عرضه کتاب‌های معرفتی ویژه نوجوانان در نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه موزه دفاع مقدس مشهد و پایان تاخیر دو ساله پروژه + فیلم همسرداری در اسلام؛ به هم محبت کنید جلسات سنتی قرآن‌خوانی ویژه خواهران در حرم امام‌رضا(ع) برگزار می‌شود مرور برخی شاخصه‌های رفتاری پیامبر (ص) در اجتماع برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به مناسبت هفته وحدت + جزئیات دینی به نام اخلاق ۵ کلیدواژه قرآنی برای شناخت رسول خدا (ص) ضرورت به‌میدان‌آوردن مردم در تحولات اجتماعی با الگوی پیامبراسلام(ص) طلوع آفتاب به افق مجاهدت | مروری بر سه دهه زندگی مرحوم آیت الله ابوالقاسم خزعلی ایرانی مثل تار و پود در قالی! نگاهی به برخی شاخص‌های رفتاری رسول خدا (ص) در خانواده براساس روایات و احادیث سیری در مقام امام‌رضا(ع) و آداب زیارت از راه دور با کتاب «در محضر انیس مهربان» برگزاری سلسله‌جلسات پرسمان دینی، هم‌زمان با هفته وحدت در حرم امام‌رضا(ع) پیکر مطهر سرباز شهید وطن در آغوش مشهدالرضا (ع) | آیین تشییع و بدرقه پیکر شهید «ربیع‌زاده» برگزار شد + فیلم تشییع پیکر پاک «امیر ابراهیم‌زاده» شهید مرزبانی، در زاوه خراسان رضوی + فیلم معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد: فعالیت‌های قرآنی باید در صدر اولویت‌های فرهنگی کشور باشد لزوم توجه به فرهنگ‌سازی اسلامی و تربیت سربازان فرهنگی و دینی رونمایی از شماره هفتم نشریه «منش استادی» در یک رویداد قرآنی
سرخط خبرها

اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه موزه دفاع مقدس مشهد و پایان تاخیر دو ساله پروژه + فیلم

  • کد خبر: ۲۵۱۳۴۹
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه موزه دفاع مقدس مشهد و پایان تاخیر دو ساله پروژه + فیلم
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: با همکاری مسئولین استان با تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به توسعه موزه دفاع مقدس به تاخیر دو ساله این پروژه پایان دادند.

الهام اسماعیلی | شهرآرانیوز؛ سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده، امروز سه شنبه ۲۷ شهریورماه در نشست خبری هفته دفاع مقدس در محل بنیاد حفظ آثار اعلام کرد: دفاع مقدس با پسوند مقاومت، گفتمان اثرگذار و فعال این روز‌های انقلاب اسلامی است و جبهه مقاومت در سراسر دنیا فعال است.

اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه موزه دفاع مقدس مشهد و پایان تاخیر دو ساله پروژه

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در نامه‌ای به جوانان آمریکایی افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که شما در سمت درست تاریخ ایستاده‌اید و امروز عضوی از جبهه مقاومت در برابر ظلم و ظالم هستید.

سردار یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: نظام سلطه با تکیه بر امپراتوری رسانه‌ای می‌خواهد نظام اسلامی را نابود کند، اما شاهد ناکامی‌های آنان بوده‌ایم و دفاع مقدس طوفنده‌ای را پیش رو داریم.

او افزود: دفاع مقدس تا زمان پایان دنیا جاری است و ایستادگی در برابر ظلم و ستم یک وظیفه همیشگی است. دفاع مقدس باید ترویج یابد، زیرا نسخه‌ای برای آزادی از زیر یوغ ستمگران است.

وی در ادامه اظهار داشت: هزینه مقاومت ارزش است و سازش موجب له شدن عزت‌ها و منافع زیر پای دشمن می‌شود.

سردار یوسفعلی‌زاده به برنامه‌های ترویج فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: سه ماه پیش دستورالعمل چهل و چهارمین سالگرد دریافت شد و اقدامات ستادی و تشکیل ستاد‌های داخلی در یگان‌های نیرو‌های مسلح صورت گرفت. همچنین کار ستاد به شهر‌ها و بخش‌های اقماری و پایگاه‌های بسیج محلات و دانشگاه‌ها توسعه یافت.

