الزام به استفاده از سامانه تعیین اجاره بها در مشهد | ۱۷ مشاور املاک متخلف پلمب شدند (۶ مرداد ۱۴۰۳) «هگمتانه» ثبت جهانی شد (۶ مرداد ۱۴۰۳) فردا یکشنبه (۷ مرداد ۱۴۰۳) هیچ ازدواج و طلاقی در کشور ثبت نمی‌شود قیمت بلیت اتوبوس اربعین ۱۴۰۳ مشخص شد کاسبی با تب دنگی! وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری چه زمانی واریز می‌شود؟ چگونه از گرمازدگی پیشگیری کنیم؟ اقدامات اورژانسی در زمان گرمازدگی کدام است؟ هواشناسی هشدار داد؛ تشدید رگبار و رعدوبرق در ۱۳ استان و احتمال وقوع سیلاب در هفته جاری (۶ مرداد ۱۴۰۳) تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی خراسان‌رضوی در روز یکشنبه (۷ مرداد ۱۴۰۳) حکم اعدام پرستار قلابی به زودی اجرا می‌شود ثبت اعتراض به نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تمدید شد + جزئیات نتایج آزمون سمپاد چه زمانی اعلام می‌شود؟ (۶ مرداد ۱۴۰۳) آزار و اذیت شیطانی زن جوان در پوشش مسافرکشی در پایتخت (۶ مرداد ۱۴۰۳) اثرات مواجهه طولانی با پرتو‌های فرابنفش | بین ساعات ۱۰ تا ۱۶، کمتر درمعرض نور خورشید قرار بگیرید آماده‌باش اورژانس کشور برای درمان گرمازدگی | استقرار اتوبوس‌آمبولانس در میادین بزرگ شهر‌های گرم دمای گرم‌ترین شهر ایران چند درجه است؟ (شنبه، ۶ مرداد ۱۴۰۳) هشدار سازمان بازرسی به جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار کالا‌ها کودکی و  الفبای کسب وکار | ۲۰ راهکار برای آموزش کارآفرینی به کودکان هشدار قوه‌ قضائیه نسبت به اجاره کارت‌های بانکی روش‌های محافظت از پوست در وضعیت هشدار خطرناک تابش اشعه فرابنفش
سرخط خبرها

رد گم کنی در فروش خودرو سرقتی در مشهد با کمک زن باردار

  • کد خبر: ۲۴۱۲۹۰
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
رد گم کنی در فروش خودرو سرقتی در مشهد با کمک زن باردار
شگرد عجیب باند سارقان خودرو کشف شد. اعضای مرد این باند از شهرستان‌های اطراف مشهد خودرو سرقت می‌کردند و بعد خودروهای سرقتی برای رد گم کنی توسط دو زن که یکی از آن‌ها باردار هم بوده است به دست مال خر می‌رسید.

سعید جلائیان | شهرآرانیوز؛ چند روز دیگر در اواسط مردادماه، اعظم می‌خواهد وضع حمل کند و دخترش را به دنیا بیاورد. پلیس او را پشت فرمان پرایدی سرقتی دستگیر کرده که در حال استعمال مواد مخدر بوده است و حالا دست‌بند به دست از نقشش در سرقت خودرو‌های سواری در شهرستان‌های اطراف مشهد به مأموران می‌گوید.

موضوعی که شاید برای زنی مانند اعظم با سوابق متعدد زیاد عجیب نباشد. او پیش از این هم دو پسر از شوهر سابقش به دنیا آورده بود که البته از سرنوشت هیچ کدام اطلاعی ندارد. پسر اولش را سه ماه پس از تولد به یک خانواده دیگر فروخته‌اند و او دوباره صاحب یک پسر شده است که تا نه‌سالگی با خودش زندگی می‌کرده است، اما به دلایل متعددی از جمله اعتیاد و سابقه‌دار بودن والدین، او به بهزیستی سپرده می‌شود. 

خودش می‌گوید: پس از پسرهایش، دوست داشته یک دختر داشته باشد و به‌همین دلیل مدتی قبل از شوهر جدیدش که البته همدستش در سرقت خودرو بوده و حالا در زندان است، باردار می‌شود. خودش می‌گوید که بچه‌اش دختر است و به زودی به دنیا می‌آید، البته با توجه به اینکه این زن به اتهام سرقت باندی خودرو دستگیر شده است، دخترش نیز سرنوشت بهتری نسبت به برادرهایش نخواهد داشت.

ماجرای این پرونده آخر هفته گذشته رخ می‌دهد. اوایل شب خودرو گشت کلانتری معراج مشغول گشت‌زنی در بولوار توس بود. افسران این کلانتری به منظور پیشگیری از وقوع جرم در کوچه پس کوچه‌های این بولوار دور می‌زنند تا اینکه در انتهای بولوار توس وارد یکی از معابر فرعی می‌شود.

