تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟
سرخط خبرها

اجرای طرح استحقاق سنجی الکترونیک بیمه سلامت خراسان رضوی از فردا

  • کد خبر: ۲۵۷۵۹
  • ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
اجرای طرح استحقاق سنجی الکترونیک بیمه سلامت خراسان رضوی از فردا
طرح استحقاق‌سنجی الکترونیک اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی از فردا ۱۵ اردیبهشت ماه اجرایی خواهد شد.
به گزارش شهرآرانیوز، سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی افزود: در راستای استقرار نظام الکترونیک در سازمان بیمه سلامت ایران در سال گذشته طرح تبادل الکترونیک اسناد بستری در ۴۱ بیمارستان دولتی دانشگاهی و نسخه‌نویسی الکترونیک در ۸ شهرستان نیشابور، درگز، چناران، تربت‌جام، تربت‌حیدریه، بردسکن، سرخس و فریمان اجرایی شد و در سال جاری نیز مقرر است تا از ۱۵ اردیبهشت ماه مرحله آزمایشی طرح استحقاق‌سنجی الکترونیک در مؤسسات درمانی طرف قرارداد به صورت داوطلبانه و از ابتدای تیرماه این طرح به صورت قطعی عملیاتی شود.
 
 رمزی حرکت به سوی استقرار دولت الکترونیک در بیمه سلامت خراسان رضوی به ویژه در شرایط کرونایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: بااستقرار نظام الکترونیک در سازمان بیمه سلامت مسیر ارائه خدمت به بیمه‌شدگان هموار و سطح رضایتمندی ایشان نیز افزایش خواهد داشت.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲۹۹ مؤسسه طرف قرارداد از جمله داروخانه و سایر مراکز تشخیصی در قالب نسخه‌نویسی الکترونیکی با بیمه سلامت خراسان رضوی همکاری دارند که تاکنون ۱۹۲ هزار و ۱۵۸ نسخه الکترونیک بدین طریق در استان تولید شده است.

وی تعداد مؤسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در خراسان رضوی شامل پزشکان عمومی و متخصص، داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها، دندان‌پزشکان و سایر مراکز تشخیصی و درمانی را حدود چهار هزار مورد عنوان کرد.
سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی با اشاره به پرداخت مطالبات مؤسسات طرف این نهاد گفت: از اسفند ماه سال گذشته پس از شیوع کرونا افزون بر ۵۸۶ میلیارد و ۹۵۵ میلیون تومان در اختیار بیمه سلامت قرار گرفته است که این میزان بابت پرداخت بخشی از مطالبات سال ۹۷ و همچنین بخشی از مطالبات سال ۹۸ مراکز طرف قرارداد توزیع شده است.
 
رمزی افزود: در حال حاضر تمامی مطالبات مؤسسات درمانی بیمه سلامت خراسان رضوی در سال ۹۷ به جز یک درصد از مانده مطالبات بخش بستری دانشگاهی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اقدامات این سازمان برای مقابله باشیوع ویروس کرونا ادامه داد: تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت در تمامی صندوق‌های بیمه‌ای به جز صندوق ایرانیان تا پایان خردادماه امسال، استفاده از دفترچه‌های دارای نسخ سفید بدون اعتبار از اسفندماه سال ۹۸ و فراهم‌شدن تسهیلات ویژه برای بیماران کرونایی بدون پوشش بیمه‌ای از این جمله است.
 
سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: بدین منظور بیماران مبتلا به کرونا که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند در صورت تمایل به پرداخت کل مبلغ مصوب در همان تاریخ مراجعه برایشان دفترچه ایرانیان صادر خواهد شد و در صورت تمایل به استفاده از یارانه درمان، آزمون ارزیابی وسع توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با فاصله زمانی ۲۴ تا ۴۸ ساعت برای آن‌ها انجام می‌شود.

رمزی با اشاره به برخی تبلیغات شرکت‌های سودجو با عناوین بیمه سلامت و تکمیلی برای کمک به بیماران کرونایی افزود: بیمه‌شدگان و هم‌استانی‌ها بدانند هیچ شرکت و یا نهادی در این رابطه به بیمه سلامت وابسته نیست و  استفاده از نام بیمه سلامت برای این منظور تخلف و کلاهبرداری است و شهروندان در صورت مشاهده چنین مواردی قبل از هر اقدامی با شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرند.

هم اکنون حدود ۵۴ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی به تعداد سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زیر پوشش خدمات اداره کل بیمه سلامت قرار دارند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۷ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۲۰۳ تن رسید.
 
منبع:روابط عمومی بیمه سلامت خراسان رضوی
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->