وی افزود: در آستانه ورود به روزشمار هفته دفاع مقدس هستیم و از نهاد‌ها خواسته‌ایم در سایه مراتب خود کار را پیگیری کنند. در حوزه مردمی‌سازی نیز از گروه‌های جهادی و تشکل‌های نهاد استفاده می‌کنیم و بخش اعظم فعالیت‌های هفته دفاع بر دوش تشکلات مردمی است.

سردار یوسفعلی‌زاده همچنین به نوآوری در روش‌های اجرا و استفاده از گروه‌های مطالعاتی و مشاوره‌ای اشاره کرد و گفت: مدل فعالیت‌ها را مطابق نسل جدید برگزار می‌کنیم و از میان هزار عنوان برنامه، ۲۶ عنوان مهم و موثر در هفته دفاع مقدس پیش‌بینی شده است.

وی افزود: از جمله این برنامه‌ها، مراسم تجلیل و نکوداشت سراسری پیشکسوتان مقاومت و دفاع مقدس است که در چهارم مهر برگزار می‌شود. همچنین پیش‌بینی شده است که در مرکز استان و شهرستان‌ها برنامه‌هایی برگزار شود و ۳۰ هزار نفر از پیشکسوتان در سطح استان مورد تکریم قرار گیرند.

سردار یوسفعلی‌زاده به رژه دفاع مقدس در هر استان اشاره کرد و گفت: رژه امسال بر عهده ارتش است. همچنین پنجم مهرماه مراسم عطرافشانی، بازدید از خانواده شهدا و ایثارگران که امکان حضور در مراسم جمعی را ندارند، برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: حدود ۵۰۰ برنامه ثبت شده است که تقاضای راوی کرده‌اند. جهاد تبیین همچنین از تأکیدات ما است و با اکران فیلم‌های دفاع مقدس که تولیدکنندگان آن استانی هستند، چندین جشنواره از جمله شعر و داستان‌های کوتاه برگزار خواهد شد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار افزود: محتوای ۳۰ گیگابایت در حوزه دفاع مقدس آماده و در اختیار دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط قرار داده شده است. همچنین تبلیغات محیطی با کمک شهرداری مشهد آغاز شده است.

 توسعه موزه دفاع مقدس و برنامه‌های آتی 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: مسئولین استان با تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به توسعه موزه دفاع مقدس به تاخیر دو ساله این پروژه پایان دادند.

 وی ادامه داد: کار ساختمانی این موزه تا کنون با هزینه ۲۰ میلیارد تومان پیش رفته و مراحل محتوایی آن نیز به پایان رسیده است. برنامه‌ریزی‌های لازم برای موزه‌آرایی و تجهیز این مجموعه در سال آینده در دستور کار قرار دارد.

 تکمیل و بهره‌برداری یادمان شهدای گمنام

وی خاطرنشان کرد: تا کنون ۶۰ یادمان شهدای گمنام در طول سه سال گذشته از مرحله صفر ساخت و بهره‌برداری شده‌اند که ۷ یادمان در همین هفته به بهره‌برداری خواهند رسید همچنین کمتر از ۱۰ یادمان باقی مانده که هنوز ساخت و ساز آنها به دلیل موضوعات نظری و تامین اعتبار به پایان نرسیده است.

وی با بیان اینکه استان ما به جز یک استان دیگر در حوزه دانشنامه در کشور پیشتاز بوده است، گفت: بیش از دو هزار عنوان پژوهشی برای دانشنامه دفاع مقدس استان فهرست شده که از این تعداد، بیش از ۷۰۰ عنوان مطالعه و برای ۴۰۰ عنوان آن مقاله تهیه شده است. 

آماده‌سازی راویان و اسناد تدریس 

وی ادامه داد: ۵۰۰ راوی در استان آماده به کار هستند و برای توسعه این تعداد به ۶ هزار نفر برنامه‌ریزی شده است. ۱۵۰ سند نیز برای تدریس درس دفاع مقدس آماده شده‌اند که از اول مهر ماه در دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->