انتشار فیلمی جدید از حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز (۱۸+) نفوذ سامانه بارشی به هفت استان کشور آخرین آمار کرونا در ایران ۴ مهر| فوت ۲۰۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته کلیپ‌های آموزش شبکه شاد منتشر شد پروازهای خارجی افزایش یافت پلاسمادرمانی ۷۰ درصد از بیماران کرونایی در مشهد آخرین آمار جهانی کرونا تا ۴ مهر آخرین خبرها از واکسن آنفلوانزا پیش بینی مرگ بیماران کرونایی با یک آزمایش خون ساده جدول پخش برنامه‌های مدرسه تلویزیونی از شبکه آموزش جمعه ۴ مهر ۹۹ مرگ حشرات حیاتی با امواج گوشی‌های هوشمند و وای فای آتش سوزی مهیب شرکت مواد شوینده در شهرک صنعتی اشتهارد + فیلم کدام سرطان‌ها در ایران شایع‌ترند؟ توصیه‌هایی برای رفع سریع سردرد با مصرف این ۵ ماده غذایی مو‌های زیبا و فریبنده داشته باشید بچه پنگوئن‌ها برای نخستین بار تن به آب زدند + ویدئو توصیه‌های وزارت بهداشت در رابطه با استفاده صحیح از ماسک + ویدئو زینک ماده موثر در درمان کرونا و سرماخوردگی
خبر ویژه
قطره آهنی که دندان‌های نوزادان را سیاه نمی‌کند
گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دارویی با استفاده از فرمولاسیون مبتنی بر نانو ذرات قطره خوراکی آهن را به بازار عرضه کردند که سیاه شدن دندان‌های نوزادان را در پی ندارد.

به گزراش شهرآرانیوز، دکتر ارسلان پاشاپور، مدیر عامل این شرکت با بیان اینکه از اواخر سال گذشته با تولید انبوه قطره آهن لیپیفر، این محصول را وارد بازار کردیم، افزود: سیاه شدن دندان و مشکلات گوارشی از جمله عوارض مکمل‌های آهن است، به همین دلیل والدین رغبتی به استفاده از این قطره‌ها نداشتند؛ ولی ما قطره آهن بر پایه لیپوزوم ساختیم که تاثیر منفی روی سیستم گوارش ندارد؛ ضمن آنکه سیاه شدن دندان نوزادان در آن حذف شده است.

 

وی با بیان اینکه ساخت این قطره بر اساس فرمولاسیون نانویی بوده که در آن از لیپوزوم استفاده شده است، خاطر نشان کرد: لیپوزوم ساختار میکروسکوپی کروی داشته که غشاء فسفولیپیدی آن را محاط کرده است و به دلیل فضای خالی داخل لیپوزوم امکان حمل دارو و ترکیبات مغذی با این ساختار وجود دارد.

 

پاشاپور با اشاره به چالش‌های بازاریابی این محصول، اظهار کرد: شروع توزیع این محصول با شیوع کرونا همزمان شد؛ از این رو مشکلاتی در بازاریابی این محصول به‌وجود آمد، با این حال تا کنون استقبال خوبی از این محصول صورت گرفته است، به طوری که در حال حاضر ماهانه تقریبا ۲۰ هزار بطری از این مکمل نانو در بازار به فروش می‌رسد. هرچند که هدف‌گذاری ما ۱۰۰ هزار بطری در ماه است که با توسعه برنامه معرفی این محصول به پزشکان و والدین تلاش داریم که به زودی به این رقم از فروش برسیم.

 

وی با اشاره به جذابیت‌های صادراتی این محصول، یادآور شد: از این رو فعالیت‌هایی برای صادرات این محصول انجام شده است. نمونه‌هایی از این محصول به چند کشور مختلف ارسال شده و به‌زودی جلسه‌ای برای معرفی این محصول به بازار اندونزی خواهیم داشت. چند شرکت از کشورهای همسایه نیز نمونه‌هایی از این مکمل نانو را دریافت کرده‌اند که امیدواریم بتوانیم با آنها برای فروش وارد مذاکره شویم.

 

پاشاپور یکی از جذابیت‌های این مکمل را نانوساختار بودن آن دانست که موجب افزایش جذب می‌شود و افزود: در واقع ما در این مکمل با دو ویژگی مختلف مواجه هستیم، لیپوزمال بودن که موجب ممانعت از سیاه شدن دندان و سازگاری با سیستم گوارش می‌شود و نانومقیاس بودن که موجب افزایش جذب ترکیبات می‌شود. از دیگر مزیت‌های این فناوری، سوسپانسیون بودن آن است، در حالی که نمونه‌های خارجی به صورت پودر بوده و باید پیش از مصرف توسط مصرف کننده با آب ترکیب شده و به سوسپانسیون تبدیل شوند.

منبع: ایسنا

برچسب ها: دارو کودکان پزشکی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
سرخط خبرها
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}