۲۵ هزار بسته تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شد + فیلم دیوار ندبه چیست و پیامبر اسلام(ص) چه ارتباطی با این دیوار دارند؟ برپایی نمایشگاه عکس «شکوه قم در قاب تاریخ» در قم نقش خانواده در پرورش نسل آینده از دیدگاه امام رضا(ع) خاطره‌ای که ده سال حاجی‌زاده را در لیست شهدا نگاه داشت برپایی دوره‌های آموزش عمومی قرآن کریم در مساجد سراسر کشور آموزش سواد رسانه‌‌ای در مساجد مشهد بیست‌و‌دومین جشنواره فرهنگی‌هنری امام‌رضا(ع) در ۳۱ استان برگزار می‌شود اجرای طرح مساجد جامعه‌پرداز در مشهد ماجرای یک بانوی تونسی و قرآنی که به مشهد رسید | وقتی شفای یک بیمار به هنر پیوند خورد دیدار تولیت آستان قدس رضوی با خانواده آتش نشان فداکار مشهدی به من مشورت بدهید! کلید طلایی برای ساختن سرنوشتی روشن | مروری بر فواید مشورت در زندگی وقف، از سنت دیروز تا موتور توسعه امروز آیت‌الله علم‌الهدی: مجتمع‌های آموزشی ویژه بانوان درمناطق حاشیه‌ای برای جذب نسل جوان ایجاد شود آزادی ۱۵۰۰ زندانی خراسان رضوی به مناسبت سالروز میلاد پیامبراسلام(ص) | آغاز پویش «به عشق پیامبر(ص) می‌بخشم» + فیلم نماز باران در حرم مطهر امام‌رضا(ع) اقامه شد هجرت تاریخی حضرت معصومه(س) به قم و پیام‌های ماندگار آن برای جهان اسلام خراسان رضوی، پیشگام در بهره‌برداری از انرژی خورشیدی و طرح‌های نوین آبیاری با سرمایه وقف رشد فکری و ایجاد نشاط اجتماعی به سبک پیامبر مهربانی | بررسی جلوه‌ها و آثار مشورت در سیره پیامبر ختمی‌مرتبت(ص)
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: ثمره قیام فاطمی، تحقق گفتمان انحراف‌ستیزی در امت اسلامی بود | مظلومیت ابزار قوی برای نشان‌دادن چهره ظالم در جامعه است

  • کد خبر: ۳۰۳۹۱۱
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
آیت‌الله علم‌الهدی: ثمره قیام فاطمی، تحقق گفتمان انحراف‌ستیزی در امت اسلامی بود | مظلومیت ابزار قوی برای نشان‌دادن چهره ظالم در جامعه است
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) مؤسس اصل و ابتکار یک گفتمان در اساس جامعه و سیاست اسلامی به عنوان انحراف ستیزی و دشمن‌ستیزی بوده است، گفت: ایشان با قیام خود نشان دادند که اگر یک جریان انحرافی با تزویر و زور بر مردم مسلط شد باید مقابل آن ایستاد و مقاومت کرد

به گزارش شهرآرانیوز؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در اجتماع عظیم فاطمیون که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: برخی شبهاتی مطرح می‌کنند که وقتی مردم در لحظه رحلت پیامبر اکرم (ص) دورهم جمع شدند و برای مسئله حکومت و رهبری جامعه تصمیم گرفتند آیا قیام حضرت زهرا (س) به عنوان مخالفت با این تصمیم، مقابله با مردم‌سالاری نبوده است که برخلاف تصمیم امت اسلام در مقابل این تصمیم که حاکمیت سقیفه بنی ساعده بوده است، ایشان قیام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) مؤسس اصل و ابتکار یک گفتمان در اساس جامعه و سیاست اسلامی به عنوان انحراف ستیزی و دشمن‌ستیزی بوده است، افزود: اگر یک جریان انحرافی بر مردم مسلط شد آیا باید تسلیم شد و یا باید نسبت به آن مقابله و قیام کرد؛ مردم‌سالاری عبارت است از اینکه در فضای باز مردم با اختیار تصمیم بگیرند و در یک تصمیم جمعی و حداکثری بقیه افراد به عنوان مردم‌سالاری تمکین کنند اما اگر در جایی زور بر مردم مسلط شد و مردم را به تمکین وادار کرد و مردم در مقام حفظ جان قدرت مقابله نداشتند و تمکین از زور کردند، این دیگر مردم‌سالاری نیست بلکه حاکمیت استبدادی است.

آیت‌الله علم‌الهدی: ثمره قیام فاطمی؛ تحقق گفتمان انحراف ستیزی در امت اسلامی بود | مظلومیت ابزار قوی برای نشان دادن چهره ظالم در جامعه است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: همچنین اگر به جای زور گروهی با تزویر بر مردم مسلط شوند و با تزویر تصمیم اقلیت را چهره اکثریت بپوشانند و مردم را مجبور به تسلیم کنند، دیگر نامش مردم‌سالاری نیست؛ در همین راستا آنچه در انحراف سقیفه بنی ساعده پیش آمد جریان مردم‌سالاری نبود بلکه جریان اقلیتی حداقل 25 نفر بود که مردم را در برابر یک عده قدرت‌طلب و منفعت‌طلب تزویر کردند؛ در این شرایط صدیقه اطهر (س) در مقابل با این انحراف قیام کردند، در شرایطی که اگر ایشان در برابر این تزویر قیام نمی‌کردند به‌کلی اساس اسلام برچیده می‌شد.

