افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

تشکیل «شورای ترافیک شهر» در شهرداری مشهد

  • کد خبر: ۳۰۰۰۸
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
تشکیل «شورای ترافیک شهر» در شهرداری مشهد
با همکاری شهرداری مشهد و مجهز‌شدن دوربین‌های ثبت تخلفات، طرح ترافیک L.E.Z یک گام به اجرا نزدیک شد.
به گفته رئیس‌پلیس راهور استان، با همکاری شهرداری مشهد و مجهز‌شدن دوربین‌های ثبت تخلفات، طرح ترافیک L.E.Z یک گام به اجرا نزدیک شد و با متصل‌شدن دوربین‌های ثابت و ۵ دوربین متحرک به سامانه اعمال قانون هوشمند هم‌زمان با ثبت تخلف، این موضوع از‌طریق پیامک به مالک خودرو اطلاع‌رسانی خواهد شد.
سرهنگ حمیدرضا دهنوی، با بیان این مطلب در چهاردهمین جلسه شورای شهرداران شهرداری، افزود: پلیس راهور با منطبق‌کردن مناطق خود با مناطق شهرداری مشهد، اولین قدم را برای عملیاتی‌کردن تفاهم‌نامه میان شهرداری و پلیس راهور استان برداشته است. دهنوی با بیان اینکه سیاست‌های ترافیکی در شورای ترافیک شهر بررسی خواهد شد، افزود: پلیس راهور در سال‌۹۹، ۴ هدف را دنبال خواهد کرد که اصلی‌ترین آن، کاهش تصادفات و تعداد جان‌باختگان ناشی از تصادفات است.
در این مراسم معاون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره‌به امضای تفاهم‌نامه شهرداری و نیروی انتظامی در‌راستای اجرای ماده‌۱۰۸ قانون برنامه ششم توسعه کشور گفت: با همکاری پلیس راهور، «شورای ترافیک شهر» در شهرداری تشکیل می‌شود.
خلیل‌ا... کاظمی بیان کرد: اعمال ماده قانون ۱۰۸ برنامه ششم توسعه کشور با تأکید شهردار و فرمانده نیروی انتظامی استان برای اولین‌بار در کشور با امضای تفاهم‌نامه‌ای اجرایی خواهد شد و با این تفاهم‌نامه میان شهرداری و پلیس راهور، قرار است نظم و انضباط ترافیکی بیشتری در شهر حاکم شود. وی درباره جزئیات این تفاهم‌نامه گفت: براساس این تفاهم‌نامه که حدود ۲ ماه قبل به امضا رسید، اقدامات شهرداری در حوزه راهنمایی و رانندگی و هماهنگی‌های مورد‌نیاز، فقط در چهارچوب این تفاهم‌نامه انجام خواهد شد.
معاون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: با اجرایی‌شدن این تفاهم‌نامه، حرکت بسیار خوبی در‌راستای کاهش تصادفات، کاهش ترافیک و سایر موضوعات مرتبط با حوزه حمل‌و‌نقل و ترافیک انجام خواهد شد. وی گفت: در این شورا که به ریاست شهردار مشهد برگزار می‌شود، برنامه‌ها و سیاست‌های ترافیکی مرتبط با حمل‌و‌نقل و پروژه‌های عمرانی، پس‌از بررسی با حضور پلیس راهور، به تصویب خواهد رسید. کاظمی تصریح کرد: هر‌ساله برنامه‌های ترافیکی حوزه شهری، تنظیم و به پلیس راهور تحویل داده می‌شود و پلیس راهور در اجرای این برنامه‌ها با مدیریت شهری همکاری می‌کند. وی ادامه داد: سامانه الکترونیک خدمات پلیس راهور در شهرداری مشهد راه‌اندازی می‌شود و در‌اختیار پلیس راهور قرار خواهد گرفت تا همه درخواست‌ها و پاسخ‌گویی‌ها در حوزه حمل‌و‌نقل و ترافیک و سایر موارد در مناطق مختلف شهرداری مشهد به‌صورت الکترونیکی انجام شود. وی بیان کرد: در چارچوب این تفاهم‌نامه، مناطق پلیس راهور با مناطق شهری منطبق شده و برای هر منطقه شهری، یک رئیس پلیس راهور مشخص و معرفی شده است تا هماهنگی‌های لازم با سرعت بیشتری انجام شود. در این مراسم مهدی حاتمی مدیرکل حوزه شهردار و امور هماهنگی مناطق شهرداری مشهد نیز با اشاره به تفاهم شهرداری و نیروی انتظامی برای اجرای ماده ۱۰۸ گفت: اجرای این ماده برای اولین بار از سوی کلانشهر مشهد الگویی برای سایر شهر‌ها خواهد شد. این اقدام باعث از میان رفتن تداخل و هماهنگ شدن روسای پلیس راهور با شهرداران مناطق خواهد شد.
گفتنی است در این مراسم روسای پلیس راهور مناطق شهری کلانشهر مشهد نیز معرفی شدند
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->