انتقاد وزیر سابق بهداشت از مصوبه افزایش ظرفیت رشته های پزشکی دست کوتاه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از متناسب‌سازی حقوق | بازنشستگان کشوری ۶ بر ۳ از بازنشستگان کارگری جلو افتادند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهارشنبه، ۱۱ مهر ۱۴۰۳) | کاهش محسوس دما از بعدازظهر جمعه مصوبه کنکوری شورای انقلاب فرهنگی بدون تغییر تا سال ۱۴۰۵ اجرا می‌شود صدور اجرائیه مهریه الزاماً به معنای طلاق نیست | کاهش ۱۳ درصدی درخواست ثبت اجرای مهریه در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته تأکید دوباره مجلس بر لزوم اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی دولت (۱۱ مهر ۱۴۰۳) نمونه‌برداری دامپزشکی از گوشت‌های ارزان یک فروشگاه در مشهد | دست‌های لرزان برای خرید گوشت ارزان سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی ۳۰ درصد افزایش یافته است راهکارهای جلوگیری از جعل گذرنامه‌های بین‌المللی از زبان رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری تا زمان صدور احکام پیش‌بینی بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد، شنبه (۱۴ مهر ماه ۱۴۰۳) در استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق ۴۸ درصد تماس‌های مردمی با اورژانس ۱۱۵ مشهد مزاحمی و نامرتبط است سامان‌دهی بیش از سه هزار کودک بدسرپرست یا بی‌سرپرست در خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی خبر خوب برای پرستاران، تخصیص بودجه ۳همتی برای تسویه مطالبات ۱۴۰۲ پرستاران توصیه‌های طب ایرانی برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا و درمان آن‌ها دشواری‌های پیگیری پرونده‌های قصور پزشکی که خیلی‌ها را از ادامه راه بازمی‌دارد ثبت ۲۵ میلیون تماس با پلیس ۱۱۰ در شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳ پلیس فتا: ارسال پیامک‌هایی با عنوان سفرهای ارزان، کلاهبرداری است کشف راز سرقت‌های مرموز خودرو در بولوار توس مشهد نواخته شدن زنگ «آغاز نصرالله» در تمامی مدارس کشور (۱۱ مهر ۱۴۰۳) سهم سلامت از تولید ناخالص ملی باید درست باشد میکروب‌های بیماری لثه می‌توانند در تحریک سرطان نقش داشته باشند
سرخط خبرها

کشف راز سرقت‌های مرموز خودرو در بولوار توس مشهد

  • کد خبر: ۲۹۱۹۷۰
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸
کشف راز سرقت‌های مرموز خودرو در بولوار توس مشهد
ماجرای این پرونده از ابتدای هفته آغاز شده بود، شکایت پشت شکایت به پلیس مشهد می‌رسید و شهروندان از سرقت خودروهایشان در بولوار توس شاکی بودند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یدک‌کشیدن خودرو با خودرو دیگر موضوع عجیبی نیست. شهروندان در مشهد هر روز شاهد چنین صحنه‌هایی هستند که افرادی خودرو خرابشان را بکسل می‌کنند و به تعمیرگاه می‌برند، برای همین وقتی روز‌های گذشته برخی شهروندان شاهد یدک‌کشیدن خودرو‌ها از سوی یک پراید بودند، به هیچ‌وجه متوجه نشدند که فرد پشت فرمان، یکی از سارقان مکار مشهد است و در طول شبانه‌روز با شگرد مرموزانه‌اش تعدادی خودرو سرقت می‌کند.

ماجرای این پرونده از ابتدای هفته آغاز شده بود، شکایت پشت شکایت به پلیس می‌رسید و شهروندان از سرقت خودروهایشان در بولوار توس شاکی بودند. این سرقت‌های مرموزانه بدون هیچ سروصدایی انجام می‌شد و در آستانه دورقمی‌شدن بود که دستورات ویژه سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده‌انتظامی خراسان‌رضوی را به دنبال داشت. با صدور این دستورات گروهی از افسران کلانتری معراج مشهد با دستور سرگرد امیررضا فعال، فرمانده این کلانتری، مأمور رسیدگی به این پرونده‌ها شدند.

