شهردار مشهد مقدس: امنیت ما مرهون مجاهدت سبزپوشان انتظامی است اعمال‌قانون ۲۰۷۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۲۲ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۹ مهر ۱۴۰۳) گلایه اهالی خیابان ایثار از نبود سرویس بهداشتی عمومی در بزرگ‌ترین راسته مانتوفروش‌های مشهد ترافیک سنگین در بزرگراه شهید سلیمانی، بولوار کوثر و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۹ مهر ۱۴۰۳) سامان‌دهی موتورفروشی‌های بولوار طبرسی مشهد در سال ۱۴۰۴ مهار حریق گسترده انبار کفش در طبرسی شمالی مشهد (۱۹ مهر ۱۴۰۳) + عکس هوای کلانشهر مشهد، امروز آلوده شد (۱۹ مهر ۱۴۰۳) تامین ۲ هزار میلیارد ریال قیر برای اجرای نهضت آسفالت در معابر مشهد مشهد گرفتار چرخه باطل جمع آوری و برگشت متکدیان| ارائه خدمات رایگان مشاوره خانواده در ۱۸۰ مسجد توسط شهرداری مشهد+ فیلم نگاه ویژه شورای ششم مشهدمقدس توجه به پروژه‌های زیربنایی و بلندمدت است در نظر گرفتن ۳ سایت ویژه ساماندهی انبار‌های ضایعات سطح شهر مشهد | بهره‌برداری از فاز یک مجتمع فروش پرندگان (۱۸ مهر ۱۴۰۳) افزایش واگن‌های خط یک قطار شهری مشهد در اولویت شهرداری تزریق اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل‌ونقل مشهد (۱۷ مهر ۱۴۰۳) با نصب نرم‌افزار شهرمن از تخفیفات ویژه بهره‌مند شوید سومین مرکز امداد گل و گیاه شهرداری مشهد در آستانه بهره‌برداری در جست‌وجوی تاریخ ۶۰۰‌ساله «مهر مادر» پروژه‌های زودبازده؛ الگوی موفق سهیم‌شدن مردم مشهد در مدیریت شهر سنگ‌نگاره‌های تاریخی «دیزدر» مشهد در پناه قانون ۱۱۰۰‌میلیارد تومان، سهم شهرداری منطقه ۲ مشهد از اعتبارات عمرانی ۱۴۰۳ سنگ‌نگاره‌های روستای شلگرد در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد (۱۷ مهر ۱۴۰۳) بهسازی بافت آبکوه مشهد با نظرات شهروندان عملیات اجرایی پروژه بوستان موضوعی کودک و سلامت در مشهد به زودی آغاز می‌شود
سرخط خبرها

سامان‌دهی موتورفروشی‌های بولوار طبرسی مشهد در سال ۱۴۰۴

  • کد خبر: ۲۹۳۶۷۰
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
سامان‌دهی موتورفروشی‌های بولوار طبرسی مشهد در سال ۱۴۰۴
مجید طهوریان‌عسکری، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در جریان بازدید‌های میدانی خود از محلات مختلف شهر مشهد و دیدار چهره به چهره با مردم، این‌بار پای حرف مردم در محله فجر -در انتهای خیابان طبرسی- نشست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در جریان بازدید‌های میدانی خود از محلات مختلف شهر مشهد و دیدار چهره به چهره با مردم، این‌بار در نشست پای حرف مردم، محله فجر -در انتهای خیابان طبرسی- را برای بازدید خود انتخاب و در بازدیدی میدانی، مشکلات و مسائل این محله را از نزدیک رصد کرد. مجید طهوریان‌عسکری پس از این بازدید با حضور در مسجد ابوذرغفاری واقع در خیابان ابوذر، پای درددل مردم نشست و شنوای مشکلات و دغدغه‌های اهالی این محله بود.

پیاده‌رو‌های نامناسب برای تردد عابران پیاده، اصلاح در ایستگاه‌های بی‌آرتی خیابان طبرسی در راستای کاهش ترافیکی این خیابان، سامان‌دهی موتورفروشی‌های خیابان طبرسی، وجود موش‌های فراوان در محله و ظرفیت اندک کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی محله ابوذر، به‌ویژه بین ابوذر ۵ و ۷ از جمله مسائلی بود که شهروندان ساکن در محله فجر به آنها اشاره کردند.

پیگیری همه مطالبات مردمی

پس از اینکه اهالی این محله مسائل، مشکلات و دغدغه‌های محلی خود را بیان کردند، نایب‌رئیس شورای‌اسلامی‌شهر اعلام کرد که همه مطالبی که به‌صورت شفاهی و کتبی در این نشست بیان شد دسته‌بندی و پیگیری خواهد شد و نتیجه آن نیز به اطلاع مردم خواهد رسید و امیدواریم با برگزاری این نشست، بخشی از مشکلات مردم محله حل شود.