او با بیان اینکه اگر امیرالمؤمنین (ع) در آن شرایط دست به ذوالفقار می‌بردند، اندیشه مکتبی و آسمانی بودن قران به جای خود نمی‌ماند، بیان کرد: به فرموده امام باقر (ع) بعد از پیغمبر (ص) همه مرتد شدند، به‌جز ۳ تا ۷ نفر، اما بقیه از فرمایش پیامبر (ص) خارج شدند و تنها همین تعداد بودند که «أشهَدُ أَنّ عَلیاً، ولی الله» می‌گفتند و بقیه به سفارش پیغمبر (ص) عمل نمی‌کردند. انحراف امت را گرفت و تنها مبارزه میدان انحراف حضرت صدیقه زهرا بود.

مظلومیت ابزار قوی برای نشان دادن چهره ظالم در جامعه است

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه انحراف در حکومت امکان داشت تا ازهم‌گسیختگی رشته اسلام و عبودیت پیش برود، خاطرنشان کرد:  قیام حضرت فاطمه (س) نشان داد که اگر بنا شد قدرت در جریان دین و اسلام قرار گرفت و جامعه در مقابل تیرگی اوضاع به‌کلی منحرف شد از چه راهی باید  با آن مقابله کرد و چه مبارزه‌ای را با کفر باید شروع کرد.

وی با بیان اینکه خود مظلومیت یک ابزار قوی است، تأکید کرد: امام خمینی (ره) در ابتدای انقلاب از تعبیر پیروزی خون بر شمشیر استفاده کردند؛ این دقیقه همان گفتمانی است که حضرت فاطمه  (س) بنیان‌گذاری کردند. 

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در اجتماع عظیم فاطمیون که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: برخی شبهاتی مطرح می‌کنند که وقتی مردم در لحظه رحلت پیامبر اکرم (ص) دورهم جمع شدند و برای مسئله حکومت و رهبری جامعه تصمیم گرفتند آیا قیام حضرت زهرا (س) به عنوان مخالفت با این تصمیم، مقابله با مردم‌سالاری نبوده است که برخلاف تصمیم امت اسلام در مقابل این تصمیم که حاکمیت سقیفه بنی ساعده بوده است، ایشان قیام کرده‌اند.

این عالم دینی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) مؤسس اصل و ابتکار یک گفتمان در اساس جامعه و سیاست اسلامی به عنوان انحراف ستیزی و دشمن‌ستیزی بوده است، افزود: اگر یک جریان انحرافی بر مردم مسلط شد آیا باید تسلیم شد و یا باید نسبت به آن مقابله و قیام کرد؛ مردم‌سالاری عبارت است از اینکه در فضای باز مردم با اختیار تصمیم بگیرند و در یک تصمیم جمعی و حداکثری بقیه افراد به عنوان مردم‌سالاری تمکین کنند، اما اگر در جایی زور بر مردم مسلط شد و مردم را به تمکین وادار کرد و مردم در مقام حفظ جان قدرت مقابله نداشتند و تمکین از زور کردند، این دیگر مردم‌سالاری نیست بلکه حاکمیت استبدادی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: همچنین اگر به جای زور گروهی با تزویر بر مردم مسلط شوند و با تزویر تصمیم اقلیت را چهره اکثریت بپوشانند و مردم را مجبور به تسلیم کنند، دیگر نامش مردم‌سالاری نیست؛ در همین راستا آنچه در انحراف سقیفه بنی ساعده پیش آمد جریان مردم‌سالاری نبود بلکه جریان اقلیتی حداقل ۲۵ نفر بود که مردم را در برابر یک عده قدرت‌طلب و منفعت‌طلب تزویر کردند؛ در این شرایط صدیقه اطهر (س) در مقابل با این انحراف قیام کردند، در شرایطی که اگر ایشان در برابر این تزویر قیام نمی‌کردند به‌کلی اساس اسلام برچیده می‌شد.

علم الهدی با بیان اینکه اگر امیرالمؤمنین (ع) در آن شرایط دست به ذوالفقار می‌بردند، اندیشه مکتبی و آسمانی بودن قران به جای خود نمی‌ماند، بیان کرد: به فرموده امام باقر (ع) بعد از پیغمبر (ص) همه مرتد شدند، به‌جز ۳ تا ۷ نفر، اما بقیه از فرمایش پیامبر (ص) خارج شدند و تنها همین تعداد بودند که «أشهَدُ أَنّ عَلیاً، ولی الله» می‌گفتند و بقیه به سفارش پیغمبر (ص) عمل نمی‌کردند. انحراف امت را گرفت و تنها مبارزه میدان انحراف حضرت صدیقه زهرا بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->