سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

تفاوت روش مستقیم و غیرمستقیم آزادسازی سهام عدالت

  • کد خبر: ۲۵۵۷۴
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
  • ۴۷
تفاوت روش مستقیم و غیرمستقیم آزادسازی سهام عدالت
سهامداران سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به سامانه سهام عدالت به نشانی samanese.ir یکی از دو روش آزادسازی مستقیم یا غیر مستقیم را انتخاب کرده و از مزایای هر روش بهره‌مند شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، با گذشت چند روز از اعلام رسمی آزاد سازی سهام عدالت همچنان سوالات زیادی در اذهان عمومی برای روش ورود به این سیستم وجود دارد.

 

آزادسازی سهام عدالت یعنی چه؟
 

آزادسازی سهام عدالت یعنی سهام‌داران مالکیت سهام خود را به عهده بگیرند. مسئولیت سهام عدالت طی چند سال گذشته به عهده سازمان خصوصی‌سازی بوده و سود را به حساب سهام‌داران واریز می‌کرده است اما سهام‌داران از این پس می‌توانند خودشان مدیریت سهام خود را به عهده بگیرند که از دو طریق انجام می‌شود.

 

هر سهامداری که سهام خود را آزاد کند در هر دو روش ممکن است ضرر یا سود کند.

 

اما گروهی از سهام‌داران که نمی‌خواهند سهام خود را آزاد کنند، اجباری برای این کار وجود ندارد؛ این افراد می‌توانند مالکیت را به نام خود نزدند و همانند سال‌های گذشته سهام‌دار شرکت‌های دارای سهام عدالت خواهند بود.

 

چگونه سهام خود را آزاد کنیم؟
 
سهامداران برای آزادسازی سهام خود باید به سامانه www.samanese.ir مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: آزادسازی سهام عدالت در سایت samanese.ir + آموزش تصویری


روش‌های آزادسازی سهام عدالت چیست؟
 

آزادسازی سهام عدالت از دو روش «استفاده از روش سهام‌داری مستقیم» و «آزادسازی به روش غیرمستقیم» انجام می‌شود.

 

در سامانه سهام عدالت در توضیح روش‌ها خطاب به سهامدار آمده است: در آزاد سازی به شیوه مستقیم مالکیت و مدیریت سهام‌عدالت به‌صورت مستقیم و بدون واسطه با لحاظ مراتب ذیل به سهامداران تخصیص و انتقال می‌یابد.

 

همچنین به میزان سهام تخصیص‌یافته به هر فرد در شرکت‌های سرمایه پذیر سهام‌عدالت و به‌تناسب ارزش مقطع واگذاری، تعدادی از سهام ۳۶ شرکت بورسی به افراد تخصیص خواهد یافت. علاوه بر آن، این دسته از سهام‌داران سهام عدالت، به ازای سهام شرکت‌های غیر بورسی سرمایه‌پذیر سهام عدالت، سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را نیز دریافت خواهند کرد.

 

در این حالت مسئولیت حفظ، نگهداری و مدیریت سهام اختصاص‌یافته به عهده سهامدار بوده و در راستای حفظ ارزش سهام تخصیص‌یافته، قابلیت نقل‌وانتقال سهام مزبور به غیر و فروش آن بر اساس محدودیت‌های زمانی و مقداری تعیین‌شده توسط شورای عالی بورس صورت خواهد گرفت.

 

در ادامه آمده است: مطابق قانون تجارت، این افراد سهامدار محسوب شده و از مزایای سهام تخصیص‌یافته ازجمله سود و ... بهره‌مند خواهند شد.

 

همچنین دو ماه پس از تاریخ انتخاب روش مذکور می‌توان با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) از تعداد سهام تخصیص‌یافته نزد شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت مطلع شد.

 

لازم به ذکر است بهره‌مندی از خدمات قابل ‌ارائه از جمله ایجاد امکان معامله پذیری سهام تخصیص‌یافته در آینده منوط به مراجعه به سامانه سجام، ثبت‌نام و احراز هویت در مراکز تعیین‌شده است.


بیشتر بخوانید: چرا نمی‌توانیم با کد ملی وارد سامانه سهام عدالت شویم؟


روش مستقیم سهامداری سهام عدالت

تفاوت روش مستقیم و غیرمستقیم آزادسازی سهام عدالت

 

در روش غیر مستقیم نیز این توضیحات خطاب به سهامدار درج شده است: «در صورت انتخاب آزادسازی به روش غیرمستقیم، مالکیت و مدیریت سهام‌عدالت شما با لحاظ مراتب ذیل از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ساماندهی خواهد شد و شما حق انتقال به غیر و دخل و تصرف در آن را نخواهید داشت. »

 

با این تفویض اختیار، سهام شرکت‌های سرمایه پذیر سهام‌عدالت متعلق به شما توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ساماندهی می‌شود.

