ورود ۳ هزار و ۴۰۰ زائر افغانستانی اربعین به مرز دوغارون خراسان رضوی مشهد میزبان موکب‌های خدمت رسان از سایر کشور‌های اسلامی آماده‌سازی خیابان امام رضا (ع) مشهد برای برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین مدیریت شهری مشهد از ایده‌های نوجوانان در برپایی مراسم دهه آخر صفر استفاده می‌کند نجات دو محبوس تصادف در بزرگراه پیامبر اعظم (ص) مشهد (یکم شهریور ۱۴۰۳) سرویس‌دهی رایگان مترو مشهد در روز اربعین و سه روز پایانی صفر ۱۴۰۳ بدایعِ «بدایع‌نگار» در عرصه روزنامه‌نگاری | ۱۰۴ سال پیش اولین نشریه دینی خراسان به همت میرزا فضل‌الله آل‌داوود منتشر شد فرماندار مشهد: مصوبات مرتبط با سامان‌دهی کشف‌رود به صورت مستمر پیگیری می‌شود ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی، میدان فلسطین و پیرامون حرم مطهر رضوی (یکم شهریورماه ۱۴۰۳) سرویس‌دهی صلواتی ۴۱۰ دستگاه اتوبوس در مشهد، همزمان با اربعین حسینی تقدیر فرمانده قرارگاه اربعین در مرز چذابه از خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد بیش از یک میلیون و ۶۴ هزار نفر در خراسان‌رضوی تحت پوشش بیمه سلامت هستند اعمال‌قانون ۲۶۴۸ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۰۳ خودروی متخلف توقیف شدند (یکم شهریور ۱۴۰۳) هوای سه منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم شهریور ۱۴۰۳) پناهگاه معتادان متجاهر، معضلی ۳۰ ساله در شهرک شهید رجایی مشهد سنگ تمام مدیریت شهری مشهد برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین آیا شنبه، سوم شهریور ۱۴۰۳، تعطیل است؟ خادمان روز چهلم | روایت‌هایی از مشهدی‌هایی که  برای خدمت به زائران اربعین، راهی نجف شده ‎اند شهردار مشهد مقدس: در سال پایانی فعالیت دوره ششم مدیریت شهری، عملیات اجرایی و افتتاح تعدادی از پروژه‌های شهری صورت خواهد گرفت + فیلم ثبت بیش از ۱۸۰ هزار تردد در مرز چذابه توسط اتوبوس‌های شهرداری مشهد
سرخط خبرها

ورود ۳ هزار و ۴۰۰ زائر افغانستانی اربعین به مرز دوغارون خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۴۶۸۷۱
  • ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸
ورود ۳ هزار و ۴۰۰ زائر افغانستانی اربعین به مرز دوغارون خراسان رضوی
فرماندار تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: افزون بر سه هزار و ۴۰۰ زائر افغانستانی برای شرکت در اربعین حسینی و عزاداری‌های پایانی ماه صفر در سه روز گذشته از طریق معبر زمینی دوغارون وارد کشور شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی شیردل با اعلام این خبر، اظهار کرد: این زائران که از شهر‌های "کابل، هرات، غزنی و هیلمند" هستند، در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان مورد استقبال ستاد اربعین شهرستان تایباد قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: این تعداد زائر با ۸۶ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل ایرانی و افغانستان از گذرگاه رسمی دوغارون راهی مرز‌های خروجی پیش بینی شده برای زائران افغانستانی شدند.

فرماندار تایباد گفت: امسال برای جابه جایی زائران این کشور همسایه به سمت مرز‌های خروجی از ناوگان حمل و نقل افغانستان نیز استفاده شده است.

شیردل افزود: امسال موکب ویژه اربعین در فضایی به مساحت هزار و ۷۰۰ متر مربع در دوغارون برپا شده که در آن برنامه‌های دینی، فرهنگی، شرعی، امدادی، خدماتی، حمل و نقل، درمانی و هلال احمر به زائران افغانستانی ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: ارائه خدمات به زائران حسینی این کشور همسایه تا آخرین روز‌های ورود آنان به مرز زمینی دوغارون ادامه دارد و در این راستا از همه ظرفیت‌ها استفاده شده است.

فرماندار تایباد اضافه کرد: با استفاده از توان نیرو‌های مردمی، ۲۵۰ نفر به صورت خودجوش به زائران در مرز خدمت رسانی می‌کنند و خدمات مناسبی برای زائران اربعین در این نقطه از کشور اندیشیده شده است تا زمینه عبور آسان و بدون دغدغه آنها فراهم شود.

شیردل تصریح کرد: همچنین برای سهولت در ورود زائران اربعین افغانستانی به دوغارون، تعداد گیت‌های ورودی در سالن مسافری پایانه مرزی دوغارون ۲ برابر شده و از چهار گیت به هشت گیت افزایش یافته و مسیر ورود زائران از مسافران جداسازی شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->