۱۲ هزار گذر زیارتی در اداره گذرنامه خراسان‌رضوی جامانده است عضو شورای اسلامی شهر مشهد: تسریع در روند اجرایی پروژه‌ها باید با دقت و کیفیت باشد عضو شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه‌های شهری باید در زمان مقرر و براساس برنامه زمان‌بندی تکمیل شوند درباره «شجاع‌السلطنه»، حاکم ۲۰۰ سال پیش خراسان تلاش شهرداری مشهد برای مکانیزه‌شدن نظافت بزرگراه‌ها | تجهیزات خدمات شهری به‌روزرسانی می‌شود اعمال‌قانون ۲۱۰۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۰ خودروی متخلف توقیف شدند (۲ مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در ابتدای بولوار کوثر، سه‌راه خیام و بزرگراه آزادی در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) هشدار درباره شیوع «سالک» در حاشیه شهر مشهد آخرین وضعیت پروژه انتقال آب از دریای عمان به مشهد آغاز مطالعات ایجاد شهرک متمرکز ضایعاتی‌ها در مشهد هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۲ مرداد ۱۴۰۳) تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت‌ساله‌شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد + فیلم کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد
سرخط خبرها

آغاز مطالعات ایجاد شهرک متمرکز ضایعاتی‌ها در مشهد

  • کد خبر: ۲۴۰۶۱۰
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
آغاز مطالعات ایجاد شهرک متمرکز ضایعاتی‌ها در مشهد
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای عالی استان‌ها ضمن تصویب طرح سامان‌دهی این مشاغل، آن را به وزارت کار نیز ابلاغ کرده و علاوه بر این، به طور خاص در مشهد نیز مقرر شده است تا سازمان میادین، مطالعات کارشناسی ایجاد یک شهرک متمرکز برای واحد‌های ضایعاتی و آهن‌آلات را به قید فوریت به سرانجام برساند.

به گزارش شهرآرانیوز، منطقه ۲ مشهد با وسعتی درحدود ۳ هزارو ۵۰۰ هکتار، بیش از ۱۰ درصد از مساحت کلی شهر مشهد را به خود اختصاص داده و با سکونت بیش از ۶۰۶‌هزار نفر، رتبه اول پرجمعیت‌ترین مناطق شهری را داراست. حضور حدود ۲۰ درصد جمعیت مشهد در ۲۵ محله، در شرایطی است که همچنان چالش‌های ریز و‌درشتی در منطقه وجود دارد و همین مسئله بهانه‌ای شد تا شامگاه روز یکشنبه، مسجد حضرت علی‌بن ابیطالب (ع) در محدوده شهرک نوید، میزبان سخنگوی شورای اسلامی شهر باشد.

حضور موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در این دیدار از دو جهت برای اهالی حائز اهمیت بود؛ اول اینکه وی به عنوان سخنگوی شورای اسلامی شهر پیگیر مشکلات مردم در عرصه مدیریت شهری باشد و دوم اینکه از منظر جایگاه حقوقی وی در شورای عالی استان‌ها، مطالبات فراتر از عرصه مسائل شهری هم مورد رسیدگی قرار بگیرد. به همین دلیل، به موازات طرح گلایه درباره پوشش ناکافی خطوط اتوبوس‌رانی در محدوده بولوار کشاورز، کمبود سرانه فضای‌سبز و مسائلی از این قبیل، مردم از کمبود مدرسه و آزار مستمر ضایعاتی‌ها هم سخن گفتند.

افزایش ۲۰ برابری بودجه عمرانی

اصل بحث ساکنان شهرک نوید و محلات مجاور آن از بولوار کشاورز گرفته تا توس ۳۳ مبتنی بر ۹ مطالبه اصلی بود؛ مردم به صراحت تأکید داشتند که پوشش خودرو‌های ون سازمان اتوبوس‌رانی برای جابه‌جایی مسافر در این محدوده ناکافی است و این ضرورت وجود دارد که خطوط اتوبوس‌رانی برای شهرک تعریف شود، پس از این کمبود فضای‌سبز برای خانواده‌ها مورد توجه نمایندگان شورا‌های اجتماعی محلات قرار گرفت و سپس اهالی به نبود فرهنگ‌سرا در این منطقه اشاره کردند. در ادامه هم به ضعف نظافت برخی معابر اشاره شد که از بوی نامطبوع گرفته تا مسائل بهداشتی، شهروندان را گرفتار چالش‌های متعدد کرده است.

