پایان سرخک و سرخجه در ایران؛ تأیید رسمی تا سال ۲۰۲۳ کنکور ۱۴۰۴ در آرامش برگزار شد | شروع ترم نوورودها به تعویق افتاد ۸ هزار نیروی پلیس راهور برای تأمین ایمنی تردد زائران اربعین ۱۴۰۴ آماده‌باش هستند زلزله ۴.۶ ریشتری شاهرود را لرزاند (۲۷ تیر ۱۴۰۴) آغاز رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در کنکور ۱۴۰۴ راه اندازی ۳۰ اورژانس اجتماعی در کشور | ایجاد بیش از ۵ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف بهزیستی ۶۳ کشته و ۲۹۰ زخمی در سیل مرگبار ایالت پنجاب پاکستان + فیلم (۲۶ تیر ۱۴۰۴) پیگیری برای ثبت جهانی روستای «مارین» (۲۶ تیر ۱۴۰۴) درباره بادکش درمانی که به یکی از رایج ترین روش های درمانی سنتی تبدیل شده است | درمان‌های آرام بخش افزایش اعتبارات حوزه میراث فرهنگی اردبیل (۲۶ تیر ۱۴۰۴) دفترچه سؤالات نوبت دوم کنکور ریاضی و علوم انسانی ۱۴۰۴ منتشر شد + لینک سوالات حق پرستاری مددجویان بهزیستی با اولویت سه دهک اول در حال پیگیری است ویدئو | مسئولیت‌پذیری و اقدام بموقع پرستاران شیرخوارگاه آمنه تهران پیش از بمباران رژیم صهیونیستی سارقان موتورسیکلت‌های تهران دستگیر شدند مستمری‌بگیران زن می‌توانند مستمری همسر خود را نیز دریافت کنند کلاهبرداری که همسر باردارش را روانه زندان کرد پیداشدن پیکرهای بیش از ۶۰ درصد شهدای جنگ ۱۲روزه، توسط نیرو‌های هلال‌احمر واریزی به حساب بازنشستگان صندوق ذخیره فرهنگیان (۲۶ تیر ۱۴۰۴) گرما این بیماری‌ها را تشدید می‌کند ممانعت از پوشش خبری کنکور سراسری ۱۴۰۴ در دانشگاه فردوسی مشهد + فیلم با این صبحانه قند خون خود را پایین بیاورید نقش مادر در تربیت فرزند و اشتباهات رایج مادران ۲ شرور به اتهام درگیری دسته‌جمعی در تهران دستگیر شدند (۲۶ تیر ۱۴۰۴) ابلاغ ۲۴ راهنمای تجویز دارو و پروتکل درمانی ثبت‌نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان با عقدنامه‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۴ قابل انجام است + جزئیات آیا لکه‌های سفید روی ناخن‌ها نشانه کم‌خونی است؟ کاهش ۵۲ درصدی طلاق در خانواده‌های دارای چهار فرزند به بالا اعتراض داوطلبان آزمون سمپاد درباره لو رفتن سؤالات آزمون ورودی به کجا رسید؟ چیزی به نام وِیپ ایمن وجود ندارد
سرخط خبرها

تراموا چقدر در کاهش ترافیک تهران موثر خواهد بود؟

  • کد خبر: ۳۱۶۰۴۳
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
تراموا چقدر در کاهش ترافیک تهران موثر خواهد بود؟
از آنجایی که سال هاست تهران با داشتن متروی گسترده و سیستم بی آر تی، با مشکلاتی نظیر ترافیک و آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کند؛ اجرای تراموا، به‌ویژه نوع لاستیکی آن، می‌تواند به عنوان مکملی برای سیستم‌های موجود، به بهبود وضعیت کمک کند.

به گزارش شهرآرانیوز، در پی چالش‌های روزافزون حمل‌ونقل عمومی در شهر‌های پرجمعیت، تراموا‌ها به عنوان راهکاری نوین برای بهبود این وضعیت مطرح شده‌اند. این سیستم حمل‌ونقلی، که مابین اتوبوس و مترو قرار می‌گیرد، با مزایای چشمگیری همچون کاهش آلودگی هوا و ترافیک، ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و همچنین افزایش ظرفیت جابجایی مسافر، توجه بسیاری از شهر‌ها را به خود جلب کرده است.

