درباره کوچه امام خمینی ۲۴ در مشهد و روزگار رفته بر آن | خیام؛ کوچه بود‌ها و نابود‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مدیریت دهه پایانی صفر، هر سال منسجم‌تر می‌شود پژمان‌فر خبر داد: افزایش ۴ درصدی تعداد زائران ایرانی شرکت‌کننده در مراسم اربعین ۱۴۰۴ نسبت‌به سال گذشته شهردار مشهد مقدس: رزق و روزی مدیریت شهری از اربعین و دهه آخر صفر است + فیلم عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد: مردم، بیت‌الغزل خدمات در دهه آخر صفر بودند رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد: هدف تیم بزرگ مدیریت شهری در دهه پایانی صفر، خدمت به زائران حضرت رضا(ع) بود ثبت جهانی توس همچنان در بلاتکلیفی| رفع ترافیک سه‌راه فردوسی اولویت مدیریت شهری است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه باغ‌راه شاهنامه چهره توس را دگرگون خواهد کرد پژمان‌فر: امروز فرزندان ما اسطوره‌های دیگری انتخاب می‌کنند، چون ظرفیت‌های خود را معرفی نکردیم انجام بازدید دوره ای از وسایل بازی کودکان در بوستان های مشهد شهرداری مشهد پیشگام در خدمات آبرسانی به مواکب در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ شهردار مشهد مقدس: هزینه‌های زیادی در حوزه توس و بولوار شاهنامه توسط مدیریت شهری صرف شده است | طرح تفصیلی توس دغدغه ۱۲ساله مردم به شمار می‌رود + فیلم معاون عمران شهرداری مشهد: باید ۷ پل دیگر بر روی بزرگراه پیامبراعظم(ص) ساخته شود شهردار منطقه ۱۲ مشهد: پیگیر طرح تفصیلی شاهنامه هستیم آغاز عملیات اجرایی پل چپگرد غیرهم‌سطح سه‌راه فردوسی مشهد (۹ شهریور ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد همچنان ناسالم است (۹ شهریور ۱۴۰۴) مدیر عالی حرم مطهر رضوی: خدمات شهرداری در دهه آخر صفر امسال، روان‌تر، متنوع‌تر و بهتر از سال‌های گذشته بود + فیلم دیدار شهردار مشهد با مدیر عالی حرم مطهر رضوی | قلندرشریف: فاز نخست خط ۳ متروی مشهد رهاورد همکاری آستان قدس رضوی با مدیریت شهری بود + فیلم مزین شدن ۵۰ قاب مفاخر شهری مشهد به تصاویر شهدای ترور آغاز عملیات اجرایی پل چپگرد غیرهمسطح سه راه فردوسی و افتتاح ۴۷ پروژه عمرانی منطقه ۱۲ مشهد
سرخط خبرها

پیگیری ملی برای رفع مشکل ون تاکسی های مشهد

  • کد خبر: ۳۲۲۴۳۱
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱
پیگیری ملی برای رفع مشکل ون تاکسی های مشهد
فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه و ارتقای کمی و کیفی خدمات مسائل جدی‌ای هستند که بیش از یک دهه است در مشهد مطرح‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه و ارتقای کمی و کیفی خدمات مسائل جدی‌ای هستند که بیش از یک دهه است در مشهد مطرح‌اند، اما در این دوره از مدیریت شهری تلاش شده است با پیگیری پروژه کلان قطار شهری مشهد، واردات اتوبوس‌های جدید و طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده با تاکسی‌های ون، قدم‌هایی اساسی در این حوزه برداشته شود. این مسئله یکی از دغدغه‌های جدی نمایندگان این دوره مشهد در مجلس شورای اسلامی است تا به صورت ملی تلاش‌هایی برای تسهیل در تأمین اعتبارات و رفع موانع موجود صورت بگیرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با شهرآرا بیان کرد: در زمینه قطار شهری مشهد در نشستی که با وزیر صمت داشتیم، برای حل مشکل واردات واگن‌های چینی‌ای که مربوط به خط یک قطار شهری مشهد ند و همچنین تأمین اعتبارات گفت‌و‌گو شد.

احسان عظیمی راد افزود: برای واردات صد دستگاه اتوبوس نیز پیگیری‌های لازم انجام شد که برای تسهیل واردات این دستگاه‌ها دستورات لازم از وزیر صمت دریافت شود تا در زمینه بهبود فرسودگی بخشی از ناوگان حمل و نقل مشهد اقدام شود.

تحویل سند‌های تاکسی ون‌ها و پلاک گذاری

وی با اشاره به تمرکز جدی بر موضوع تاکسی ون‌هایی که قرار بود به تاکسی ر انی مشهد افزوده شود، گفت: ۱۳۰ تاکسی ون سه سال است که به مشهد تحویل داده و در پارکینگ دپو شده‌اند. در این حوزه پیگیری کردیم و دستورات لازم برای استفاده از این ون‌ها را دریافت کردیم. پیگیری‌ها مؤثر بودند و سند‌های خودرو‌ها به ما تحویل داده شد. سازمان تاکسی رانی مشهد نیز تلاش کرد با همکاری پلیس راهور، پلاک گذاری تاکسی ون‌ها انجام شود؛ بنابراین به صورت رسمی این خودرو‌ها متعلق به مشهدند.

تلاش برای تسریع در تحویل ون‌ها

نماینده مشهد در مجلس افزود:در حوزه تاکسی رانی و افزوده نشدن تاکسی ون‌های جدید به خطوط حمل و نقل عمومی مشهد، بخشی از این مسئله به کم کاری دولت در گذشته بر‌ می‌گردد. سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تعهدی با وزارت کشور داشت که ۷۰ درصد سهم تاکسی‌ها را به ایران خودرو پرداخت کند. متأسفانه این کار انجام نشده است و امروز با نگاه حق به جانب این مسئله را اعلام کرده‌اند که تعدادی از این تاکسی‌ها باید برگردد یا پول مضاعفی برای خرید تاکسی ون‌ها پرداخت شود.

عظیمی راد با تأکید بر اینکه این موضوع از اساس درست نیست، تصریح کرد: در نشستی که با مسئولان وزارت کشور داشتیم با صراحت تأکید کردیم که تاکسی‌ها را برنمی گردانیم و ضمن اینکه نمی‌توانیم بپذیریم که قیمت این تاکسی‌ها نیز افزایش یابد که اجحاف در حق رانندگان تاکسی است.

وی افزود: با توجه به اینکه تاکسی رانی و شهرداری مشهد از لحاظ ساختاری با سازمان شهرداری‌های کشور ارتباط دارند و اینکه ممکن است تعاملات بعدی آن‌ها با شهرداری مشهد دچار مشکل شود، پیگیری این مسئله توسط شهرداری با ملاحظاتی انجام می‌شود، اما به شهرداری و سازمان تاکسی رانی مشهد به طور قاطع اعلام کرده‌ایم که به عنوان نماینده مردم از این جریان حمایت می‌کنیم و نباید از این بابت نگرانی داشته باشند. تلاش می‌کنیم با تدبیر لازم و تعامل با سازمان شهرداری‌های وزارت کشور و توافق‌های لازم، در سریع‌ترین زمان ممکن تاکسی‌ها تحویل تاکسی رانان شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->