خودرو پلیس چند ده متر بیشتر نرفته که چشم مأموران به یک پراید نوک‌مدادی می‌افتد که علامت تاکسی تلفنی دارد (شگردی برای ردگم‌کنی). خودرویی که در گوشه‌ای پارک شده بود و دو زن درون آن در حال استعمال موادمخدر بودند. مأموران هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند و تنها وضعیت پلاک خودرو را از مرکز پیام پلیس استعلام می‌گیرند. 

اپراتور مرکز پیام پلیس، در پاسخ به «سروان امیربیک» یکی از افسران کلانتری معراج، اعلام می‌کند که خودرو پراید ۴۸ ساعت پیش، از پارکینگ یک منزل مسکونی در شهرستان شیروان سرقت شده است. با مشخص شدن سرقتی بودن خودرو، مأموران وقت را تلف نمی‌کنند و بلافاصله با قرار گرفتن در مقابل این خودرو، از دو زن جوان می‌خواهند از این وسیله نقلیه خارج شوند.

دردسر‌های «اعظم»

یک وضعیت خاص

پس از پیاده شدن هر دو زن، مأموران متوجه می‌شوند زن جوانی که پشت فرمان پراید نوک مدادی نشسته، باردار است. با مشاهده وضعیت زن، مأموران به پاسخ استعلام مرکز پیام شک می‌کنند و دوباره وضعیت پلاک این خودرو را استعلام می‌گیرند. استعلامی که اپراتور دوباره همان پاسخ را تکرار کرد. 

هرچند باورش برای مأموران سخت است که زنی با این شرایط اقدام به سرقت خودرو کرده باشد، به همین دلیل از دو زن می‌خواهند مدارک مالکیتی پراید را نشان دهند. زن‌ها در پاسخ به این درخواست پلیس، ابتدا چیزی جز سکوت ندارند و حرف‌های متناقضی می‌زنند که مأموران درباره مجرم بودن آنها مطمئن می‌شوند، در ادامه مأموران از خودرو مقادیری مواد‌مخدر کشف می‌کنند.

سرگرد امیررضا فعال، فرمانده کلانتری معراج، پس از اینکه در جریان دستگیری قرار گرفت، از مأموران خواست متهمان را برای انجام تحقیقات بیشتر در شرایطی که خطری مادر را تهدید نکند به کلانتری منتقل می‌کنند. پس از انتقال این دو زن جوان، دستگیری این دو متهم به اطلاع جانشین فرمانده انتظامی استان می‌رسد. موضوع باردار بودن یکی از متهمان واکنش سردار احمد نگهبان را به همراه دارد و از مأموران می‌خواهد با رأفت با این زن رفتار کنند و حفظ سلامتی نوزاد و مادرش را در اولویت قرار دهند.

بازجویی از دزد باردار

مأموران پس از مشاهده سوابق متعدد هر دو متهم، بازجویی از دو متهم را آغاز کردند. ابتدا «اعظم. ب» زنی که همین روز‌ها باید برای زایمان به بیمارستان برود به پرسش‌های مأموران در محیطی امن پاسخ داد.
زن در پاسخ به سؤال مأموران درباره سرقت خودرو، نام «محمد. ص» را به زبان می‌آورد. او می‌گوید که این خودرو را از او گرفته و می‌خواسته در همان حوالی بولوار توس به یک مال‌خر تحویل دهد. اعظم همچنین مدعی می‌شود همسرش که به جرم سرقت در زندان است با همدستی محمد از شهرستان‌های اطراف مشهد خودرو سرقت می‌کردند.

آنها برای اینکه پلیس به من و پریسا شک نمی‌کرد خودرو‌ها را به ما می‌سپردند و ما خودرو‌ها را به مال‌خران می‌رساندیم بعد از فروش نیز سهم‌مان را می‌گرفتیم. این پراید را هم محمد، دوست شوهرم، سرقت کرده بود و از ما خواست مانند قبل به یک مال‌خر در حاشیه بولوار توس برسانیم. ما هم مشغول همین کار بودیم که مأموران ما را دستگیر کردند.

دردسر‌های «اعظم»

گردش با پراید سرقتی

پریسا دیگر متهم دستگیر شده نیز حرف‌های اعظم را تکرار می‌کند با این تفاوت که برای گردش بیرون رفته بود. او نیز مدعی می‌شود که هشت سال است اعتیاد دارد و به همین دلیل جایی برای زندگی ندارد و کارتن خواب شده است. او چندین بار هم به جرم سرقت دستگیر شده و حالا چند سال است که با اعظم دوست و همکار شده‌اند. 

مأموران کلانتری معراج پس از تکمیل پرونده، متهمان را به دادسرا معرفی کردند و با توجه به اعترافات آنها، تحقیقات گسترده‌ای برای دستگیری همدستان و مال‌خر خودرو‌های مسروقه آغاز شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->