جان باختن سالانه ۵۰ هزار ایرانی بر اثر آلودگی هوا هشدار هواشناسی؛ رگبار و وزش باد در خراسان رضوی و ۲۹ استان کشور نیمی از حیوان گزیدگی‌ها در افراد زیر ۲۰ سال رخ می‌دهد تاثیر معدل پایه یازدهم در کنکور ۱۴۰۴ قطعی شد+جزئیات (۱۹فروردین۱۴۰۴) زمان واریز مرحله دوم کالابرگ برای سه دهک اول اعلام شد تمدید مهلت ثبت‌نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۴ + جزئیات جزئیاتی از افزایش حقوق و تسهیلات بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۴ وعده‌های پوچ؛ بازگشت روز‌های خاموش ۸۲ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در گناباد جمع‌آوری شد (۱۹ فروردین ۱۴۰۴) سبک زندگی نادرست عامل سندرم نوظهور فراموشی گلوتئال | سندرم مرگ یک عضو مواجهه طولانی‌مدت با آلودگی هوا سلامت مغز را تهدید می‌کند شهادت ۲ مرزبان هنگ مرزی بانه براثر انفجار مین‌های جنگ تحمیلی + عکس (۱۹ فروردین ۱۴۰۴) نمک رنگی منجر به عقب ماندگی ذهنی جنین می‌شود یادی از دکتر سیدمهدی صانعی، استاد الهیات دانشگاه فردوسی مشهد | مردی از تبار مهر و معرفت فیش حقوقی فروردین ماه ۱۴۰۴ بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی صادر می‌شود؟ تیراندازی در منطقه نعمت‌آباد تهران + جزئیات پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۹ فروردین ۱۴۰۴) | تداوم بارش باران در مشهد تا آخر امشب رئیس اورژانس مشهد: ۵۰ درصد تماس‌های اورژانس، مزاحمی و اشتباهی است برگزاری آزمون استخدامی جدید برای وزارت آموزش و پرورش درج درصد گوشت در سوسیس و کالباس‌ها الزامی است مدیرعامل هلال احمر لرستان برکنار شد | سرپرست جدید منصوب شد شیرخشک "آپتامیل پپتی" در حال توزیع است مرحله دوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید از اول فروردین ۱۴۰۴ اعمال شود پیش‌بینی هواشناسی کشور (۱۹ فروردین ۱۴۰۴) | رگبار باران و رعد و برق در ۸ استان چگونه در بهار فعالیت‌های بدنی خود را شروع کنیم؟ گزش سالانه تا ۳۰۰۰۰ نفر توسط گربه‌های خانگی قارچ‌هایی با ظاهری فریبنده، تهدیدی جدی در فصل بهار نقش ماموگرافی در ارزیابی سلامت قلب زنان درمان آلرژی با طب ایرانی جزئیات تازه از حریق درمانگاه در مشیریه تهران | سه فوتی و ۱۸ مصدوم + فیلم فوت یک نفر در حریق درمانگاه مشیریه تهران + تصاویر (۱۸ فروردین ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

توصیه به معلمان برای استفاده از محتوا‌های آموزشی جدید در کنار کتب درسی

  • کد خبر: ۲۴۲۸۳۵
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲
توصیه به معلمان برای استفاده از محتوا‌های آموزشی جدید در کنار کتب درسی
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام‌نامه‌ای در خصوص آموزش ترکیبی تدوین و از سال گذشته به استان‌ها اعلام شده است گفت: مدارس می‌توانند در رویکرد یاددهی و یادگیری و در چارچوبی خاص از محتوای الکترونیکی که مورد تایید سازمان پژوهش است، در کنار کتاب‌های درسی معمول، استفاده کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حمید طریفی با بیان اینکه در دوره کرونا تجربه خوبی از آموزش مجازی به دست آمد،اظهار کرد: بعد از این دوران کماکان آموزش مجازی برای دانش‌آموزان و معلمان ادامه پیدا کرد و در خیلی از مدارس بخشی از آموزش توانمندسازی معلمان با رویکرد آموزش معکوس یا یادگیری معکوس انجام می‌شود.

