راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

همه پای کوه پارک

  • کد خبر: ۳۲۱۷۶
  • ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
همه پای کوه پارک
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی و مدیران شهری روز گذشته از روند اجرای پروژه «کوه پارک» بازدید کردند.
مسعود سلطانی/شهرآرانیوز - ۴ نفر از نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی به‌همراه شهردار مشهد از روند اجرای پروژه کوه‌پارک بازدید کردند. در این بازدید که از ساعت ۶ عصر تا غروب آفتاب به طول انجامید، قسمت‌های مختلف پروژه توسط شخص شهردار به وکلای مردم معرفی شد. در این بازدید حجج اسلام پژمانفر و بحرینی، جواد کریمی قدوسی و خانم رحمانی، نمایندگان مشهد در مجلس شورای اسلامی، غلامعلی صادقی رئیس دادگستری خراسان‌رضوی، محمدحسین درودی دادستان مشهد، محمدرضا هاشمی فرماندار مشهد و محمدرضا کلائی شهردار مشهد حضور داشتند. معرفی مختصات پروژه وظرفیت‌‎های فرهنگی آن اصلی‌ترین برنامه این بازدید بود. البته به اقتضای شرایط، کارشناسان دستگاه‌های مختلف نیز در کنار مدیران شهری به سؤالات وکلای مردم مشهد پاسخ دادند. آنچه بعد از ۲ ساعت راهپیمایی و گفت و شنود مشخص شد، اتفاق نظر نمایندگان بر استفاده از ظرفیت کمربند جنوبی برای ایجاد تفرجگاه یا کوه‌پارک بود. هرچند دیدگاه‌های متفاوتی نیز در این باره بیان شد، اما در نهایت حرفی مشترک میان هر ۴ نماینده حاضر در این رویداد به چشم می‌آمد؛ اینکه اراضی دو طرف کمربند جنوبی باید کاربری زراعی داشته باشد و محلی برای ساخت‌وساز و رشد قارچ گونه مجتمع‌های تجاری نشود.

تصمیم نهایی بعد از پیوست محیط زیستی
شهردار مشهد در گفتگو با شهرآرا درباره نتیجه این بازدید و اختلاف نظر میان نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی پیرامون این پروژه گفت: گفتگو لازمه رسیدن به تصمیم بهینه است و بازدید امروز به فرایند گفتگو کمک کرد. اتفاقی که در کوه پارک افتاده است مورد اجماع تمامی نمایندگان مردم مشهد در مجلس است.
محمدرضا کلائی افزود: در خصوص زیربار ترافیک رفتن کمربند جنوبی نظرات متفاوتی وجود دارد. به هرحال گفتگو در این موارد باید در همین بازدید‌ها و جلسات انجام شود و تصمیم گیری درباره آن باید در کمیسیون ماده ۵ انجام شود.
وی ادامه داد: راجع به این اختلاف نظر، زمانی که مطالعات زیست محیطی به سرانجام برسد می‌توان تصمیم نهایی گرفت. با این حال امروز همه بر سر اینکه در شهر پروژه باقی مانده نداشته باشیم و مردم بتوانند از این پروژه نیز استفاده کنند توافق داشتند. این رویکرد نوید خوبی برای همدلی میان تمام مسئولان است.

پروژه ساخته شده برای بار ترافیکی
جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شهرآرا در این باره اظهار داشت: جمعی از ما نمایندگان مردم شریف مشهد در مجلس نهم از این پروژه که شروع به احداث شده بود بازدید کردیم. من ابتدا منتقد پروژه کمربند جنوبی بودم، زیرا معتقد بودم تا زمانی که مسئله ترافیک مرکز شهر حل نشده، پرداختن به کمربند جنوبی در اولویت نیست.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: علی‌ای حال این پروژه اجرا شده، اما آن نقد را داشتم. الآن تقریبا نمی‌دانم مشکل اصلی پروژه که زیربار ترافیکی نمی‌آید چیست. این پروژه از محل عوارضی که مردم مشهد پرداخته‌اند ساخته شده است. طی بازدیدی که امروز داشتیم، دیدیم مقداری از این پروژه آماده است.
کریمی قدوسی افزود: این پروژه به منظور تسهیل در ترافیک و رفاه مردم طراحی و اجرا شده و باید از آن در این زمینه استفاده شود. معتقدم بدون اینکه به دسترسی آزادراه آسیب وارد شود، مردم باید بتوانند از طبیعت منطقه استفاده بکنند لذا اراضی اطراف این پروژه نیز باید تنها کاربری فضای سبز داشته باشد و حتی‌المقدور ساخت و ساز نشود، مگر اینکه بر اساس قانون حقوقی برای مردم ایجاد شده باشد.

اشتراک نظر بر عدم برج‌سازی
نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز گفت: مردم به تفرجگاه نیاز دارند و پروژه کوه‌پارک می‌تواند پاسخی به این نیاز باشد. در این پروژه باید تأسیسات فرهنگی ایجاد شود که شهرداری برای آن تدبیر کرده است. دغدغه ما این است که اراضی اطراف این پروژه به اراضی ملی تبدیل شود و این موضوع در کمیسیون ماده ۵ تصویب شود تا هیچ وقت تا ابد امکان برج‌سازی در آن وجود نداشته باشد. حجت‌الاسلام محمد حسین حسین‌زاده بحرینی افزود: شهرداری در این باره تضمین داده است و در نخستین جلسه ستاد تدبیر نیز دوباره مطرح خواهیم کرد و قرار جمعی ما این است که این موضوع را به کمیسیون ماده ۵ ببریم و نتیجه را هم به‌صورت عمومی منتشر کنیم تا همه بدانند اینجا هیچ وقت تبدیل به برج‌های تجاری و گران‌قیمت نخواهد شد. وی با اشاره به وجود اختلاف نظر میان وکلای مردم مشهد در مجلس پیرامون کاربری این پروژه گفت: اختلاف نظر این است که با توجه به تأسیساتی که در این پروژه ایجاد شده، از آن به عنوان معبر استفاده شود یا پارک. با این حال چه افرادی که معتقدند اینجا باید معبر شود و چه افرادی که بر کوه‌پارک‌شدن پروژه اصرار دارند، هر دو گروه معتقدند دو طرف این معبر نباید به محل برج سازی تبدیل شود. هیچ کدام از نمایندگان مشهد در این باره اندکی اختلاف نظر ندارند، زیرا این موضوع مطالبه رهبر معظم انقلاب است و همه دستگاه‌ها پای کار این موضوع آمده اند.
فاطمه رحمانی، دیگر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید به شهرآرا گفت: جمع‌بندی این بازید برای بنده این بود که کاربری ترافیکی پروژه کمربند جنوبی ملغی شود، اما پروژه کوه‌پارک حفظ شود و زمین‌های اطراف برای حفظ حقوق مردم، حفظ محیط زیست و عمل به دیدگاه رهبر معظم انقلاب با کاربری فضای سبز حفظ شود.
حجت‌الاسلام نصرا... پژمانفر نیز در جمع خبرنگاران گفت: با شهردار تفاوت دیدگاه نداریم و هر دو تأکید داریم که این منطقه باید از فضای ترافیکی خارج شود، اما شورای شهر نیز باید اعلام کند که نظرش همین است یا اگر نظرش چیزی دیگری است، بیایند تا باهم صحبت کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->