صدور حکم انضباطی دیدار استقلال تهران و پارس جنوبی عنایتی سرمربیگری شهرخودرو خراسان را قبول نکرد بازگشت استقلال تهران و فرهاد مجیدی به سمت دفاع خطی استقلال بازنده بازی با پارس جم می‌شود؟ علی کریمی در آستانه بازگشت به لیگ برتر| جادوگر سرمربی گل‌گهر می‌شود؟ پیشنهاد کاله به فدراسیون بسکتبال برای حضور در لیگ لیونل مسی در بارسا می‌ماند حامد حدادی: در چین اگر از خانه بیرون برویم محروم و جریمه می‌شویم قاب خاطره | تصویری از تیم پیام ۷۵ علی تبریزی، رکورددار قهرمانی پرورش‌ اندام جهان: رشته بدن سازی در صداوسیما دچار حاشیه شد طلای پردردسر کمیل قاسمی! فرش قرمز رقبا برای پرسپولیس سرمربی تیم فوتسال دختران هیئت فوتبال خراسان رضوی: تمرین مخفیانه و غیرقانونی در کار نبوده است گل‌محمدی خواهان بشار رسن، مدیران مخالف تمدید جایگاه متزلزل ساکت الهامی در تراکتور علیرضا بیرانوند عازم بلژیک شد کریمیان: سپاهان قهرمانی را به پرسپولیس هدیه کرد لغو دربی معروف برزیل به دلیل کرونا جلسه سرمربیان تیم ملی و پرسپولیس لغو شد مجید جلالی اخراج شد
خبر ویژه
علم و ورزش

آیا ورزش کاهش ریسک مرگ را در زنان به همراه دارد؟

  • کد خبر: ۲۸۴۷۵
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
آیا ورزش کاهش ریسک مرگ را در زنان به همراه دارد؟
زنانی که ظرفیت ورزشی‌شان پایین است، تقریبا چهاربرابر بیشتر مستعد مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی هستند.
به گزارش شهرآرانیوز، اگر فقط می‌توانید در روز به‌مدت چند دقیقه ورزش کنید، آن‌هم فواید زیادی دارد. بدن به ورزش به شیوه‌ای پاسخ می‌دهد که برای چالش‌هایی مشابه در آینده آماده شود.
 
نکته ساده‌ای که وجود دارد، این است که ورزش پُرشدت بیشتر از ورزش با شدت متوسط، بدن را به چالش می‌کشد و برای همین، واکنش بدن قوی‌تر می‌شود؛ چون می‌خواهد برای چالش‌های شدید بعدی آماده‌تر شود. این واکنش‌ها شامل افزایش جریان خون به‌سمت عضلات و افزایش توده و قدرت عضلانی می‌شود.
 
چربی بدن نیز کاهش می‌یابد و تبدیل به سوخت می‌شود و سیگنال‌دهی انسولین بهتر می‌شود که خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می‌دهد. ورزش پُرشدت، مثلا تمرینات بدن‌سازی با شدت بالا ارجحیت دارد.
 
ضمنا بهره‌بردن از ورزش‌های پُرشدت، زمان کمتری نسبت به انجام ورزش‌هایی با شدت متوسط از شما می‌گیرند و نیازی نیست وقت زیادی صرف آن‌ها کنید.
 
این مسئله مهمی برای همه است، اما درمورد خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد. ضمنا خانم‌ها بیشتر درمعرض پوکی استخوان هستند و ورزش یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ سلامت و تراکم استخوان‌هاست.
 
خانم‌ها با افزایش سن، بیشتر از آقایان دچار ضعف بدنی می‌شوند و برای همین بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌ها و انواع ناتوانی‌ها هستند.
 
تقویت عملکرد عضله و افزایش بافت آن با ورزش، بهترین راه پیشگیری از ضعف بدنی است. خانم‌هایی که تمرینات پرشدت انجام می‌دهند، کمتر ممکن است در اثر بیماری‌های قلبی، سرطان و سایر عوارض فوت کنند و این نتیجه‌ای است که از یک پژوهش جدید گرفته شده است.
 
محققان دریافتند زنانی که ظرفیت ورزشی‌شان پایین است، تقریبا چهاربرابر بیشتر مستعد مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی هستند. زنانی که توان ورزشی کمی دارند، در مقایسه با آن‌هایی که سطح توان ورزشی‌شان بالاتر است، دوبرابر بیشتر درمعرض مرگ ناشی از سرطان و چهاربرابر بیشتر درمعرض مرگ ناشی از سایر عوارض هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
توجه : نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمیشود.
سرخط خبرها
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}