
سرخط خبرها
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر از نحوه مواجهه با بحران‌ها می‌گوید

ضرورت تجدید‌نظر در ساختار‌های تصمیم‌گیری

  • کد خبر: ۲۴۰۴۷
  • ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
ضرورت تجدید‌نظر در ساختار‌های تصمیم‌گیری
علیرضا ظهیری - بحران کرونا به صورت نمایان نشان داد که همیشه تصمیم‌گیری‌ها به صورت متمرکز جواب نمی‌دهد و اگر این موضوع با کمک نهاد‌هایی همچون پارلمان‌های شهری که به مردم نزدیک‌تر هستند انجام شود، مشکلات پیش روی جامعه به شکلی متفاوت از گذشته حل خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای شهر مشهد نیز در گفتگو با شهرآرا معتقد است بحران کرونا که دنیا را درگیر خودش کرده است آثاری داشته و یکی از آثار نمایان آن این است که به همه نشان داده است هرچه در حوزه مدیریتی و نوع برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌ها متمرکز باشیم در برخی موارد به نتایج مطلوب نمی‌رسیم.
احسان اصولی افزود: بنابراین در پساکرونا باید در ساختار‌های مدیریتی و سازمان‌دهی‌ها تجدید نظر شود، چراکه هر منطقه در کشور و حتی مناطق شهری در کلان‌شهری مانند مشهد دارای اقتضائات خودش است و باید براساس این اقتضائات تصمیم‌گیری شود.

وی ادامه داد: از ابتدای روی کار آمدنمان در شورای شهر، تأکید بر مدیریت یکپارچه شهری داشتیم و مسئولان هرچه دست نهاد‌های برآمده از رأی مردم به‌ویژه پارلمان‌های شهری را باز بگذارند، با توجه به نزدیکی مسئولان شهری به مردم یک شهر، تصمیمات بهتر و نزدیک‌تر به خواست مردم گرفته می‌شود و در نتیجه می‌توانیم شاهد همراهی مردم هم باشیم.
 


اصولی با تأکید بر اینکه باید در شرایط فعلی آرامش مردم را در کنار تمام تصمیمات و اقدامات حفظ کرد، افزود: نباید مردم را نگران کنیم و در همین راستا در کنار اینکه تصمیمات منطقی گرفته می‌شود باید به مردم امید و نشاط داد. خوشبختانه کشور ما در مقایسه با کشور‌های دیگر و شهر مشهد در مقایسه با شهر‌های دیگر کشور از هم‌گرایی بهتری در این زمینه برخوردار است.

وی ابراز امیدواری کرد: وقتی این بحران تمام شود باید در ساختار‌های مدیریتی، سازمانی و روابط بین بخشی، بررسی‌های دقیق‌تری داشته باشیم تا نظامی منسجم‌تر پیش روی مردم قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد با اشاره به اقدامات مدیریت شهری در مبارزه با ویروس کرونا گفت: علاوه بر فعالیت‌های مختلف مدیریت شهری در مبارزه با این ویروس، فعال‌تر کردن هرچه بیشتر شورای اجتماعی محلات نمادی از مردمی کردن اقدامات است. شورا‌های اجتماعی محلات در مشهد فعالیت‌های زیادی را در این دوره انجام داده‌اند که خوشبختانه تأثیرات مثبتی هم داشته است.

وی با اشاره به اینکه بحران کرونا سبب شده است شهر مشهد از نظر اقتصادی دچار مشکل شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه محور اقتصادی شهر مشهد در حوزه گردشگری و زیارت است، بحران کرونا سبب شد قسمت اعظم اقتصاد این شهر دچار آسیب شود.
 


اصولی تأکید کرد: ازاین‌رو سعی می‌کنیم با اتخاذ تدابیری در شورای شهر به کمک دیگر ارگان‌ها و با فراهم کردن تسهیلاتی، پس از بحران کرونا به شکرانه شکست این ویروس، مردم از تمام نقاط کشور و جهان به زیارت حضرت رضا (ع) مشرف شوند.

وی افزود: به طور قطع اگر مشکلات اقتصادی شهر که به سبب شیوع این بیماری آسیب دیده است، حل نشود، شاهد افزایش بی‌کاری و افزایش بزه و آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی خواهیم بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->