ایلان ماسک در مخالفت با دونالد ترامپ، یک حزب سیاسی جدید تشکیل داد اپلیکیشن‌ها چگونه جاسوسی می‌کنند؟ هوش مصنوعی منابع انرژی را غارت می‌کند | زنگ خطر در مصرف برق و آب گوشی تاشوِ آیفون به‌زودی عرضه خواهد شد | باکیفیت و البته گران! بسته‌های اینترنت اپراتور همراه ایرانسل تا ۷۰ درصد گران شد! (۱۱ تیر ۱۴۰۴) نامه انجمن تجارت الکترونیک به وزیر ارتباطات درباره محدودیت پلتفرم‌ها مجیک V۵ آنر، باریک‌ترین گوشی تاشوی جهان + مشخصات و قیمت وزیر ارتباطات: اختلالات اینترنت ناشی از حملات خارجی است تحقیقات جدید: آلزایمر ممکن است یک بیماری مغزی نباشد مصوبه جدید دولت: پلتفرم‌های آنلاین طلا باید زیر نظر بورس بروند ماینرهای غیرمجاز، سالانه، بیش از ۲ میلیارد دلار به صنعت برق کشور خسارت می‌زنند آیا رابطه‌ای بین خوردن پنیر و کابوس‌دیدن وجود دارد؟ بازارها و خدمات مالی نوبیتکس به تدریج درحال بازگشایی است خستگی ناشی از هوش مصنوعی چیست و چطور با آن مقابله کنیم؟ مایکروسافت: هوش مصنوعی در تشخیص شرایط پیچیده بهتر از پزشکان عمل می‌کند دانشمندان می‌گویند مغز انسان نور تولید می‌کند کمیسیون اینترنت نصر تهران از دولت خواست از آسیب‌دیدگان دیجیتال جنگ هم حمایت کند سامسونگ: به فعال‌سازی ویژگی ضدسرقت گوشی اهمیت بدهید مجلس استفاده و حمل و خرید و فروش استارلینک را ممنوع کرد نمایشگر آیفون ۱۷ بزرگ‌تر از نمایشگر نسل‌های قبل خواهد بود
سرخط خبرها

اپراتور‌ها اعتماد مشترکان را خدشه‌دار کردند!

  • کد خبر: ۳۰۵۵۰
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
اپراتور‌ها اعتماد مشترکان را خدشه‌دار کردند!
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به افشای داده‌های کاربران در برخی اپراتور‌ها تاکید کرد: مهمترین سرمایه یک اپراتور، اعتماد عمومی و اعتماد مشترکان است و اگر آن را از دست بدهد، دیگر چیزی ندارد.
به گزارش شهرآرانیوز، از ابتدای سال جاری اخباری از نشت اطلاعات کاربران سازمان‌ها و اپلیکیشن‌ها شنیده شد و مرکز ماهر نیز در بیانیه‌ای در رابطه با روند افشا داده‌های سازمان‌ها و کسب‌وکار‌ها در فضای مجازی، با اعلام این نکته که ارتقای هر سیستمی، از جمله امنیت و حفاظت از داده‌های شهروندان نیازمند دریافت بازخورد‌ها و تصحیح آن سیستم است، تاکید کرد «مسوولیت پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی هر دستگاه، بر عهده بالاترین مقام آن دستگاه خواهد بود.».

اما آخرین خبر از جدیدترین موارد مربوط به نشت اطلاعات به نشت اطلاعات ۵.۵ میلیون مشترک اپراتور رایتل مربوط بود که حسین فلاح جوشقانی - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- همان زمان درباره آن اظهار کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد اطلاعات لورفته متعلق به چهار سال پیش بوده و توسط عامل انسانی رخ داده است. در هر حال رایتل مسئول حفاظت از داده‌ی مشترکین است و باید برخورد مسئولانه‌ای از خود نشان دهد. طبق ضوابط پروانه برخورد جدی خواهیم کرد.

البته پس از آن رایتل در بیانیه‌ای اعلام کرد: مشترکین رایتل بزرگترین سرمایه ما هستند و همچنین حفظ محرمانگی و حریم خصوصی مشترکین از اصول اولیه و قطعی رایتل است و اخبار منتشره درخصوص درخواست فرد باجگیر از رایتل کذب محض است.

در این راستا فلاح جوشقانی با بیان اینکه به این اپراتور اخطار داده شده است، گفت: ما از شنبه گذشته به رایتل اخطار دادیم و آن‌ها طبق پروانه ۱۰ روز وقت دارند که به ما پاسخ بدهند. نهاد‌های مسوول هم در حال بررسی موضوع هستند و نتایج را اعلام می‌کنیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره جریمه‌ای که برای موارد افشای داده در نظر گرفته شده، اظهار کرد: اگر طبق آنچه که در پروانه اپراتور‌ها وجود دارد، تخلفی محرز شود، متخلف جریمه نقدی هم می‌شود. ولی اینکه اعتماد عمومی یک اپراتور خدشه وارد شود، جریمه سنگین‌تری است.

فلاح جوشقانی در پاسخ به اینکه حفاظت از داده‌های شخصی در اپراتور‌ها چقدر جدی گرفته می‌شود؟ گفت: آن‌ها تمام توانشان را می‌گذارند که این موضوعات تکرار نشود، اما در این مورد باید بررسی شود که چه اتفاقی افتاده، اگر قصوری بوده، باید بررسی شود و با آن برخورد خواهد شد. اما مهمترین سرمایه یک اپراتور، اعتماد عمومی و اعتماد مشترکان است و اگر این را از دست بدهد دیگر چیزی ندارد.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->