تراموا‌ها در طول زمان تکامل یافته و انواع گوناگونی از آنها در شهر‌های مختلف جهان به کار گرفته می‌شوند. از تراموا‌های سنتی با ریل‌های فولادی تا تراموا‌های مدرن سبک، تراموا قطار‌های ترکیبی، تراموا‌های بی‌سیم و تراموا‌های لاستیکی، هر کدام بر اساس شرایط خاص شهری و نیاز‌های حمل‌ونقلی انتخاب می‌شوند.

هرچند هر نوع تراموا مزایا و معایب خاص خود را دارد، اما تراموا‌های چرخ لاستیکی به عنوان گزینه‌ای مناسب برای شهر‌هایی مانند تهران، که با محدودیت‌های زیرساختی مواجه هستند، مطرح شده است. این نوع تراموا با کاهش هزینه‌های زیرساختی، انعطاف‌پذیری بالا و امکان حرکت در مسیر‌های ترکیبی، می‌تواند به عنوان مکملی برای سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی موجود در تهران مورد استفاده قرار گیرد.

ظرفیت تراموا در مقایسه با اتوبوس

تراموا در مقایسه با اتوبوس‌ها که ظرفیت جابجایی ۲,۰۰۰ تا ۲۵,۰۰۰ مسافر در ساعت و سرعت متغیر دارند و مترو که ظرفیت جابجایی ۴۰,۰۰۰ تا ۸۰,۰۰۰ مسافر در ساعت و سرعت بالای ۳۰ کیلومتر بر ساعت دارد، تراموا می‌تواند به‌عنوان یک راهکار میانی و مکمل عمل کند.

از آنجایی که سال هاست تهران با داشتن متروی گسترده و سیستم BRT، با مشکلاتی نظیر ترافیک و آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کند؛ اجرای تراموا، به‌ویژه نوع لاستیکی آن، می‌تواند به عنوان مکملی برای سیستم‌های موجود، به بهبود وضعیت کمک کند. در حال حاضر اجرای آزمایشی در مسیر ازادی به سمت شرق در حال اجراست.

مزایای استفاده از تراموا در تهران

یکی از مزایای استفاده از تراموا‌های برقی، کاهش انتشار آلاینده‌های ناشی از اتوبوس‌های دیزلی و یکی دیگر از مزایای آن میتواند منجر به کاهش ترافیک شود، زیرا اختصاص خطوط ویژه تراموا می‌تواند بخشی از مسافران خودرو‌های شخصی را به خود جذب کند.

بهبود دسترسی به حمل‌ونقل عمومی را هم میتوان یکی دیگر از نقاط مثبت تراموا قلمداد کرد چراکه می‌تواند مناطق پرجمعیت، اما بدون پوشش مترو را به شبکه حمل‌ونقل متصل کند و با برنامه‌ریزی مناسب، باعث بهبود کیفیت زندگی شهری شود.پ

به منظور بررسی امکان‌پذیری و کارایی تراموا در تهران، اجرای آزمایشی تراموای لاستیکی در برخی مسیر‌های پرتردد (مانند مسیر ولیعصر یا منطقه ۲۲) می‌تواند رویکرد مناسبی باشد. تراموای لاستیکی با مزایایی نظیر کاهش هزینه‌های زیرساختی و انعطاف‌پذیری بالا، می‌تواند به عنوان گزینه‌ای عملی‌تر برای تهران مطرح شود.

در پایان گفتنی است با توجه به مشکلات ترافیکی و آلودگی هوای تهران، اجرای تراموا می‌تواند به کاهش این مشکلات کمک کند. با این حال، نیاز به زیرساخت‌های مناسب و هماهنگی با سایر سیستم‌های حمل‌ونقل از چالش‌های اصلی اجرای این طرح است. پیشنهاد می‌شود که ابتدا اجرای آزمایشی تراموا‌های لاستیکی در مسیر‌های پرتردد تهران انجام شود تا امکان‌سنجی و کارایی این سیستم به طور دقیق بررسی شود.

در حال حاضر تهران در مسیر بهره مندی از تراموا قرار گرفته و روند تست گرم این مُد حمل و نقلی در هفته جاری آغاز شده است؛ ۲ رام تراموی چینی در مسیر میدان آزادی تا پایانه شرق قدیم و از ساعت ۲۴ تا ۳ بامداد به مدت ۲ ماه تست خواهد شد و در صورت موفقیت آمیز بودن تست، وارد مراحل بعدی اخذ مجوز، تأمین منابع مالی و تولیدانبوه از طریق عقد قرارداد با شرکت‌های چینی خواهد شد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->