انتقال زائران اربعین از شلمچه با ناوگان ایرانی امکان پذیر شد هوای کشور گرم‌تر می‌شود (یکم مرداد ۱۴۰۳) افزایش ۱.۳ درجه‌ای میانگین دمای هوای ایران در تیرماه تعطیلی و کاهش ساعت کاری ادارات و بانک‌های قم از دوم مرداد ۱۴۰۳ + جزئیات دستمزد عجیب سوادآموزی هر بیسواد در کشور خراسان‌رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه‌اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
سرخط خبرها

مشکلات تنفسی در بهبود یافتگان کرونا ماندگار است؟

  • کد خبر: ۲۹۰۸۷
  • ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
مشکلات تنفسی در بهبود یافتگان کرونا ماندگار است؟
بسیاری نگرانند که بعد از بهبودی از بیماری کرونا ریه آن‌ها کوچک و یا حجم آن کم شود این در حالیست که در بسیاری از موارد بهبود یافتگان مشکلی از نظر تنفسی به صورت ماندگار پیدا نمی‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، یک متخصص داخلی و فوق‌تخصص ریه گفت: زمانی که یک نفر بهبود پیدا می‌کند تاثیر زیادی از ویروس کووید- ۱۹ روی ریه او باقی نمی‌ماند. ویروس کووید- ۱۹ به‌صورت ماندگار روی ریه تاثیری ندارد. باید توجه کرد که در بیش از ۹۰ درصد موارد، زمانی که فردی به کووید- ۱۹ مبتلا می‌شود و درگیری ریوی هم پیدا می‌کند، بعد از بهبودی اثری از کرونا روی ریه این فرد باقی نمی‌ماند.

دکتر سیروس شعبانی اظهارکرد: هنوز بسیاری از قسمت‌های بیماری‌زایی این ویروس را نمی‌شناسیم و به همین دلیل نمی‌توان به صورت ۱۰۰ درصدی به مردم اطمینان داد که نگرانی در خصوص آن نداشته باشند اما می‌توان گفت کسانی که به کووید- ۱۹ مبتلا شدند و بعد بهبود پیدا کردند، نباید از اینکه بیماری بعد از بهبود هم روی ریه آنها تاثیر دارد، نگرانی داشته باشند.

شعبانی با تاکید بر این موضوع که عملکرد ریه در سی‌تی اسکن قابل مشاهده است، گفت: به‌صورت حاد، زمانی که فردی درگیری ریوی پیدا می‌کند، در سی تی اسکن به خوبی عملکرد ریه وی و میزان درگیری ریه در خصوص ابتلا به کووید- ۱۹ مشخص می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی سامانه ۴۰۳۰ وزارت بهداشت، این متخصص داخلی و فوق‌تخصص ریه درباره نحوه حمله کرونا ویروس به سلول‌های ریه، اظهار کرد: میزان بیماری‌زایی این ویروس در همه جهات مشخص نشده است اما به طور کلی روی سلول‌های ریه نوعی گیرنده داریم که این ویروس به این گیرنده‌ها (ACE۲) متصل می‌شود و روی سلول‌هایی که به آن‌ها لنفوسیت متصل و وارد سلول شده، ایجاد التهاب و بیماری می‌کند.

منبع:ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->