اظهار نظر سردار رادان درباره نقش افزایش جریمه‌های رانندگی در کاهش حوادث عملیات جستجو برای یافتن ۲ مفقودی در سرایان خراسان جنوبی ادامه دارد توصیه‌های طب ایرانی در مورد تغذیه سالم برای دانش آموزان چیست؟ ورود یک نوع آنتی بیوتیک تزریقی بدون مجوز به بازار دارویی آتش‌سوزی انبار لوازم یدکی خودرو در خیابان فداییان اسلام مشهد(۱۹ شهریور ۱۴۰۳) آغاز رقابت بیش از هزار فراگیر در مسابقات جهانی ریاضی آی‌مت به میزبانی مشهد از معجزه موسیقی برای مغز چیزی شنیده‌اید؟ تولید آب نبات و آدامس ضد آلزایمز توسط پژوهشگر مشهدی توضیحات تأمین‌اجتماعی درخصوص حقوق و میزان مستمری ازکارافتادگان (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) جزئیات اصلاح آئین‌نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد+ توضیحات توقیف لندکروز ۱۵۰ میلیاردی قاچاق در مشهد (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) تاکید وزیر آموزش و پرورش بر صفر شدن دغدغه‌های امنیتی سامانه‌های این وزارتخانه وزیر علوم: ترویج فرهنگ مدارا در دانشگاه ها برعهده بسیج اساتید است یک میز تحریر مناسب برای کودکان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ حدود ۳ هزار زوج جوان زیر پوشش دوره‌های آموزشی هنگام ازدواج قرار گرفتند مدیریت ترافیک در سایه هوشمندسازی همه چیز درباره سامانه ثبت تخلفات هوشمند در شهر | کنترل ترافیک با چشمی دیگر آتش‌سوزی انبار لوازم‌یدکی موتور در بولوار فدائیان اسلام مشهد (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) نجات جان پنج شهروند از حادثه حریق کارگاه نجاری در مشهد (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) صدور حکم اعدام برای راننده تاکسی اینترنتی که در یزد به کودکی دوازده‌‌‌ساله تجاوز کرده بود خارش شدید شبانه، می‌تواند ناشی از انگل پوستی باشد توزیع سهمیه‌ای انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌ها اعمال‌قانون ۱۴۲۸ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۰ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۹ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تولید آب نبات و آدامس ضد آلزایمز توسط پژوهشگر مشهدی

  • کد خبر: ۲۵۰۰۷۴
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۹
تولید آب نبات و آدامس ضد آلزایمز توسط پژوهشگر مشهدی
پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پارک علم و فناوری سلامت و دانشگاه فردوسی مشهد در یک طرح مشترک توانستند بر اساس ۲ نانو ذره، داروی مکمل در قالب آدامس و آب بنات و اخیرا شربت را برای پیشگیری، درمان و کاهش علائم بروز آلزایمر تولید کنند و به گفته آنها فرم پاستیل آن نیز به زودی تولید خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، پژوهشگر دانشگاه فردوسی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مجری این طرح روز دوشنبه در این خصوص گفت: ما در این پروژه مشترک، مکمل دارویی برای پیشگیری و درمان آلزایمر با بهره‌گیری از ماده مؤثره گیاهی و در قالب نانو ذرات حاوی فرآورده‌های طبیعی نانوذرات "فنکول" و "کوئرستین" را اختراع و به تولید رساندیم که این داروی مکمل به صورت آب نبات و آدامس تولید می‌شود و تولید این دارو با فرم شربت نیز در دستور کار ما قرار دارد.

دکتر ماریا بیهقی افزود: این فرمولاسیون در گام نخست برای تولید دارو با فرم آدامس و آب نبات استفاده شد ولی از آنجایی که این دارو‌ها بیشتر برای افراد سالمند تجویز می‌شوند، این فرمولاسیون رابه صورت شربت تبدیل کردیم که دارای خواص درمانی است.

وی ادامه داد: این داروی مکمل، علاوه بر درمان و پیشگیری از آلزایمر، به پیشگیری از سرطان‌های دهان، مری و معده، از بین بردن سلول‌های سرطانی، بهبود علائم آلرژی، کاهش التهاب و آزادسازی ترکیبات هیستامین در واکنش‌های حساسیتی، کنترل قند خون، جلوگیری از عفونت، جلوگیری از بیماری‌های عصبی و کمک به پیشگیری از بیماری‌های قلبی و کاهش فشار خون بالا، افزایش سیستم ایمنی بدن و کاهش سوزش پوست کمک می‌کند.

پژوهشگر دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص عملکرد این دارو در بدن گفت: ۲ نانو ذره استفاده شده در این دارو موجب مهار یک سری ژن‌ها می‌شود، به این صورت که از سن ۴۵ تا ۶۵ سالگی به ویژه برای افرادی که در خانواده آنها بیماری آلزایمر وجود دارد، احتمال مبتلا شدن آنها به این بیماری بیشتر می‌شود چرا که در این افراد در سن ۴۵ تا ۶۵ سالگی ژن‌های APP و MAPT فعال می‌شوند.

بیهقی افزود: استفاده از این داروی مکمل موجب کاهش یا مهار این ژن‌ها می‌شود و در نتیجه این پروتئین که بر روی نورون‌ها اثرگذار هستند، مانع از کد کردن آنها می‌شود.

وی ادامه داد: در مرحله کارآزمایی بالینی ۳۰ فرد مبتلا به بیماری آلزایمر مورد مطالعه قرار گرفتند که این افراد دارای حرکات رفتاری و تنش‌های رفتاری و عصبی بوده و خواب کافی نداشتند و با مصرف این دارو، این حرکات بهبود یافت.

پژوهشگر دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که این دارو یک داروی آنتی اکسیدانی قوی است گفت: نتایج آزمون‌های بالینی نشان داد که با مصرف این دارو لرزش دست‌های بیماران مبتلا به پارکینسون بهبود و رفتار‌های عصبی آنها نیز کاهش یافت.

بیهقی افزود: توصیه می‌شود افراد دارای سابقه ابتلا به آلزایمر در خانواده از این مکمل مصرف کنند که نحوه مصرف آن این گونه است که افراد مبتلا به این بیماری باید روزی ۲ بار از این آب نبات استفاده کنند و آب نبات باید بین پنج تا هفت دقیقه مکیده شود که در این مدت نانو مواد دارویی به صورت آهسته در بدن رهاسازی می‌شود.

وی مصرف فرم شربت این دارو را روزی دوبار به میزان پنج سی. سی. عنوان کرد و ادامه داد: افرادی که می‌خواهند برای پیشگیری از این دارو مصرف می‌کنند، باید ۲ بار در هفته از این دارو مصرف کنند.

مجری این طرح گفت: این دارو در حال طی کردن مجوز‌های لازم از سوی سازمان غذا و دارو است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۵ هزار نیروی بهداشتی و درمانی، اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->