کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

جی کی رولینگ سرانجام محل اصلی تولد داستان هری پاتر را لو داد

  • کد خبر: ۲۷۹۸۷
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
جی کی رولینگ سرانجام محل اصلی تولد داستان هری پاتر را لو داد
هواداران داستان‌های هری پاتر و مدرسه جادوگری در شبکه‌های اجتماعی کافه فیل یا الفنت هاوس شهر ادینبورگ را محل تولد داستان هری پاتر اعلام کرده بودند، ولی حدس آن‌ها اشتباه بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جی‌کی‌ رولینگ با انتشار خبری در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر به گمانه‌زنی‌های طرف‌درانش درباره محل اصلی تولد داستان‌های هری‌پاتر پایان داد. بسیاری از طرف‌داران نویسنده انگلیسی تا سال‌ها محل تولد هری‌پاتر را روستایی در شهر ادینبورگ می‌دانستند، ولی توئیت رولینگ به تمام این شایعات پایان داد.

 

جی کی رولینگ بالاخره محل اصلی تولد داستان هری پاتر را لو داد

 

طرف‌داران داستان‌های هری‌پاتر و مدرسه جادوگری در شبکه‌های اجتماعی کافه فیل یا الفنت هاوس شهر ادینبورگ را محل تولد داستان هری‌پاتر اعلام کرده بودند، چون رولینگ سال‌ها در این رستوران به نوشتن داستان مشغول بوده است. رولینگ در توئیتر نوشت: شما اشتباه می‌کنید. درست است که در این کافه روز‌های متمادی می‌نشستم و می‌نوشتم، ولی هری‌پاتر سال‌ها پیش متولد شده بود و ادامه داستان‌هایش در این کافه نوشته شده است.

 

رولینگ در این پست توئیتری نوشت: سال‌ها پیش وقتی در محله کاپلام شهر لندن زندگی می‌کردم، ایده نوشتن یک داستان جادوگری به ذهنم خطور کرد و در اصل محل تولد هری‌پاتر را باید شهر لندن به شمار آورد. به طور حتم می‌توانم بگویم که محل اصلی تولد هری‌پاتر در اتاق شیروانی یک فروشگاه ورزشی در محله کاپلام بود. این اتاق شیروانی را به دلیل اوضاع مالی خراب اجاره کرده بودم که بعد‌ها در طبقه پایین آن فروشگاه ورزشی باز شد. البته لحظه‌ای که ایده نوشتن هری‌پاتر به ذهنم رسید در یک سفر قطار از لندن به منچستر بود.

 

 رولینگ در صفحه شخصی خود در سایت توئیتری تصویری از یک کتاب‌فروشی در شهر پرتغال را به اشتراک گذاشت و زیر آن نوشت: این کتاب‌فروشی تأثیر زیادی در نوشتن هری‌پاتر داشت و فضای درونی آن الهام‌بخش بود. البته یکی از هتل‌های شهر منچستر که یک شب را در آنجا اقامت داشتم نیز در ایده‌پردازی برای نوشتن داستان خیالی‌ام بی‌تأثیر نبود.

 

منبع: خبرآنلاین

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->