الزام به استفاده از سامانه تعیین اجاره بها در مشهد | ۱۷ مشاور املاک متخلف پلمب شدند (۶ مرداد ۱۴۰۳) «هگمتانه» ثبت جهانی شد (۶ مرداد ۱۴۰۳) فردا یکشنبه (۷ مرداد ۱۴۰۳) هیچ ازدواج و طلاقی در کشور ثبت نمی‌شود قیمت بلیت اتوبوس اربعین ۱۴۰۳ مشخص شد کاسبی با تب دنگی! وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری چه زمانی واریز می‌شود؟ چگونه از گرمازدگی پیشگیری کنیم؟ اقدامات اورژانسی در زمان گرمازدگی کدام است؟ هواشناسی هشدار داد؛ تشدید رگبار و رعدوبرق در ۱۳ استان و احتمال وقوع سیلاب در هفته جاری (۶ مرداد ۱۴۰۳) تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی خراسان‌رضوی در روز یکشنبه (۷ مرداد ۱۴۰۳) حکم اعدام پرستار قلابی به زودی اجرا می‌شود ثبت اعتراض به نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تمدید شد + جزئیات نتایج آزمون سمپاد چه زمانی اعلام می‌شود؟ (۶ مرداد ۱۴۰۳) آزار و اذیت شیطانی زن جوان در پوشش مسافرکشی در پایتخت (۶ مرداد ۱۴۰۳) اثرات مواجهه طولانی با پرتو‌های فرابنفش | بین ساعات ۱۰ تا ۱۶، کمتر درمعرض نور خورشید قرار بگیرید آماده‌باش اورژانس کشور برای درمان گرمازدگی | استقرار اتوبوس‌آمبولانس در میادین بزرگ شهر‌های گرم دمای گرم‌ترین شهر ایران چند درجه است؟ (شنبه، ۶ مرداد ۱۴۰۳) هشدار سازمان بازرسی به جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار کالا‌ها کودکی و  الفبای کسب وکار | ۲۰ راهکار برای آموزش کارآفرینی به کودکان هشدار قوه‌ قضائیه نسبت به اجاره کارت‌های بانکی روش‌های محافظت از پوست در وضعیت هشدار خطرناک تابش اشعه فرابنفش
سرخط خبرها

توصیه‌های حقوقی به زائران پیاده‌روی اربعین

  • کد خبر: ۲۴۱۳۳۴
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
توصیه‌های حقوقی به زائران پیاده‌روی اربعین
معاون امور بین‌الملل قوه‌قضائیه توصیه‌هایی حقوقی به زوار عتبات عالیات در آستانه اربعین حسینی (ع) ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کاظم غریب‌آبادی در آستانه اربعین حسینی (ع) توصیه‌هایی را به زائران عتبات عالیات مطرح و اظهار کرد: از موضوعات مهمی که زائران اربعین حسینی باید به آن توجه کنند، مجازات سنگین برای جرائم مربوط به موادمخدر است که در این زمینه به نهاد‌های ذی‌ربط از جمله سازمان حج و زیارت و وزارت امور خارجه نیز مراتب اعلام شده تا اطلاع‌رسانی‌های لازم را به زوار انجام دهند.

وی بیان کرد: براساس قوانین کیفری، مجازات‌های سنگین حبس و در موارد مقادیر کم موادمخدر و روانگردان‌ها نیز مجازات نقدی در نظر گرفته شده که زائران باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند تا مشکلات قضایی برای آن‌ها در عراق به وجود نیاید، همچنین زائران توجه داشته باشند که نسخه دارو‌هایی را که ممکن است حاوی ترکیبات مخدر باشد، به همراه داشته باشند.

غریب‌آبادی با اشاره به ضرورت توجه به درج مهر ورود در گذرنامه توسط مقامات مرزی عراق عنوان کرد: ممکن است به هر دلیل از جمله ازدحام جمعیت و عجله برای ورود به خاک عراق، زائران توجه کافی برای مُهر کردن گذرنامه را نداشته باشند؛ در این صورت ورود آن‌ها به خاک عراق از سوی مقامات این کشور غیرقانونی تلقی می‌شود و مجازات کیفری به دنبال خواهد داشت. به همین دلیل به زائران و هم‌وطنان توصیه می‌شود که در صورت عدم درج مهر ورود از سوی مقامات عراقی به هر دلیلی، برای درج مهر اصرار کنند و بدون آن عجله‌ای برای ورود به عراق به خرج ندهند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه افزود: یکی دیگر از موضوعات مرتبط، بحث فوت اتباع ایرانی و کالبدشکافی در عراق است. به دلیل محدودیت‌های موجود در مراکز پزشکی قانونی در شهر‌های کربلای معلی و نجف اشرف و مشکلات و هزینه‌های بالای انتقال اجساد به بغداد، با سازمان پزشکی قانونی و سازمان بیمه مرکزی تفاهم شد تا پیکر متوفیان به داخل کشور منتقل و با صدور دستور قضایی، بررسی صدور جواز دفن و تعیین علت فوت در ادارات کل پزشکی قانونی انجام شود و بر این اساس، شرکت‌های بیمه نیز نسبت به انجام تکالیف قانونی خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری و رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی زوار ایرانی از دغدغه‌های قوه قضاییه بوده و در این زمینه جلسات مختلفی نیز با شورای عالی قضایی عراق و مسئولان مربوطه برگزار شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->