به گزارش شهرآرانیوز، برخی شرکتهای واردکننده محصولات برندهای جهانی خودروساز را به صورت اقساطی واگذار میکنند.
به نظر میرسد دلیل این مساله را باید بی میلی برخی متقاضیان به خرید خودروهای وارداتی عرضه شده جست و جو کرد.
واردات خودرو بعد از نهایی شدن آیین نامه اجرایی واردات خودرو در شهریور ۱۴۰۱ در دستورکار قرار گرفت. اما تا پایان ۱۴۰۱ خبری از حضور برندهای جهانی خودروساز در بازار نبود و تنها اولین عرضه محصولات برندهای جهانی خودروساز در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برگزار شد.
سال ۱۴۰۲ از راه رسید و کم کم شاهد ترخیص خودروهای وارداتی بودیم، اما تا پایان نیمه اول خبری از خودروهای وارداتی در بازار نبود.
آمارهای منتشر شده گمرک از ورود حدود ۱۱ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودروی سواری به صورت قطعی از گمرک خبر میدهد.
اما جدیدترین آمارهای منتشر شده توسط کمرگ نشان میدهد تا پایان شهریور ۱۴۰۳ در مجموع حول و حوش ۲۲ هزار و ۲۵۰ دستگاه انواع خودروی سواری به صورت قطعی از گمرک سراسر کشور ترخیص شده است.
رشد عرضه در کنار بی میلی مشتریان برای در اختیار گرفتن برخی از خودروهای عرضه شده سبب شده تا شرکتهای واردکننده به نوعی مجبور شوند تا فروش قسطی را در دستورکار قرار دهند.
نکته قابل توجه اینکه این فروش قسطی بدون بهره است و خریداران تنها قیمت خودرو را بدون سود به شرکت واردکننده پرداخت میکنند.
ناشناخته بودن تعدادی از برندهای وجود در بازار و همچنین هزینه نگهداری خودروهای وارداتی از دلایل دیگری هستند که مشتریان را نسبت به در اختیار گرفتن برخی محصولات برندهای جهانی خودروساز بی میل کرده و شرکتهای واردکننده برای جذب نظر مشتریان فروش محصولات خود به صورت فروش قسطی بدون بهره را در برنامه فروش خود جای داده اند.
منبع: اکوایران