اراده مدیریت شهری، بزرگداشت شهدا در هر محفل و محله و معبر است مدیرعامل ایران‌خودرو: قیمت‌ها افزایش پیدا نکند، به سرنوشت شرکت ارج دچار می‌شویم ارتباط وب‌سرویسی بین سازمان ثبت اسناد و شهرداری مشهد مقدس برقرار شد برآورد ۷۰۰ میلیارد تومانی از بودجه مورد نیاز برای تکمیل ایستگاه بسیج خط سه مترو مشهد عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد: با فرصت ۱۰ ماهه شورا نتیجه زحمات اعضا را مشاهده می‌کنیم فرماندار مشهد: اقدام فرهنگی شهرداری در افتتاح خانه‌موزه ملک، شایسته تکریم است شهردار مشهد مقدس: خانه‌موزه ملک توجه مدیریت شهری به هویت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شهر را نشان می‌دهد + فیلم معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری مشهد: در این دوره مدیریت شهری، فضای سبز بالغ بر ۵۵۰ هکتار توسعه پیدا کرده است رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد: پاسداشت مفاخر مشهد از دغدغه‌های شورا و شهرداری است بهره‌برداری از خانه‌موزه ملک در باغ وکیل‌آباد مشهد (۱۰ خرداد ۱۴۰۴) ساختمان دبیرستان آیت الله کاشانی مشهد در فهرست ملی میراث دفاع مقدس ایران ثبت شد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: برنامه منظم تزریق مالی به پروژه‌های شهری تنظیم شود رکورد استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی بایدو مشهد در چهار سال اخیر شکسته شد شهرداری مشهد به عنوان همکار اجرایی و صنعتی برتر ۱۴۰۳ انتخاب شد چهارمین روز متوالی آلودگی در کلانشهر مشهد (۱۰ خرداد ۱۴۰۴) پیگیری ۳ محور مهم مطالبه مردم از اتوبوس‌رانی مشهد | پاسخ‌هایی برای دغدغه‌ای همگانی محله وکیل‌آباد مشهد در مسیر تحول و بهسازی آغاز تحول در وکیل‌آباد مشهد با تصویب طرح تفصیلی و اجرای پروژه‌های زودبازده| اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی محله (۹ خرداد ۱۴۰۴) توسعه پایدار شهری در گرو مشارکت واقعی مردم و تشکل‌های مردمی است پیشرفت شتابان پروژه‌های پل شهید فهمیده و خیام مشهد | پنج پل جدید ترافیکی مشهد تا بهار ۱۴۰۵ تکمیل می‌شود
سرخط خبرها

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد: استانداری برای تأمین واگن خط سه مترو به ما کمک کند

  • کد خبر: ۳۲۲۲۹۵
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد: استانداری برای تأمین واگن خط سه مترو به ما کمک کند
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: خرید واگن با دولت است و دولت فعلاً تأمین واگنی برای خط سه قطارشهری ندارد. از استانداری درخواست داریم کمک کنند تا واگن آماده شود.
نگار مقدسی
خبرنگار نگار مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز، کیانوش کیامرز امروز، ۲۶ اسفند ۱۴۰۳، در مراسم آغاز عملیات تست نهایی مسیر و ایستگاه‌های فاز اول خط ۳ قطارشهری مشهد که هم‌زمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: چهار ایستگاه میانی فاز یک خط سه قطارشهری مشهد ۸ هزار میلیارد تومان هزینه نیاز داشته و قابلیت دارد تا یک سال، یک‌سال‌ونیم آینده افتتاح شود.

وی بیان کرد: کارگاه‌های ما در خط سه به صورت بیست‌وچهارساعته فعال هستند و جای تشکر دارد. شورای شهر برای ایستگاه حرم الزام گذاشته که هزینه کنیم و خساست به خرج ندهیم. معماری ایستگاه باب‌الجواد(ع) ۹۰ درصد آماده است. تمام پله‌برقی‌های این ایستگاه تا تراز خیابان نصب شده، ایستگاه میدان شهدا مقداری عقب بوده، اما باب‌الجواد(ع) و پایانه مسافربری آماده است.

کیامرز با بیان اینکه ما اکنون با همت شرکت بهره‌برداری، دو قطار را برای خط سه آماده کردیم، عنوان کرد: خرید واگن با دولت است و دولت فعلاً تأمین واگنی برای ما ندارد. از استانداری درخواست داریم کمک کنند تا واگن آماده شود. فعلاً با یک قطار شروع می‌کنیم و دوسه ماه بعد، دو قطار خواهیم داشت. در ۱۱ دقیقه، کل مسیر را طی می‌کنیم و سرفاصله ۱۵ دقیقه است که بعد از افزایش تعداد قطار، به ۱۰ دقیقه می‌رسد. درخواست مردم برای این خط زیاد است؛ بنابراین باید واگن تهیه شود.

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد افزود: شهر مشهد تنها شهری است که از نظر واگن در خط یک و دو ظرفیت زیادی دارد. با توجه به خاص‌بودن مشهد درخواست دارم با دولت تفاهم انجام دهیم و دنبال پنج قطار برای خط سه باشیم که دورنمای نیاز به قطار یک‌ سال است. ما از ۶۰۰ واگنی که دولت برای تهران می‌گیرد، ۵۰ واگن می‌خواهیم.

وی ادامه داد: این خط شش‌واگنه بوده و می‌تواند ۱۵۰۰ نفر را جابه‌جا کند. هزینه هر واگن یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو بوده و یک قطار شش‌واگنه ۷.۵ میلیون یورو قیمت دارد. هزینه ۶۰۰ واگن تهران توسط دولت پرداخت شده است. قطار خط یک حدود ۲.۵ میلیون یورو قیمت دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->