کشف ۱۲ فقره سرقت موتور کولر در شهرک الهیه مشهد مشکل فنی برای قطار قزوین-مشهد| مسافران در سلامت کامل هستند (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) ویدئو | لحظۀ انفجار مهیب یکی از مخازن سوخت در مرز دوغارون (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) مهار آتش‌سوزی در مرز دوغارون خراسان‌رضوی | تردد مردم در مرز جریان دارد (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب در خراسان رضوی طی سال جاری آتش سوزی در دوغارون خراسان رضوی | مرز دوغارون تعطیل شد + فیلم (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) نصیحت حیدر شکایت بازنشستگان صندوق کشوری از عدم واریز یک میلیون تومان مبلغ متناسب‌سازی ساعت کاری ادارات و بانک‌های مشهد و خراسان رضوی روز سه شنبه (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) تغییر کرد + جزئیات ۱۵ هزار دانش‌آموز به پیاده‌روی اربعین ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند آیا مشمولان غایب می‌توانند مجوز شرکت در راهپیمایی اربعین را بگیرند؟ امگا ۳ از محبوب‌ترین مکمل‌های سلامتی | مصرف این مکمل مفید به کاهش وزن کمک می‌کند چه آب‌هایی مناسب شناکردن هستند؟ هشدار وزارت بهداشت به شناگران در آب‌های آلوده جریمه شیشه‌دودی خودرو چقدر است؟ + جزئیات پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه، ۱۵ مرداد ۱۴۰۳) | تداوم روند افزایش دما سردرگمی بیماران در بیمارستان قائم مشهد | تابلوهایی که راهنما نیست! دستگيری ۲ مامورقلابی در مشهد که از مردم اخاذی می‌کردند کارمند اخراجی، مدیر موقوفه «عادل شاهی» در مشهد را به قتل رسانده بود + عکس استفاده از موبایل برای آرام‌کردن کودک چه مضراتی دارد؟ مهدکودک در ادارات دولتی راه‌اندازی می‌شود صدور گواهی حصر وراثت به ثبت احوال سپرده شد
سرخط خبرها

جریمه شیشه‌دودی خودرو چقدر است؟ + جزئیات

  • کد خبر: ۲۴۳۲۵۵
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
جریمه شیشه‌دودی خودرو چقدر است؟ + جزئیات
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص استفاده از شیشه‌دودی در خودرو توضیح داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ علی‌اصغر شریفی اظهار داشت: خیلی از شهروندان در خصوص اینکه آیا می‌توانند از شیشه‌دودی در خودرو‌های خود استفاده نمایند، سؤالاتی دارند که می‌بایست به مواد قانونی این موضوع اشاره داشت.

وی افزود: برابر ماده ۲۲۱ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، استفاده هر چیزی که مانع دید راننده گردد ممنوع است؛ یعنی راننده می‌بایست دید کافی به جلو، عقب و طرفین داشته باشد و استفاده هر پوششی که باعث محدود‌شدن دید راننده گردد، ممنوع است. 

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: حتی اگر راننده‌ای درب صندوق وسیله نقلیه خود را باز گذاشته باشد طبیعتا نمی‌تواند دید کافی و لازم به عقب داشته باشد. نصب پرده در داخل خودرو نیز مصداق این موضوع است؛ چرا که دید راننده را محدود می‌کند و این اقدام نیز ممنوع است. 

سرهنگ شریفی گفت: استفاده از شیشه‌دودی نیز به همین شکل است و اگر راننده و سرنشین نتوانند بیرون را نگاه کنند و دید کافی نداشته باشند، همین موضوع باعث بروز خطر می‌شود. راننده‌ای که نتواند عبور عابرین پیاده را ببیند و نتواند تردد موتورسیکلت‌ها را در آیینه‌ها نگاه کند، یعنی محدودیت دید ایجاد شده و قطعاً تبعات خطرناکی را نیز در پی خواهد داشت. 

وی گفت: در جدول قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، استفاده از شیشه‌دودی به نحوی که راننده و سرنشین قابل تشخیص نباشند، ۱۵۰ هزار تومان جریمه در پی خواهد داشت که تشخیص این موضوع با مأمور راهور مستقر در محل می‌باشد. 

سرهنگ شریفی خاطرنشان کرد: بحث توجه و تذکر دادن در خصوص عدم استفاده از شیشه‌های دودی، دقیقاً به موضوع ایمنی بازمی‌گردد؛ چراکه هر چقدر دید راننده به اطراف بیشتر باشد، ایمنی افزایش پیدا خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->