 

سهام مزبور در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (۷۰ درصد) و صندوق‌های سرمایه‌گذاری پروژه استانی (۳۰ درصد) ساماندهی خواهد شد.

 

لازم به ذکر است که هم اکنون بیش از ۴۹ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از هموطنان دارای  سهام عدالت هستند که می‌توانند با مراجعه به سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir از وضعیت سهام و میزان سود دریافتی مطلع شده و یکی از روش‌های مستقیم یا غیر مستقیم را انتخاب نمایند.


بیشتر بخوانید: چه زمانی می‌توانیم سهام عدالت را بفروشیم؟


روش غیر مستقیم سهامداری سهام عدالت

تفاوت روش مستقیم و غیرمستقیم آزادسازی سهام عدالت


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید سهام دولت در صندوق ETF +تصاویر


تفاوت روش مستقیم و غیرمستقیم آزادسازی سهام عدالت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
3
56
سلام
اگر که روش غیر مستقیم رو انتخاب کنیم، آیا کلا امکان فروش رو نداریم و فقط در زمان های مشخصی مقداری سود به حساب واریز خواهد شد، و یا میشود سهام را فروخت و قیمت معادل آنرا دریافت کرد؟
ممنون میشم راهنمایی کنید
نرگس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
در روش غیر مستقیم حق خرید وفروش نداریم؟؟؟و همان سود که تا به حال به حساب واریز میشد ادامه میابد؟؟؟
ستاره
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
روش غیرمستقیم چه منافعی دارد؟

خزلی با بیان اینکه روش غیرمستقیم برای سهامدارن عدالت منافعی دارد، درباره این منافع می‌گوید که نخست یک تیم تخصصی در هیأت مدیره هر شرکت استانی آن سهام را مدیریت می‌کند. دیگر اینکه دارایی‌های سهامداران در این شرکت‌ها تجمیع شده و در زمان فروش می‌توانند با قیمت مناسبتری به فروش بروند.

او ادامه می‌دهد از آنجا که شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی متعلق به دارندگان چند ده میلیون سهامدار سهام عدالت در هر استان هستند، پروژه‌های خوب اقتصادی را در آینده می‌توانند در اختیار بگیرند. بنابراین کسانی که می‌خواهند یک سرمایه‌گذاری بلندمدت داشته باشند و ثروتشان رشد کند و محفوظ بماند بهتر است روش غیرمستقیم را انتخاب کنند.

این کارشناس بورس اضافه می‌کند، نکته مهم در روش غیرمستقیم این است که شرکت‌های سرمایه‌گذار استانی می‌توانند در پروژه‌های عمرانی استان خود که سود خوبی هم دارد شرکت کنند و واگذارکننده پروژه هم می‌تواند با ترک تشریفات، پروژه را در اختیار آنها قرار دهد که منافع آن به سهامداران می‌رسد.

خزلی بر این باور است که روش غیرمستقیم برای بورس هم خوب است چراکه افراد وقتی سهام به نامشان باشد تمایل پیدا می‌کنند پس از چند سال آن را بفروشند درنتیجه هجوم برای فروش افزایش پیدا می‌کند و توان بازارگردان برای این میزان عرضه فروش محدود است.

سهام عدالت خود را پس‌انداز کنید

او به دارندگان سهام عدالت توصیه می‌کند باتوجه به اینکه تا الان صبر کرده و ارزش سهامشان 10 تا 11 برابر شده بنابراین اگر مصارف فوری و عاجل ندارند، این ثروت را پس‌‌انداز کنند. آن دسته از افرادی هم که نیاز مالی دارند می‌توانند یا به‌طور مستقیم سهام خود را بفروشند و یا اینکه صبر کنند سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی که وارد بورس می‌شود آن زمان بفروشند.