مال‌باختگان چه گفتند؟

اولین اقدام دعوت از مال‌باختگان بود، بررسی اظهارات این افراد هیچ سرنخ دندان‌گیری برای پلیس نداشت. هیچ‌کدام از آنها صدایی نشنیده بودند و موقع مراجعه به خودرویشان متوجه شده بودند که خودرویشان سرقت شده است. همین موضوع موجب شد تا گروهی از افسران کلانتری معراج با هدایت سرگرد ساربان گشت‌های هدفمندی را در محدوده وقوع جرم انجام دهند.

بررسی‌ها ادامه داشت تا اینکه دو روز قبل جوانی سراسیمه خودش را به کلانتری معراج رساند و اعلام کرد خودرویش را دزدیده‌اند. این سرقت هم شبیه تمام سرقت‌های قبلی بود با این تفاوت که مالک خودرو در اقدامی پیشگیرانه اقدام به نصب ردیاب روی خودرویش کرده بود. این سرنخی نبود که افسران باتجربه کلانتری معراج به‌راحتی از آن بگذرند.

کشف اولین خودرو سرقتی

بررسی موقعیت خودرو سرقتی نشان داد که تنها دو کوچه دورتر در یک مکان خلوت پارک شده است. مأموران بلافاصله در محل حاضر شدند و توانستند خودرو را کشف کنند، با اعلام موضوع به سرگرد فعال، او با شمّ پلیسی خود از همکارانش خواست که از خودرو دور شوند و به چیزی دست نزنند. همچنین به‌طور نامحسوس منتظر باشند تا فردی به خودرو نزدیک شود یا سوار آن شود.

مأموران با دریافت این دستور خاص، بلافاصله بدون اینکه اقدامی انجام دهند از محل دور شدند. ساعتی نگذشته بود که مردی جوان با یک دستگاه خودرو پراید به این خودرو نزدیک شد و پس از اینکه مطمئن شد کسی آن اطراف نیست، اقدام به بازکردن قطعات این خودرو کرد. مأموران که متوجه شدند شکارشان وارد تله شده است، به‌سرعت وارد عمل شدند و او را دستگیر کردند.

متهم به زندان رفت

با انتقال متهم به کلانتری مشخص شد این فرد با هویت «ناصر. س» است. او مدعی بود که کاری نکرده و اشتباهی او را دستگیر کرده‌اند، غافل از اینکه مأموران با رصد دوربین‌های مداربسته آن حوالی توانسته‌اند ویدئویی کشف کنند که نشان می‌داد خودرو او در حال یدک‌کشی خودرو سرقتی است. همین مدرک منجر به بازشدن دهان متهم شد.

این فرد چهل ساله که دارای مدرک تحصیلی سیکل است و یک بچه دارد، دارای چهار فقره سرقت است. او که حالت طبیعی نداشت، در اعترافاتش مدعی شد که خودرویی که با آن اقدام به یدک‌کشی خودرو دیگر کرده بود، متعلق به مادرش است که برای کار کردن در اختیار او گذاشته است و او در پوشش ضایعاتی در کوچه‌پس‌کوچه‌های بولوار توس خودرو‌هایی که کمترین تجهیزات ضدسرقت را داشته‌اند شناسایی کرده و به بهانه اینکه خراب هستند، اقدام به یدک‌کشی می‌کرده است. او در ادامه خودرو‌ها را چند کوچه بالاتر رها می‌کرده است و ساعتی بعد سراغ خودرو را می‌گرفته و اگر کسی مراجعه نمی‌کرد، اقدام به سرقت قطعات می‌کرد. مأموران در ادامه با شناسایی مخفیگاه متهم توانستند از این محل، مقادیری لوازم خودرو سرقتی کشف کنند.

با اعتراف متهم و برابر دستورات قضایی متهم به زندان منتقل شد و تحقیقات ویژه‌ای به منظور شناسایی سایر سرقت‌های احتمالی متهم ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->