ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

در ایام روزه‌داری چگونه از کرونا در امان بمانیم؟

  • کد خبر: ۲۵۳۸۵
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
در ایام روزه‌داری چگونه از کرونا در امان بمانیم؟
در ماه مبارک رمضان نیز مانند همیشه پیروی از برنامه غذایی متنوع و متعادل یعنی تأمین انواع مختلفی از مواد غذایی به تناسب با یکدیگر و مقادیر کافی از مواد مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن و رعایت میانه‌روی با محدود کردن غذا‌های دارای چربی، کلسترول، قند، نمک زیاد و ترکیبات افزودنی توصیه می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، غذا‌ها بر اساس محتوای پروتئین، ویتامین و مواد معدنی در شش گروه اصلی غذایی قرار دارند و انتخاب انواع غذا‌ها از گروه‌های مختلف و همچنین انتخاب مواد غذایی جایگزین در هر گروه غذایی برای بر طرف کردن نیاز‌های تغذیه‌ای شامل آب، املاح، ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین و انرژی مورد نیاز بدن افراد روزه‌دار در سه وعده غذایی سحر، افطار و شام ضروری است.

در ایام روزه‌داری امسال، به مصرف منابع کافی پروتئین ازجمله حیوانی یا گیاهی که برای عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن برای پیشگیری از بیماری کووید۱۹ لازم است، باید توجه شود.

انواع حبوبات منبع پروتئین هستند و وقتی همراه با غلات مصرف می‌شوند، به عنوان جایگزین گوشت، مرغ و ماهی می‌توانند یک پروتئین خوب و باکیفیت را برای بدن تأمین کنند.

۶ گروه غذایی اصلی و جایگزین‌های آن‌ها عبارتند از:
- گروه نان و غلات: نان‌ها شامل سنگک، بربری، نان جو، لواش، تافتون و سایر نان‌های محلی، برنج، انواع ماکارونی، رشته‌ها، غلات صبحانه، بلغور گندم، بلغور جو است. توصیه این است که حداقل نیمی از نان و غلات مصرفی روزانه از نوع سبوس‌دار باشد.

- گروه سبزی‌ها: شامل انواع کاهو، اسفناج، کرفس، سبزی خوردن و سایر سبزی‌های برگی، انواع کلم، هویج، بادمجان، نخود سبز، لوبیا سبز، انواع کدو، فلفل، قارچ، خیار، گوجه فرنگی، پیاز و...

- گروه میوه‌ها: شامل انواع میوه‌های فصل از جمله مرکبات مانند پرتقال، نارنگی، لیمو ترش، لیموشیرین، گریپ فروت، سیب، کیوی و... و انواع آب میوه طبیعی و بدون شکر افزوده، کمپوت میوه‌ها به صورت کم شیرین یا بدون شکر افزوده و میوه‌های خشک (خشکبار). باید توجه کرد که مصرف مقادیر کافی گروه سبزی‌ها و میوه‌ها در ایام روزه‌داری با تأمین ویتامین‌ها به‌ویژه ویتامین C و پیش‌ساز ویتامین A به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری کووید۱۹ کمک می‌کنند.

- گروه شیر و لبنیات: شامل شیر، ماست، پنیر، کشک و دوغ. این گروه علاوه بر تامین کلسیم و فسفر و بخشی از پروتئین، ویتامین‌های گروه B به‌ویژه ویتامین B ۲ و B ۱۲ را که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند، تأمین می‌کند. توصیه بر این است که لبنیات از نوع کم‌چرب (کمتر از ۲/۵درصد چربی) مصرف شود.

- گروه گوشت و تخم مرغ: این گروه منبع تأمین پروتئین حیوانی و با کیفیت بالا هستند و شامل گوشت قرمز، مرغ، ماهی، میگو، بلدرچین، غاز، اردک، تخم مرغ و تخم سایر پرندگان هستند.

- گروه حبوبات و مغز دانه‌ها: حبوبات شامل نخود، انواع لوبیا، عدس، باقلا، لپه، ماش و... و مغز‌ها شامل گردو، بادام، فندق، پسته، بادام زمینی، بادام هندی و... است.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
برچسب ها: روزه کرونا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->