شهردار مشهد مقدس: با خروج زندان مرکزی از بافت شهری، سرانه‌های خدماتی برای شهروندان افزایش می‌یابد شکایت از بوی نامطبوع خودرو‌های تخلیه زباله حوالی پارک خورشید مشهد تکمیل خط انتقال متمرکز آب از شوریجه به مشهد تا پایان تابستان سال ۱۴۰۴ جشنواره «طعم و رنگ پاییزی مشهد» با استقبال گرم شهروندان در حال برگزاری است + فیلم اضافه‌شدن ۱۲ هکتار فضای سبز به سرانه شهری با انتقال زندان مرکزی مشهد شهردار مشهدمقدس: پروژه کلیدی پارکینگ میدان شهدا (توحید) به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۵ آبان ۱۴۰۳) طرح «طاهرین»، الگویی برای سبک زندگی معنوی و اصلاح نگرش شهروندان مشهدی | فعالیت ۲۰۰ داوطلب در این طرح توضیحات شهردار مشهد درباره پروژه مشترک آستان قدس رضوی و مدیریت شهری (۱۴ آبان ۱۴۰۳) بهره‌برداری از فاز اول پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی (ره) به بولوار نماز مشهد در دهه فجر ۱۴۰۳ شهروندخبرنگار | درخواست ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی در بولوار هدایت مشهد + پاسخ برپایی بازار سیار صنایع دستی بانوان کارآفرین در مشهد (۱۴ آبان ۱۴۰۳) بهره‌برداری از هفت طرح عمرانی در محدوده حرم مطهر رضوی در آینده‌ای نزدیک خدمات‌رسانی فرودگاه مشهد به حدود ۵ میلیون زائر رضوی در نیمه‌ نخست سال ۱۴۰۳ هوای کلانشهر مشهد برای دومین روز پیاپی «آلوده» است (۱۴ آبان ۱۴۰۳) درباره کوچه «مسجد رانندگان» در خیابان امام‌رضا(ع) مشهد | حکایت «رانندگان» و کوچه‌ای پشت چهنو اجرای ۶۱۷ پروژه طی سه سال در منطقه پنج شهرداری مشهد شهردار مشهد: برای تمام حوزه‌های کلان مشهد پروژه داریم
سرخط خبرها

از هر ۱۰ خودرو در حال تردد در خیابان‌های مشهد، ۸ خودرو تک‌سرنشین است/ هیچ‌گونه کمک دولتی در یارانه‌های حمل‌ونقل دریافت نکرده‌ایم

  • کد خبر: ۱۴۰۷۷
  • ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
از هر ۱۰ خودرو در حال تردد در خیابان‌های مشهد، ۸ خودرو تک‌سرنشین است/ هیچ‌گونه کمک دولتی در یارانه‌های حمل‌ونقل دریافت نکرده‌ایم
مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در برنامه زنده تلویزیونی «اشاره» گفت: در راستای نوسازی و بهسازی ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری، در سال جاری ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان افزوده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، وی با بیان این خبر افزود: درحال حاضر حدود ۱۱ هزار دستگاه تاکسی در مشهد وجود دارد که میانگین عمر این خودروها ۱۰ سال است؛ درحالی‌که بر طبق استانداردهای جهانی خودروهای تاکسی پس از ۵ سال کارکرد از رده خارج می‌شوند.

وی ادامه داد: مشکل بزرگ ما کمبود و محدودیت منابع مالی است؛ با توجه به اینکه درحال حاضر تهیه یک دستگاه اتوبوس باکیفیت نزدیک به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار می‌طلبد، کار اصلاح و بهسازی شبکه حمل‌ونقل به‌دشواری انجام می‌شود.

بهاروند اظهار کرد: در ادوار گذشته دولت‌ها نیز تعهدات خود را مبنی بر کمک به شهرداری‌ها برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل انجام نداده‌اند که به‌دشواری کار افزوده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد:  به‌طور میانگین از هر ۱۰ خودرو درحال تردد در خیابان‌ها، ۸ خودرو تک‌سرنشین است که این رفتار شهروندی باید اصلاح شود. البته در موضوع خودروهای شخصی باید یک‌بار برای همیشه به یک تصمیم قاطع در کشور برسیم که آیا اراده‌ای برای اصلاح شرایط و آلایندگی خودروها وجود دارد یا خیر.

بهاروند با بیان اینکه شهرداری به‌طور جدی پیگیر تکمیل کمربند سبز جنوبی است، گفت: عملیات حفاری خط ۳ قطار شهری تا پایان سال به اتمام رسیده و عملیات حفاری خط ۴ از ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد اما طرح ترافیک هسته مرکزی شهر ازنظر ما لازم‌الاجراست.

وی ادامه داد: اقدامات مختلفی برای کاهش آلودگی هوا و کاهش معضل ترافیک درحال اجراست، اما تمام این‌ها تنها در صورت همراهی مردم، کمک و حمایت سایر دستگاه‌ها مفید خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در شبکه حمل‌ونقل عمومی، تنها یک‌سوم هزینه سفر شهروندان به‌صورت کرایه از ایشان اخذ می‌شود و دوسوم باقی‌مانده از محل بودجه شهرداری به‌صورت یارانه به شرکت‌های حمل‌ونقل پرداخت می‌شود. در دوره فعلی مدیریت شهری هیچ‌گونه کمک دولتی در یارانه‌های حمل‌ونقل دریافت نکرده‌ایم و حتی در موضوعات تصریح‌شده در قانون نیز دولت از انجام تعهدات خود در قبال شهرداری سرباز زده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->