کاهش ۲۰ درجه‌ای هوای مشهد و خراسان رضوی و بارش باران از اول آبان ۱۴۰۳ + نمودار تغییرات دما زلزله ۴ ریشتری حوالی گیان در مرز استان‌های همدان و لرستان را لرزاند (۲۵ مهر ۱۴۰۳) با نام خالق هستی و آب توسعه طب ایرانی به صورت علمی نیاز جامعه است+ فیلم تلاش برای افزایش ظرفیت اعزام زائران عمره به عربستان برخورد آموزش و پرورش با موسسه‌های غیرمجاز رئیس سازمان بازرسی کل کشور: مسدودسازی سپرده های بانکی خلاف قانون است چندوچون برخورداری از تغذیه سالم در سبد غذایی روزانه خانوار | نسخه رژیم روزانه تان را بپیچید راننده نوزده‌ساله و بدون گواهینامه، عامل تصادف کرج علت آتش‌سوزی بازار آهن شادآباد تهران مشخص شد تمامی دانشجویان دارای احکام انضباطی به کلاس‌های درس بازگشتند افتتاح مدرسه‌ای دیگر در حاشیه شهر مشهد، در طرح «سه‌شنبه‌های افتتاح» طبابت عمومی و طبابت سنتی-ایرانی فقط برعهده پزشکان است استعفای مدیر مدرسه‌ای که مادری به ازای شهریه فرزندش، آن مدرسه را نظافت کرد بازی با جان مردم، کاسبی مدعیان طب سنتی | افزایش جریمه پزشک‌نما‌ها به بیش از یک میلیارد تومان اطلاعات نادرست و وضعیت اقتصادی سبب شده تغذیه مشهدی‌ها ناسالم‌تر شود دستگیری سارق خارجی توسط پلیس مشهد برای چندمین بار تصمیم‌گیری برای وضعیت دریاچه ارومیه توسط سازمان حفاظت محیط زیست یک سوم بانوان در سنین بالای ۵۰ سال در معرض ابتلا به پوکی استخوان قرار می‌گیرند کشف داروی خارج از شبکه توزیع در مشهد (۲۵ مهر ۱۴۰۳) زلزله شدید در ترکیه (۲۵ مهر ۱۴۰۳) + ویدئو وزیر بهداشت: میزان تقاضا تعیین‌کننده تأمین واکسن آنفلوانزا در کشور است توضیحات وزارت کشور در خصوص صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهارشنبه، ۲۵ مهر ۱۴۰۳) | افزایش ۱۱ درجه‌ای هوا تا روز شنبه 
سرخط خبرها

بازی با جان مردم، کاسبی مدعیان طب سنتی | افزایش جریمه پزشک‌نما‌ها به بیش از یک میلیارد تومان

  • کد خبر: ۲۹۴۸۴۷
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
بازی با جان مردم، کاسبی مدعیان طب سنتی | افزایش جریمه پزشک‌نما‌ها به بیش از یک میلیارد تومان
سخنگوی سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: باید بساط کاسبانی که به اسم طب سنتی با جان مردم بازی می‌کنند، برچیده شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دکتر مسعود زحمتکش در نشست خبری «طب سنتی باید‌ها و نبایدها» که امروز (چهارشنبه، ۲۵ مهر ماه) در سازمان نظام پزشکی مشهد برگزار شد، بیان کرد: متأسفانه در حوزه طب سنتی، حضور و فعالیت مداخله‌گران فاجعه‌بار است. این حیطه به‌قدری رها شده که داد همه را درآورده است. از پزشکان فعال در عرصه طب مدرن تا پزشکان متخصص طب ایرانی‌اسلامی، همه نسبت به این فضا نقد دارند.

وی افزود: متأسفانه عمده فعالیت این افراد فاقد صلاحیت، در فضای مجازی است و با ادعا‌های دروغ و واهی افراد را به دام می‌اندازند. بدانید که هر ادعایی مبنی بر درمان قطعی فلان بیماری یا خداحافظی با فلان درد، چه مدعی‌اش طب سنتی باشد و چه هر طب دیگری، حقیقت ندارد. ما در طب و حوزه خدمات سلامت باید مبتنی بر شواهد علمی حرکت کنیم. آخرین دستاورد‌های علمی می‌گوید درمان برای هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. یک دارو روی حتی دوقلوی همسان ممکن است پاسخ‌های متفاوت ایجاد کند و لذا وقتی کسی به عنوان مثال می‌گوید «خداحافظی با سرطان» یا «درمان قطعی موی سفید» و...، شک نکنید که حرفش دروغ است.

وی با اشاره به باور غلط رایج در میان مردم که داروی گیاهی یا گیاهان دارویی بی‌ضرر هستند، گفت: دارو از هر نوعی که باشد، عوارضی دارد. موارد بسیاری را شاهد بودیم که با توصیه دوست و آشنا یا مداخله‌گران در حوزه طب سنتی، که فلان گیاه دارویی برای فلان درد خوب است یا فلان گیاه برای شادابی پوست مفید است، افرادی به کام مرگ کشیده شده‌اند. بیمارانی را داشتیم که در اثر تجویز و مصرف بی‌رویه و غیرعلمی گیاهان دارویی توسط غیرپزشک، کبد خود را از دست داده‌اند! لذا داروی گیاهی و گیاهان دارویی باید طبق دستور پزشک معالج دارای شماره نظام پزشکی و مجوز فعالیت از سازمان نظام پزشکی مصرف شود.

دکتر زحمتکش با اشاره به اهمیت برخورد با مداخله‌گران در امر سلامت، بیان کرد: خوشبختانه جریمه‌های مداخلات در حوزه درمان کمی اصلاح شده و بازدارنده‌تر شده است. در حال حاضر، جریمه پزشک‌نما‌ها و مداخله‌گران در امر درمان از ۵ میلیون به ۵۸۰ میلیون تومان برای بار اول و یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان برای بار دوم افزایش یافته است که واقعاً در مقایسه با صدماتی که این افراد به سلامت مردم وارد می‌کنند، زیاد نیست.

وی در پایان، گفت: از اصحاب رسانه می‌خواهیم که به مردم آگاهی دهند تا قربانی تبلیغات اغواکننده در فضای مجازی نشوند. طب سنتی و دارو‌های مرتبط هم مثل طب مدرن دارای عوارض جانبی هستند و طب سنتی علمی به هیچ روی جایگزین طب مدرن نیست و ضمن پایبندی به اصول طب مدرن، فعالیت می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->