او با تأکید بر اینکه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به مانند شرکت‌های سرمایه‌گذاری بورسی که اکنون در بورس هستند، سهامشان قابل خرید و فروش است، یادآور می‌شود اگر سهامدار عدالت در آینده نیاز به پول پیدا کرد، ضرورتی ندارد که تک سهم خود را بفروشد بلکه می‌تواند سهام مربوط به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مربوط به خودش را باتوجه به قیمتی که روی تابلو دارد، بفروشد.
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
در روش غیر مستقیم امکان فروش ندارید
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
من سهام عدالت خود را آزاد نمودم باید چطوری بفروشم
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
7
59
سلام
آیا سود پایان سال روش مستقیم با غیر مستقیم برابره؟
اگر اینطور باشه چه مزیتی در روش غیر مستقیم هست؟
اینکه قابل معامله باشه مسلما بهتر هست مگر اینکه تفویض اختیارش به صندوق مزیتی داشته باشه
ممنون میشم راهنمایی بفرمایین
ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
در روش مستقیم احتمال داره کل سهامت صفر شه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
3
10
سلام میشه راهنمایی کنید که روش غیر مستقیم اگه تو سال ۵۰درصد سود دهی بده کلش رو میدن یا اینکه صندوق سرمایع گذاری درصدی بر میداره
نورالله شه بخش
Norway
۰۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
من روش مستقیم انتخاب کردم حلا می خوهم غیر مستقیم انتخاب بکنم
م.پ
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
2
2
سلام
آخرین سود سهام عدالت که اعلام کردند 205هزارتومان است برای من و مادرم حدودا هرکدام صدهزارتومان به حساب مان واریز کردند چرا؟و به کجا باید مراجعه کنیم؟
اسدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
1
5
سلام من بدون اینکه اطلاع داشته باشم که انتخاب آزادی سازی مستقیم باعث میشه که خودت باید تو بورس باشی و همه کارا رو انجام بدی برا چندین نفر از اقوام زدم مستقیم و اونا حتی بلد نیستن با اینترنت کار کنن چه برسه به بورس .تورو خدا به گوش مسئولین برسونین ک بشه تغییرش داد و آزاد سازی‌غیر مستقیم رو انتخاب کنم
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
3
4
آیا روش غیر مستقیم وقتی نیاز پولی داشتیم میشه بفروشیم؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
هر زمان که شرکتهاي سرمايه‌گذاري استاني وارد بورس شوند امکان فروش سهام وجود دارد و شرکتهاي استاني وارد بورس خواهند شد.
مهدی ارجمند
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
0
5
با سلام اگر سهام را فعلا آزاد نکنیم و در دست دولت بماند آیا سود سهام برایمان واریز میشود ؟ اگر در آینده بخواهیم سهام را آزاد کنیم سهام آزاد میشود؟
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
0
7
سلام فرزندم تا الان به دلیل نداشتن حساب بانکی سود سهام دریافت نکرده . چرا مبلغ سود بر روی سهام عدالت وی نیامده است
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
1
4
سلام
فرزندم سهام عدالت داره ولی حساب بانکی برای واریز شود نداشته و الان حساب بانکی باز شده و شماره شبا ثبت شده است . چرا مبالغ واریزی سود سهام وی با اصل سهام جمع نشده است و همان مبلغ قبل ۴۹۲ هزارتومان است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
2
3
شورشو در اوردید چرا امکان ویرایش نیس میدونستید مردم اشتباه میزنن که به هیچ عنوان ویرایش نزاشتید...مردم باید با شکم گشنه لال بشن یعتی چی امکان ویرایشو فعال کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
سلام سامانه برای روش غیر
مستقیم فعال است کی میگه
فعال نیست
فرهادیم
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
1
0
خیلی عالی بودممنونم
غلامرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
0
3
درود برشما كارشناس محترم. اگر سهامداري روش مستقيم را انتخاب كرده ايا ميتواند انصراف دهد واز روش غير مستقم استفاده كند .اگر چنين است از چه درگاه وروشي ميتوان انصراف داد.باتشكر فراوان
عبدا.. نیک پور
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
1
9
اگر در آینده بخواهیم سهام را آزاد کنیم سهام آزاد میشود؟ ومیتوانیم بفروشیم.؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
fgi
حبیب
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
1
1
میخوا هیم غیر مستقیم کنیم
حبیب
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
1
1
میخوا هیم غیر مستقیم کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
0
0
سلام. خسته نباشید. برای مادرم زده سهام داری مستقیم. این یعنی مادرم هنوز سود میگیره یا باید بره سهام بخره ممنون میشم راهنماییم کنید