طهوریان‌عسکری در ادامه با بیان اینکه شورای ششم شهر مشهد در چهارمین سال فعالیت خود به سر می‌برد، اظهار کرد: در سال پایانی شورای پنجم شهر مشهد، اعتبار کمک به مساجد شهر (نزدیک به ۲‌هزار مسجد) ۳‌میلیارد تومان بود، اما امروز و در بودجه سال‌۱۴۰۳ شهرداری، این عدد برای همین تعداد مسجد در راستای توسعه، عمران و بهسازی مساجد به ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

افزایش ۸۶۰ میلیاردتومانی اعتبار توسعه زیرساخت‌های ورزشی

وی با بیان اینکه در سال پایانی شورای پنجم شهر مشهد بودجه حوزه زیرساخت‌های ورزشی ۴۰‌میلیارد تومان بود که این بودجه امسال نزدیک به ۹۰۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: با نگاه شورای ششم شهر مشهد به موضوع زیرساخت‌های ورزشی، شاهد ایجاد مجموعه‌های مختلف ورزشی در شهر هستیم و یکی از مدرن‌ترین مجموعه‌های ورزشی در شهرمان در حال ساخت است؛ همچنین نخستین مجموعه ساحلی شهر نیز در همین منطقه‌۴ در حال ساخت است که به احتمال زیاد تا ۲۲ بهمن‌ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

عسکری افزود: در حوزه شبکه اتوبوس‌رانی نیز اکنون حدود ۲ هزار دستگاه اتوبوس فعال داریم و این در حالی است که در شهری مانند تبریز فقط چهارصد دستگاه اتوبوس فعال است و البته هرماه نیز اتوبوس‌های جدیدی وارد ناوگان می‌شوند و اخیرا نیز ۱۰ دستگاه دیگر نیز به این چرخه اضافه شده است که این اتوبوس‌ها در محلات کم‌برخوردار شهر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی تأکید کرد: یکی از اتفاقات مهم شهرمان نیز در حوزه شبکه مترویی است. در مدیریت شهری همه تلاشمان را می‌کنیم تا در دهه فجر امسال شش کیلومتر میانی خط‌۳ مترو با هدف اتصال فرودگاه، پایانه مسافربری، راه‌آهن و خطوط یک و ۲ به حرم‌مطهر‌رضوی به بهره‌برداری برسد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر افزود: البته شهروندان نیز بهتر است بدانند که در سال پایانی شورای پنجم شهر مشهد هزینه ساخت برای هر کیلومتر قطارشهری ۸۰۰ میلیارد تومان بود، اما با افزایش هزینه‌ها این عدد امسال برای ساخت هر کیلومتر قطارشهری ۳ هزارمیلیارد تومان است.

رکورد بی‌نظیر آسفالت در شهر

وی ادامه داد: همچنین یکی از اقدامات مهم امسال مدیریت شهری در حوزه آسفالت معابر شهر است که امسال برنامه داریم به رکورد بی‌نظیر اجرای عملیات آسفالت برای ۴ میلیون مترمربع از معابر شهرمان برسیم.
در ادامه این نشست مردمی، معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه‌۴ مشهد پاسخگوی دغدغه‌ها و مسائل اهالی محله‌های وحید، ابوذر و میثم بود. احسان قیطانی درباره دغدغه شهروندان درباره پیاده‌رو‌های نامناسب محله فجر گفت: در این زمینه بازدید‌های میدانی صورت گرفته است و برای اجرای عملیات پیاده‌روسازی خیابان ابوذر درخواست داده‌ایم و امیدواریم اعتبارات این عملیات برای بودجه سال آینده در نظر گرفته شود تا بتوانیم در سال‌۱۴۰۴ عملیات پیاده‌روسازی این خیابان را اجرایی کنیم.

۱۳۷ موتورفروشی در خیابان طبرسی

وی همچنین درباره موتورفروشی‌های خیابان طبرسی نیز گفت: در خیابان طبرسی تعداد ۱۳۷ واحد موتورفروشی وجود دارد و باید وضعیت این موتورفروشی‌ها سامان‌دهی شود. در این راستا هم با سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری، هم با اتحادیه این صنف جلساتی برگزار شده و قرار است مجتمعی را در محدوده منطقه‌۳ برای سامان‌دهی موتورفروشی‌های خیابان طبرسی ایجاد کنیم. امیدواریم کلنگ این مجتمع نیز در سال‌۱۴۰۴ به زمین بخورد.

یکی از معضلاتی که اهالی محله فجر به آن اشاره کردند، موضوع وجود موش در این محله بود. معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۴ درباره این معضل نیز گفت: مشکل وجود موش مخصوص این محله نیست و در همه شهر وجود دارد، به ویژه در محلاتی که سرریز فاضلاب وجود دارد، موش‌های بیشتری نیز وجود دارند. اقداماتی نظیر سم‌پاشی و نظیر این اقدامات نیز یک مسکن مقطعی است و پس از یک ماه دوباره موش‌ها باز می‌گردند، اما باتوجه‌به اینکه طرح اگو در این محله اجرایی شده است از ساکنان تقاضا داریم که برای اتصال فاضلاب خود به شبکه اگو اقدام کنند، هر چند که برای امسال نیز دستورات قضایی برای اتصال فاضلاب خانگی به شبکه اگو نیز گرفته شده است و در این راستا اخطار‌هایی خواهیم داد.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از معضلات این محله مربوط به کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی است. کانال‌های موجود جوابگوی بارندگی‌های معمولی است. در همین راستا موضوع اجرای عملیات کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی میدان عسکریه تا بزرگراه شهید بابانظر با اعتبار بیش از ۴۰‌میلیارد تومان در دستورکار است و قطعا با اجرای این پروژه، مشکلات این بخش نیز به حداقل خواهد رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->