هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند خسارت ۹۰میلیارددلاری زلزلهٔ تایوان به صنعت تراشه‌سازی این کشور افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود
سرخط خبرها

رویدادی نوین در اکوسیستم استارت‌آپی مشهد

  • کد خبر: ۲۶۱۸
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۶
رویدادی نوین در اکوسیستم استارت‌آپی مشهد

وفایی‌نیا| مرداد امسال تالار شهر مشهد میزبان مدل تکامل‌یافته‌ای از رویدادهای استارت‌آپی خواهد بود؛ رویدادی با نام «رشد‌آفرینی» که به‌همت مرکز نوآوری شهری مشهد، پارک علم و فناوری خراسان و شتاب‌دهنده تریگ‌آپ، با تمرکز بر حل مسائل شهری در حوزه‌های مدیریت پسماند، آلودگی هوا و فضای سبز شهری برگزار خواهد شد. بنابر اطلاعاتی که در نشست خبری این رویداد اعلام شد، در گام اول این برنامه، تیم‌های استارت‌آپی و افراد دارای ایده می‌توانند تا 13‌مرداد برای اطلاع از محورهای این رویداد و همچنین ثبت‌نام در آن، به پایگاه اینترنتی Roshdafarini.ir مراجعه کنند. سپس روز 15‌مردادماه، کارگاه آموزش «ارائه ایده» برای افراد و تیم‌هایی که ایده‌های آن‌ها به تأیید اولیه رسیده است، برگزار می‌شود و روز 17‌مرداد این تیم‌ها در برنامه‌ای یک‌روزه در تالار شهر و با حضور مدیران شهری و سرمایه‌گذاران، ایده‌های خود را ارائه خواهند کرد.


کمپ آموزشی 10 روزه برای استارت‌آپ‌ها
پس از این مرحله، رویداد رشد‌آفرینی وارد گام دوم خود خواهد شد. در این گام، همه تیم‌ها وارد کمپ آموزشی ده‌روزه‌ای خواهند شد و در آنجا در‌زمینه توسعه ایده خود و راه‌اندازی کسب‌و‌کار بر‌مبنای آن، آموزش‌های تخصصی خواهند دید. در این کمپ آموزشی که توسط مجموعه رشدانا برگزار می‌شود، کارگاه‌های «حل مسئله»، «بیزینس مدل»، «اعتبار‌سنجی کسب‌و‌کار»، «تیم‌سازی» و «نحوه ارائه کسب‌و‌کار به سرمایه‌گذاران» برای تیم‌ها برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان با کمک مربی‌های برتر کشوری مراحل راه‌اندازی و رشد استارت‌آپ خود را خواهند آموخت.
در‌نهایت پس‌از گذراندن این کمپ آموزشی، تیم‌ها به گام پایانی این برنامه خواهند رسید. در مرحله آخر این برنامه، تیم‌های حاضر در رویدادی دو روزه در تاریخ 31‌مرداد و یک شهریور، در حضور مدیران شهری و مسئولان پارک علم و فناوری و شتاب‌دهنده‌ها، استارت‌آپ خود و محصول نهایی آن را ارائه خواهند کرد. در این مرحله 3تیم برتر انتخاب می‌شود و در‌مجموع جوایزی به ارزش 20‌میلیون‌تومان به آن‌ها تعلق خواهد گرفت. علاوه‌بر‌این، استارت‌آپ‌هایی که قابلیت توسعه و رشد بیشتر را دارند، مورد‌حمایت پارک علم و فناوری خراسان و شتاب‌دهنده‌های حاضر در رویداد قرار خواهند گرفت.


حل مسائل شهری به کمک کارآفرینان
غلامرضا عباس‌زاده، رئیس مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد در نشست خبری این رویداد با اشاره به اهداف این مرکز در توسعه بسترهای خلاقیت و کارآفرینی و استفاده از آن برای حل مشکلات شهری گفت: برای برگزاری رویداد «رشد‌آفرینی» مسائل موجود در حوزه خدمات شهری را شناسایی کرده‌ایم و امیدواریم با برگزاری این برنامه، زمینه‌ای برای ایده‌پردازان و استارت‌آپ‌ها فراهم شود تا بتوانند در حل این مسائل به مدیریت شهری کمک کنند.
علی جاهدی، مدیر مرکز رشد فناوری اطلاعات پارک علم و فناوری خراسان و دبیر علمی این رویداد، هم به دو تفاوت عمده این برنامه با استارت‌آپ‌ویکندهایی که تاکنون برگزار شده است، پرداخت و بیان کرد: مهم‌ترین تفاوت این است که این رویداد روی مسائل واقعی مدیریت شهری مشهد متمرکز شده و جهت‌دهی ایده‌ها به‌سمت حل مسائل موجود توسط ایده‌های جدید و استارت‌آپ‌‌هاست. دومین تفاوت این رویداد هم توجه بیشتر به توانمندسازی کارآفرینان و برگزاری کمپ آموزشی ده‌روزه برای آن‌هاست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->