رئیس شورای شهر مشهد: هزینه ساخت هر کیلومتر قطار شهری معادل با چهار پل چهار سطحی است | روند خدمت به مردم را متوقف نمی‌کنیم + فیلم موزه زنده میدان عدالت مشهد لیست کامل بوستان‌های بانوان مشهد دارای اتاق مادر و کودک + جزئیات مشهد، قطب دیپلماسی شهری در میان کلانشهرهای ایران قلندرشریف: خط ۳ مترو مشهد مهم‌ترین بخش ریلی شهری کشور است | مشهد در حوزه قطارشهری خودکفا شده است  تشکیل ۴ کمیته ذیل کارگروه «سرمایه گذاری برای تولید» در شورای اسلامی شهر مشهد خراسان رضوی و مشهد، رتبه نخست کاهش تلفات حوادث رانندگی درون‌شهری طی سال ۱۴۰۳ معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد خبر داد: کاهش ۱۴ درصدی تلفات حوادث ترافیکی در مشهد در سال ۱۴۰۳ مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی حمل‌ونقل شهرداری مشهد: ۸۸ درصد متوفیان تصادفات مشهد در سال ۱۴۰۳ عابران و موتورسیکلت‌سواران بودند فصل طغیان شته در باغات و فضای سبز شهری مشهد | به ۱۶۰ درخواست مردم در خصوص آفات رسیدگی شد مرکز نوآوری‌های حمل‌ونقل شهرداری مشهد آغازبه‌کار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) + فیلم نقشه تصادفات مرگ‌بار مشهد در ۱۴۰۳ | راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده، قربانیان اصلی ترافیک مشهد هوای کلانشهر مشهد برای دومین روز پیاپی آلوده است (۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) فقط ۶درصد از بیمارستان‌های مشهد در برابر آتش‌سوزی ایمن هستند | گزارش شهرآرانیوز از راهکار‌های ایمن‌سازی مراکز درمانی مشهد آغاز به کار نشست متروپلیس در مشهد با حضور دبیرکل انجمن کلانشهر‌های جهان + فیلم (۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) افزایش یک‌ساعته سرویس‌دهی مترو مشهد در روز جمعه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) هم‌زمان با برگزاری کنکور افتتاح اولین مرکز نوآوری محیط‌زیست و خدمات شهری در مشهد | پیوند مدیریت شهری و دانش‌بنیان‌ها برای مقابله با چالش‌ها ایمنی شهری؛ آغازگر تحول در حمل‌ونقل مشهد مشهد یکپارچه آماده برگزاری جشن‌های میلاد باسعادت امام‌رضا(ع)
سرخط خبرها

اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد اعتبار برای راه‌اندازی خط ۳ قطارشهری مشهد | برای تأمین واگن‌ها مشکلی نداریم

  • کد خبر: ۳۱۶۸۶
  • ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد اعتبار برای راه‌اندازی خط ۳ قطارشهری مشهد | برای تأمین واگن‌ها مشکلی نداریم
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: راه‌اندازی خط ۳ قطارشهری مشهد نیازمند ۳۰۰۰ میلیارد اعتبار است.

جانقربان/شهرآرانیوز- کیانوش کیامرز در حاشیه مراسم ادامه حفاری پروژه خط ۳ قطارشهری مشهد (پایانه مسافربری تا شهرک ابوذر) افزود: شهرداری مشهد ۱۰۰۰ میلیارد از اعتبار مورد نیاز خط جدید را تأمین کرده است و ۲۰۰۰ میلیارد باقی‌مانده در یک سال آینده تأمین خواهد شد.


وی اظهار کرد: خط ۳ قطارشهری مشهد در ۳ گام پیش خواهد رفت که این تقسیم‌بندی‌ها به‌دلیل هزینه‌های بسیار بالای این پروژه است.


این مقام مسئول گفت: مسیر پایانه تا میدان شهدا، میدان شهدا تا امامت ۴۹ و محدوده الهیه ۳ گام پیش‌بینی شده هستند که آن‌ها را پیش خواهیم برد.


مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد اظهار کرد: طول خط ۳ قطارشهری مشهد ۲۸.۵ کیلومتر است که ۵/۵ کیلومتر آن در گام اول، ۶ کیلومتر در گام دوم و باقی در گام سوم راه‌اندازی خواهد شد.


کیامرز با اشاره به اینکه اولویت پولی برای راه‌اندازی گام یک است که به حرم مطهر متصل می‌شود، افزود: تنها مسئله تأمین منابع مالی است و اکنون برای حفاری مسیر پایانه تا شهرک ابوذر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.


وی گفت: ۳۰ درصد از اجناس استفاده‌شده در این پروژه خارجی است که امیدواریم بتوانیم هزینه‌های آن را تأمین کنیم.


کیامرز اظهار کرد: برای تأمین واگن‌ها مشکلی نداریم و در حفاری‌های زیرزمینی باتوجه‌به فناوری‌هایی که در اختیار داریم به مشکلی برنخواهیم خورد.


گفتنی است حفاری مسير پايانه مسافربری امام رضا(ع) تا شهرک ابوذر به طول ۶.۳ کیلومتر است و تا مهرماه سال آینده به پایان خواهد رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->