افزایش ۲۰ برابری بودجه عمرانی برخی محلات

سخنگوی شورای اسلامی شهر در پاسخ به این موضوع‌ها گفت: حضور ما در مناطق مختلف بیشتر به این دلیل است که بتوانیم در یک دیدار بی‌واسطه، معضلات و مشکلات آنها را بررسی کنیم. در این میان، مشکلات به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند؛ یکی چالش‌هایی که پیش‌نیاز قانونی دارند و باید از طریق مصوبات شورا یا بودجه‌های تخصیصی به آنها رسیدگی کرد و دوم مسائلی است که به صورت موردی می‌توان آنها را سازمان‌دهی کرد. گاهی اوقات با یک تماس تلفنی، با یک پیگیری موردی یا تأکید ویژه می‌توان گره از کار مردم باز کرد.

به گفته حاجی‌بگلو، ایجاد یک خط اتوبوس‌رانی جدید در مرحله مطالعات کارشناسی قرار دارد و سازمان اتوبوس‌رانی به زودی به این چالش رسیدگی خواهد کرد. وی افزود: تا پیش از سال ۱۴۰۰، اعتبارات عمرانی برخی محلات در منطقه ۲ از ۳ میلیارد تومان فراتر نمی‌رفت، درحالی که امروز حداقل اعتبار محلات در این منطقه حدود ۶۰ میلیارد تومان است.

آغاز ساخت درمانگاه محله نوید، به زودی

بخش دوم از مطالبات اهالی منطقه ۲ ناظر بر برخی مشکلات زیرساختی بود. مردم از کمبود سرانه آموزشی محلات گلایه داشتند و برخی مادران تأکید می‌کردند که به موازات نبود دبیرستان، بسیاری از مدارس ابتدایی با حضور بیش از ۴۵ دانش‌آموز در هر کلاس تشکیل جلسه می‌دهند. به موازات این، اهالی منطقه خواهان راه‌اندازی درمانگاه برای رفع نیاز‌های درمانی خود بودند و مهم‌تر از همه، آسیب‌های مستمر ناشی از فعالیت واحد‌های جمع‌آوری ضایعات و آهن‌آلاتی‌ها نیز مورد توجه مردم بود.

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها در واکنش به این مطالبات تأکید کرد: مسئله فعالیت ضایعاتی‌ها نیازمند یک اقدام اساسی است. این یک حقیقت است که تا به‌حال تلاش‌های زیادی از طرف شهرداری برای سامان‌دهی این واحد‌ها صورت گرفته، اما نه فقط با قطع انشعاب بلکه حتی اجرای حکم قلع نیز نمی‌تواند به طور کامل از فعالیت یک واحد متخلف جلوگیری کند و پس از مدت کوتاهی، شاهد انتقال کسب‌وکار واحد‌ها به مغازه‌های مجاور هستیم.

به همین دلیل، شورای عالی استان‌ها ضمن تصویب طرح سامان‌دهی این مشاغل، آن را به وزارت کار نیز ابلاغ کرده و علاوه بر این، به طور خاص در مشهد نیز مقرر شده است تا سازمان میادین، مطالعات کارشناسی ایجاد یک شهرک متمرکز برای واحد‌های ضایعاتی و آهن‌آلات را به قید فوریت به سرانجام برساند.

وی این را هم گفت که در پاسخ به مطالبه فراگیر مردم درباره ایجاد درمانگاه در این منطقه، شورای اسلامی شهر مقرر کرده است تا شهرداری منطقه از محل اعتبارات ۱۵ میلیارد تومانی هر محله در سال، زمینی را برای ساخت درمانگاه تملک کند. پس از این هم به سراغ ساخت و تجهیز خواهیم رفت و در این مرحله، مدیریت شهری به طور کامل با دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تعامل خواهد بود تا مطالبه مردم به سرانجام برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->