مرضیه
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
0
4
سلام من سهامم آزاد کردم به روش مستقیم میخوام بفروشم چکار باید بکنم
مرضیه
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
0
1
سلام من سهامم آزاد کردم به روش مستقیم میخوام بفروشم چکار باید بکنم
مرضیه
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
0
0
سلام من سهامم آزاد کردم به روش مستقیم میخوام بفروشم چکار باید بکنم
سورن
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
0
1
سلام.من اول اسفند سال ۹۸ کد شبا وارد کردم ،تا قبلش نمی‌دونستم که سهام دارم.با اینکه تو خود سایت نوشتن که یک ماهه کد شبا ثبت میشه برای من هنوز در حال بررسی هست.هیچ جایی پیدا نکردم که بتونه کمکم کنه،میشه راهنمایی کنید
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
0
0
سلام من که سهام ثبتنام نکردم باید چجوری ثبتنام کنم
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
1
0
سلام من که سهام ثبتنام نکردم باید چجوری ثبتنام کنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
0
2
سلام بیست روزه هر سایتیو نگاه میکنی همه تکراری ویک مطلب اگر روش مستیقم انتخاب کنیدسهام دست خودتونه اگه غیر مستقیم انتخاب کنید سهام دست دولت میمونه اینو هزاربار شنیدیم مردم اینو میخوان کدوم روش مناسبتر وپرسودتره کدام واسه صاحب سهام منفعت بیشتری دارد شک ندارم خود دولت میداند ولی لال شدن نمیگن مردم هم سرگردانن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
0
6
سلام بیست روزه هر سایتیو نگاه میکنی همه تکراری ویک مطلب اگر روش مستیقم انتخاب کنیدسهام دست خودتونه اگه غیر مستقیم انتخاب کنید سهام دست دولت میمونه اینو هزاربار شنیدیم مردم اینو میخوان کدوم روش مناسبتر وپرسودتره کدام واسه صاحب سهام منفعت بیشتری دارد شک ندارم خود دولت میداند ولی لال شدن نمیگن مردم هم سرگردانن
مولابخش اسکانى
Pakistan
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
0
3
سلام عزيزم سايت ثبت نام سهام عدالت رو باز تا جا مانده بتوانند اقدام ثبت نام کنند از داشتن شماره شبا در سامانه ورودى بسته تو رو خدا ثبت نام ام فرماييد تشکر و سپاس
مولابخش اسکانى
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
0
1
سلام ببخشید من ازانتخاب گزینه مستقیم یا غیرمستقیم اطلاعی نداشتم ناخواسته گزینه ی مستقیم روزدم اگه میشه به گوش مسیولین برسانید ویرایش روبزنن که ما اطلاعی ازروشها نداریم گزینه غیرمستقیم روانتخاب کنید تو روخدا این کاررودرحق ما انجام دهید ممنون میشم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
1
1
سلام ببخشید من ازانتخاب گزینه مستقیم یا غیرمستقیم اطلاعی نداشتم ناخواسته گزینه ی مستقیم روزدم اگه میشه به گوش مسیولین برسانید ویرایش روبزنن که ما اطلاعی ازروشها نداریم گزینه غیرمستقیم روانتخاب کنید تو روخدا این کاررودرحق ما انجام دهید ممنون میشم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
0
1
سلام آیا در صورت روش غیر مستقیم هم باید وارد سامانه شویم یا نیازی نیست راهنمایی کنید اشکر
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
0
0
سلام دوستان خسته نباشین همگی
من هیچکدوم رو فعلن انتخاب نکردم و یکروز فرصت دارم بنظرتون بذارم تو غیر مستقیم یا اینکه فعالش کنم .
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
غیرمستقیم از همه چیز بهتره مستقیم امکان داره سهامت از دستت بره اگر مستقیم رو فعالش کنی پشیمون میشی مثل خیلی ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
0
لطفا یه راه برگشت بگذارید برای کسانی که اشتباه انتخاب کرده اند
داود حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
0
چرا کسی پاسخگو نیست من میخواهم از روش مستقیم به غیر مستقیم برگردانم چگونه امکانش هست؟
خواهشمندست پاسخگو باشید
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
0
0
سلام . چجوری میشه غیر مستقیم رو انتخاب کرد؟
کرمعلی موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
سایت باز برای روش غیره مستقیم
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
0
1
سلام . چجوری میشه غیر مستقیم رو انتخاب کرد؟
زهره
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
0
0
سلام مستقیم بهتره یا غیر مستقیم؟
برای کدوم باید بریم بانک؟
امیر محمد مرادی جهانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
0
دنبال سهام بودم غیر مستقیم اما نمیشه
یاسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
0
0
سلام می خواست بفهمم کی سایت سهام عدالت روش غیر مستقیم باز میشه و کی سود رو میدن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->