وی افزود: در این سال‌ها تولید محتوای الکترونیکی و چندرسانه‌ای سازمان پژوهش در دستور کار قرار گرفته و تولیدات خوبی نیز اتفاق افتاده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سامانه رشد سازمان پژوهش، تولیدات محتوا‌های آموزشی بارگذاری و قابل دسترس برای معلمان است ادامه داد: توصیه می‌کنیم تولید محتوا‌هایی که انجام شده و محتوای با کیفیتی که در قالب رمزینه سریع پاسخ هستند، در کنار محتوای فیزیکی کتاب‌های درسی در دسترس دانش‌آموزان و معلمان قرار گیرد.

طریفی با بیان اینکه سامانه‌ها و سایت‌هایی که محتوا را بارگذاری می‌کنند در دوره‌های توانمندسازی معرفی می‌شوند گفت: به معلمان توصیه می‌شود که حتما این منابع را استفاده کنند و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند تا ضمن مراجعه دانش‌آموز به مدرسه، رویکرد یادگیری معکوس و فعال نیز ایجاد شود و حالت پرسش و پاسخ و رفع اشکال داشته باشد که به توسعه عدالت آموزشی و دسترسی دانش‌آموزان به محتوای با کیفیت آموزشی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه طبق رویکرد سازمان پژوهش یک نظام‌نامه در خصوص آموزش ترکیبی تدوین شده که از سال گذشته به استان‌ها اعلام شده است افزود: مدارس می‌توانند در رویکرد یاددهی و یادگیری در چارچوب خاص از محتوای الکترونیکی که مورد تایید سازمان پژوهش است و در کنار کتاب‌های درسی معمول تولید و در سامانه مربوطه بارگذاری می‌شود، استفاده کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه منابع غنی آموزشی داریم که در قالب تولیدات چند رسانه‌ای یا فیلم‌های خوب با کیفیت در اختیار دانش‌آموزان به طرق مختلف قرار می‌گیرد عنوان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با یک سطح آمادگی بالاتری در کلاس درس حاضر شوند، اما آموزش حضوری هیچ وقت نفی نمی‌شود.

طریفی با بیان اینکه در آموزش با رویکرد ترکیبی که یادگیری معکوس ذیل آن تعریف می‌شود، ضوابط و چارچوبی وجود دارد که در مدارس دنبال می‌شود گفت: در بعضی از مدارس دانش‌آموز با یک مطالعه و آمادگی قبلی وارد کلاس می‌شود.

وی با اشاره به مزایای آموزش معکوس افزود: مهم‌ترین مزیت شاید تولید محتوای استاندارد و باکیفیت توسط مولفان کتاب‌های درسی، کسانی که خودشان نگارنده کتاب هستند، باشد که در اختیار دانش‌آموزان و معلمان قرار می‌گیرد تا یک آموزش با کیفیت بی‌واسطه‌ای را دانش‌آموزان دریافت کنند و معلم نیز از طریق پرسش و پاسخ و رفع اشکال بتواند پاسخ‌گوی نیاز دانش‌آموز در کلاس درس باشد که در جهت بسط عدالت و کیفیت آموزشی کمک کننده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش معکوس جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد اظهار کرد: اینکه در نظام آموزشی یک فرد در منزل، کار و تحصیل را داشته باشد و در یک روز خاص به مدرسه برای رفع اشکال مراجعه کند اینگونه نیست، دانش‌آموز به صورت روتین می‌تواند در طول هفته در مدرسه حاضر باشد، ما در آموزش معلمان نیز این کار را انجام می‌دهیم؛ محتوا و راهنمای معلم از قبل در اختیار معلم قرار داده شده و بعد از آن در دوره توانمندسازی پرسش و پاسخ تعاملی انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->